کار سخت طلا برای صعود، تداوم درگیری با سطح 1700 دلار و سنتمینت نزولی معامله‌گران خرد

کار سخت طلا برای صعود، تداوم درگیری با سطح 1700 دلار و سنتمینت نزولی معامله‌گران خرد

بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو، بازار طلا به دلیل کاهش باور به صعود در معامله‌گران خرد در موقعیت نامطمئنی قرار گرفته و با سطح حمایتی 1700 دلاری درگیر است.
سرمایه گذاران وال‌استریت در میان مدت به دلیل ارزش گذاری بیش از حد دلار آمریکا به صعود طلا اعتقاد دارند؛ اما سنتیمنت نزولی معامله‌گران خرد به بالاترین سطوح چند سال اخیر خود رسیده است. این سنتیمنت نزولی در حالی رخ می‌دهد که دلار آمریکا به سقف تاریخی 109 رسیده، سطحی که در 20 سال اخیر بی‌سابقه بود.

  • دارین نیوسام، رئیس Darin Newsom Analysis، گفت: معتقدم طلا در هفته آینده می‌تواند از حمایت 1700 دلار برگردد، اما چشم‌انداز میان‌مدت و بلندمدت آن همچنان تاریک باقی خواهد ماند. دلار آمریکا در سطوح بسیار بالایی قرار دارد و سیو سود معامله‌گران می‌تواند کمی طلا را از زیر فشار خارج کند. اما این واقعیت را نمی‌توان نادیده گرفت که سرمایه‌گذاران به نگهداری دلار آمریکا علاقه دارند و آن را امن‌ترین دارایی برای سرمایه خود می‌دانند. جدا از نوسانات روزانه روند حاکم فعلا نزولی است. تا زمانیکه رالی صعودی فعلی دلار تداوم داشته باشد، طلا هم تحت سیطره دلار در حاشیه قرار خواهد داشت».

نتایج نظرسنجی

نتایج نظرسنجی کیتکو در وال‌استریت نشان می‌دهد که از میان 17 تحلیلگر شرکت‌کننده، 35 درصد انتظار ریزش، 24 درصد خنثی و 41 درصد انتظار صعود طلا را دارند.
نتایج نظرسنجی کیتکو در مین‌استریت نشان می‌دهد که از 898 شرکت‌کننده، 46 درصد انتظار ریزش، 17 درصد خنثی و 38 درصد انتظار صعود طلا را دارند.

کار سخت طلا برای صعود، تداوم درگیری با سطح 1700 دلار و سنتمینت نزولی معامله‌گران خرد

طلا برای سومین هفته متوالی است که کاهش می‌یابد و برای انتهای هفته گذشته در معاملات فیوچرز دسامبر به 1725.40 دلار رسید. تحلیلگران در کوتاه‌مدت نظر به صعود طلا دارند اما در حال حاضر امیدی به شکست روند فعلی ندارند.

  • مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex، گفت: «سطح 1740 دلاری اولین مقاومت مهم طلا است. طلا بیش از آنکاه یک پناهگاه امن ضد تورم باشد یک دارایی ریسکی بوده است».
    کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، گفت: «جلسات بانک‌های مرکزی اروپا و کانادا در هفته آینده می‌تواند توجهات را کمی از دلار آمریکا دور کند. در کانادا شاهد افزایش نرخ بهره 0.5-0.75 درصدی خواهیم بود و بانک مرکزی اروپا هم فضا را برای افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره آماده کرده است».
  • آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی Adrian Day، گفت: «سنتیمنت صعود یورو درهفته آینده می‌تواند باعث رشد طلا شود. ریزش طلا به زیر 1700 دلار غیرمنطقی است. در بلندمدت با رو شدن دست بانک‌های مرکزی در ناتوانی برای کنترال تورم، دوباره طلا درخشش خود را بازپس خواهد گرفت. بازار متوجه خواهد شد که فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا نمی‌توانند بدون ایجاد رکودی عمیق، تورم را به سطوح دلخواه خود برسانند و این به نفع طلا است».

در سمت نزولی اما تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که طلا در سطوح بسیار نامطمئنی نوسان می‌کند. اگر این فلز گرانبها به زیر 1685 برسد روند صعودی چند ساله آن از بین خواهد رفت.

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟