ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

یلن، پاول جدید آمریکا است

یلن، پاول جدید آمریکا است

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 4 فروردین

  • یلن، پاول جدید آمریکا است

لحن مبهم فدرال رزرو باعث شده که انتظارات نرخ بهره دیگر نه توسط پاول، بلکه توسط جنت یلن، وزیر خزانه داری، و موضع او در مورد گسترش حمایت از سپرده‌های بانکی، هدایت شود. دیروز شاهد افزایش ارزش دلار بودیم، اما ممکن است مدت زیادی این رشد دوام نیاورد چرا که فدرال رزرو با یک لحن داویش ظاهر شد در حالی که اعضای هاوکیش اروپایی در مرکز توجهات قرار گرفتند. امروز، داده‌های PMI ممکن است تاثیر محدودی داشته باشند.

دلار: یلن، پاول جدید است

لحن مبهم فدرال رزرو ممکن است زمینه را برای کاهش دلار فراهم کرده باشد چرا که قیمت گذاری بازار از نرخ بهره، انتظارات را به شدت با اخبار مربوط به بحران بانکی و آشفتگی بانک‌های منطقه‌ای که هنوز در ایالات متحده حل نشده، مرتبط کرده است. در عین حال، بعید به نظر می‌رسد که ارزش دلار در یک خط مستقیم کاهش یابد: در محیطی که اخبار به سرعت در حال پخش است و به سرعت تغییر می‌کند، اصلاحات – حتی با مقادیر زیاد – عادی است.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

بارزترین نشانه این که چگونه فدرال رزرو کنترل خود را بر بازار از دست داده این است که جنت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، چگونه توانست توجه به جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به عنوان یک محرک بازار را “بدزدد”. این اتفاق آشکارا در روز چهارشنبه رخ داد، زمانی که افزایش داویش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تحت الشعاع عقب نشینی یلن از بیمه سپرده بانکی قرار گرفت. دیروز، او به بازارها از این نظر اطمینان داد و گفت: «مطمئناً، در صورت لزوم، ما آماده خواهیم بود اقدامات بیشتری انجام دهیم. این کافی بود تا نگرانی‌های بازار در مورد مشکلات بانکی منطقه‌ای ایالات متحده تسکین یابد و برخی فشارها را از حدس و گمان کاهش نرخ‌ بهره و دلار پایین بیاورد. این مسئله گواه دیگری بود بر اینکه چگونه بازارها به طور جدی برای حل مشکلات بانک‌های کوچک ایالات متحده بدون حمایت قابل توجه دولت دچار مشکل هستند.

در نهایت این امر همچنان سناریو پایه ما را برای سوگیری نزولی دلار تایید می‌کند، چرا که وضعیت به صورتی است که نه به یک بحران سیستمی تمام عیار تبدیل می‌شود (که برای دلار مثبت خواهد بود) و نه به طور قابل‌توجهی به سمت بانکداری منطقه‌ای ایالات متحده بهبود می‌یابد که شرط بندی بازارها برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در اواخر سال جاری را افزایش دهد. در حال حاضر کاهش حدود 90 نقطه پایه‌ای نرخ بهره از ماه ژانویه قیمت گذاری شده است و لحن مبهم بانک مرکزی آمریکا کمکی به کاهش این انتظارات نمی‌کند.

امروز بولارد، عضو بانک مرکزی آمریکا، سخنرانی خواهد داشت و همچنین داده‌های PMI در سراسر جهان را زیرنظر می‌گیریم. انتظار می‌رود داده‌های آمریکا در سطوح ماه فوریه به ثبات رسند. در حال حاضر داده‌ها نقش ثانویه‌ای دارند.

یورو: لحن هاوکیش همچنان در اروپا باقی مانده است

از زمان شروع بحران بانکی، بانک‌ مرکزی اروپا (در هفته گذشته) و سوئیس و نروژ (دیروز) همگی با لحن هاوکیش خود غافلگیر کننده ظاهر شدند. این نشان می‌دهد که از زمان ترس از سقوط کردیت سوئیس در چند هفته پیش، احیای سنتیمنت سرمایه گذاران در اروپا راه طولانی را طی کرده است. بانک مرکزی نروژ (Norges Bank) روز گذشته لحن هاوکیشی داشت و نرخ بهره را 0.25% افزایش داد و اعلام کرد که افزایش دیگری در ماه مه رخ خواهد داد. این بانک همچنین چشم انداز افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره را قبل از این که نرخ بهره به اوج خود در فصل تابستان برسد، ارائه داد. هدف نهایی به وضوح ارائه حمایت از کرون و محدود کردن تورم وارداتی است. بانک مرکزی سوئیس نیز روز گذشته نرخ بهره را 0.50% افزایش داد.

امروز توجهات معطوف به داده‌های PMI ناحیه یورو خواهد داد. مانند آمریکا، انتظار می‌رود این داده‌ها در سطوح ماه فوریه به ثبات برسند. اگر شاهد غافلگیری شدیدی نباشیم، با توجه به اینکه چگونه عوامل بنیادی کلان در حال حاضر در مقابل استرس بازار مالی نقش ثانویه‌ای را ایفا می‌کنند، ممکن است این داده‌ها تاثیر زیادی بر بازار نداشته باشد. جفت ارز EURUSD پس از شکست محدوده 1.0900 پولبکی داشت چرا که دلار مجددا تقویت شد. ما عقیده داریم محدوده 1.100 می‌تواند به زودی لمس شود چرا که سوگیری برای دلار نزولی است و ارزهای اروپایی به توجه به هاوکیش بودن بانک مرکزی اروپا و فضای آرام‌تر بانکی می‌توانند تقویت شوند.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

پوند: بانک مرکزی نرخ بهره را افزایش داد اما چیز زیادی ارائه نداد

روز گذشته بانک مرکزی انگلیس طبق انتظارات، نرخ بهره را 0.25% افزایش داد. در این جلسه ما فقط بیانیه‌ای دریافت کردیم و خبری از کنفرانس مطبوعاتی نبود. کاملاً واضح به نظر می‌رسد که کمیته سیاست پولی سعی کرده همه گزینه‌ها را حفظ کند. شک داریم که اگر بانک مرکزی پیش‌بینی‌هایی به بازار ارائه می‌‌داد، این مسئله می‌توانست تاثیر بلند مدتی بر پوند داشته باشد.

اقتصاددانان ما عقیده دارد این بانک علیرغم افزایش تورم، در ماه مه افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد. در حال حاضر حدود 30 نقطه پایه انقباض قیمت گذاری شده و فضایی برای قیمت گذاری پایین‌تر وجود دارد که می‌تواند به نفع رشد EURGBP باشد. در جفت ارز GBPUSD به نظر نمی‌رسد بانک مرکزی انگلیس عامل مهمی باشد و عقیده ما برای ریسک‌های نزولی بدین معنی است که محدوده‌های 1.2420 و 1.2500 می‌توانند به زودی لمس شوند.

داده‌های PMI انگلیس پس از انتشار قوی داده خرده فروشی به دقت زیرنظر خواهند بود. همچنین امروز مان، عضو بانک مرکزی انگلیس نیز سخنرانی خواهد داشت.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟