ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

سنتیمنت خنثی برای طلا در حالی که هفته قبل را در بالاترین سطح چهار ماهه خود به پایان رساند

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

بازار طلا بر روی لبه تیغ قدم برمی‌دارد زیرا سنتیمنت در میان تحلیلگران وال استریت در حالی که طلا هفته قبل را نزدیک به 1800 دلار به پایان رساند، به طور مساوی بین خریداران و فروشنده‌ها تقسیم شده است.

در همین حال، طبق آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو، سرمایه‌گذاران خرد همچنان نسبت به طلا صعودی هستند چرا که طلا، هفته را در بالاترین سطح چهار ماهه خود به پایان رساند.

اگرچه عدم اطمینان زیادی در بازار وجود دارد، اما یکی از عواملی که اکثر تحلیلگران بر آن توافق دارند این است که تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو در روز چهارشنبه تأثیر قابل توجهی بر حرکت طلا در پایان سال خواهد داشت.

انتظار می‌رود فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره خود را به 0.5 درصد کاهش دهد. با این حال، برخی از تحلیلگران گفته‌اند که پیش‌بینی‌های به روز شده بانک مرکزی از اهمیت بیشتری برخوردارند و باید آنها را زیر نظر داشت.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، بیان کرد «در کوتاه مدت نسبت به طلا سوگیری نزولی دارد زیرا فدرال رزرو هنوز کارش با افزایش نرخ بهره تمام نشده است.»

او گفت: «حتی اگر فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد، اما ممکن است نرخ ترمینال را افزایش دهد که می‌تواند دلار آمریکا را تقویت کند.»

آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com، گفت که طلا همچنان از اقدامات کمتر تهاجمی فدرال رزرو بهره می‌برد. او افزود که طلا همچنان می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد حتی اگر فدرال رزرو نرخ ترمینال را افزایش دهد زیرا با این کار ریسک یک رکود عمیق‌تر را نیز افزایش می‌دهد.

به گفته وی: «بازار اوراق قرضه نشان می‌دهد که فدرال رزرو همین الان هم زیاده روی کرده است.»

در کنار سیاست پولی حمایتی ایالات متحده، آدام باتن گفت که به دلیل عوامل فصلی قوی، او نسبت به طلا سوگیری صعودی دارد.

او گفت: «حالا زمان خرید طلا است. در ماه دسامبر طلا بخرید و در ماه فوریه بفروشید. معامله فصلی طلا یکی از قابل پیش‌بینی‌ترین بازارهاست.»

این هفته، 17 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. دو طرف صعودی و نزولی با هم برابر بودند، هر کدام هفت رأی به دست آوردند که معادل 41 درصد می‌شود. سه تحلیلگر یا 17 درصد نیز رأی خنثی دادند و انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده درجا بزند.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

در همین حال، در میان معامله‌گران خرد 661 رأی داده شد. از این تعداد 450 نفر یا 68 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. 115 یا 17 درصد دیگر نیز انتظار کاهش قیمت طلا را دارند. 96 رأی دهنده دیگر، معادل 15 درصد، در کوتاه مدت نظر خاصی نداشتند و رأی خنثی دادند.

تحلیل هفتگی طلای کیتکو

شان لاسک، یکی از مدیران موسسه Walsh Trading، گفت که پس از حرکت قوی طلا در روز جمعه، انتظار دارد که برخی از سرمایه‌گذاران در اوایل هفته آینده سود معاملات خود را برداشت کنند، که منجر به کاهش قیمت طلا قبل از نشست فدرال رزرو در روز چهارشنبه خواهد شد.

با این حال، وی افزود که سنتیمنت در بازار طلا از «فروش بعد از هر رالی قیمت» به «خرید بعد از هر ریزش قیمت» تغییر کرده که باید تا حدودی از طلا حمایت کند.

به گفته وی: «با وجود عدم اطمینان زیاد در بازار، سرمایه‌گذاران به آنچه می‌دانند برمی‌گردند و به دنبال دارایی‌هایی هستند که سابقه حفظ ارزش ثروت را دارند.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی، بیان کرد که انتظار دارد با از دست دادن اطمینان سرمایه‌گذاران به توانایی بانک‌های مرکزی برای کنترل تورم، قیمت طلا همچنان به افزایش خود ادامه دهد.

او گفت: «شاید در این هفته یا هفته آینده، طلا به بالای 1800 دلار برسد و سرمایه‌گذاران بیشتری را متقاعد کند که به خریداران طلا بپیوندند، زیرا هر چه جلوتر می‌رویم بر همه آشکارتر می‌شود که فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا نمی‌توانند بدون ایجاد رکود به اهداف تورمی خود دست یابند

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “سنتیمنت خنثی برای طلا در حالی که هفته قبل را در بالاترین سطح چهار ماهه خود به پایان رساند
  1. امید قاسمی گفت:

    تشکر فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟