بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 0.25% افزایش داد، حالا نوبت بانک مرکزی انگلیس است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 0.25% افزایش داد، حالا نوبت بانک مرکزی انگلیس است

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 3 فروردین

  • بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 0.25% افزایش داد، حالا نوبت بانک مرکزی انگلیس است

تصمیم دیروز بانک مرکزی آمریکا تقریبا هاوکیش بود.

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 0.25% افزایش داد که بخش عمده‌ای از آن قیمت گذاری شده بود. اما پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، این سیگنال را داد که افزایش 0.25 درصدی دیگری پیش از این که این چرخه انقباضی به اتمام رسد، وجود خواهد داشت که لحن هاوکیشی بود.

فدرال رزرو تایید کرد که سخت گیری کمی (QT) با سرعت 95 میلیارد دلار در ماه در حال اجراست.

نمودار دات پلات تغییری نکرد و بیشتر اعضا انتظار دارند نرخ بهره به 5.10% برسد. اگر این جلسه دو هفته پیش و پیش از سقوط بانک سیلیکون ولی برگزار می‌شد این مسئله می‌توانست به عنوان اقدامی داویش در نظر گرفته بود.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

در حال حاضر حتی اطمینانی وجود ندارد که افزایش نرخ بهره دیگری وجود خواهد داشت یا خیر.

سیاست فدرال رزرو دیگر تنها به تورم بستگی ندارد، بلکه به این بستگی دارد که آخرین استرس بانکی چه تاثیری بر در دسترس بودن اعتبار خواهد داشت. همانطور که پاول گفت، «تقویت اعتباری مناسب از مشکلات بانکی» به نوعی «جایگزین افزایش نرخ می‌شود».

و عدم اطمینان در مورد انقباض اعتباری احتمالی سردرگمی را در مورد سیاست فدرال رزرو به همراه می‌آورد.

برای معامله‌گران بازار سهام، ترکیب افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره به همراه سیگنالی برای افزایش دیگر 0.25 درصدی نرخ بهره و ریسک انقباضی اعتبارات جایی برای خوشحالی باقی نمی‌گذاشت و شاخص S&P500 افت کرد.

اما در بازار اوراق، تاثیر آخرین تصمیمات بانک مرکزی آمریکا متفاوت بود. بازده اوراق 2 ساله علیرغم این که پاول اصرار می‌کرد که سیاست‌های انقباضی ممکن است به دلیل «تورم بسیار داغ» پایان نیابد، افت کرد.

علاوه بر این بازار، کاهش 1 درصدی نرخ بهره را تا پایان سال قیمت گذاری می‌کند. بار دیگر اختلاف بین دات پلات و قیمت گذاری بازار در حال افزایش است. یک بار دیگر، اعتبار پاول با مشکل مواجه شده است.

فعالیت‌‌ها در بازار آتی نرخ بهره فد احتمالات برای یک افزایش 0.25 درصدی دیگر را بیش از 35% نمی‌دانند.

به عبارت دیگر، معامله‌گران اوراق قرضه پاول را باور ندارند و کار پاول با پیوستن استرس مالی به سردرد تورمی پیچیده‌تر شده است.

روز گذشته شاخص دلار در کنار بازده اوراق، افت کرد.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

معاملات آتی بازار سهام آمریکا در محدوده مثبت قرار دارند. این احتمال وجود دارد که فشار فروشی که پس از جلسه FOMC شاهد آن بودیم به سرعت معکوس شود چرا که افت بازده اوراق حمایت کننده ارزش گذاری بازار سهام است البته اگر استرس مالی مهار شود و داده‌های اقتصادی خیلی بد نباشد.

انتظارات برای بانک مرکزی اروپا و انگلیس همچنان هاوکیش هستند

روز گذشته افت دلار منجر به رالی قوی در EURUSD شد. این جفت ارز در محدوده 1.0910 معامله می‌شود. چند ساعت پیش از جلسه بانک مرکزی آمریکا و سخنرانی پاول، لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، تکرار کرد که بانک مرکزی اروپا رویکرد «قوی» را برای پاسخ به ریسک‌های تورمی حفظ خواهد کرد و هدف تورم 2 درصد غیرقابل مذاکره است.

ورق برگشته است

امسال شاهد یک بانک مرکزی اروپا هاوکیش و یک بانک مرکزی آمریکا ضعیف شده هستیم. آرام شدن بانک مرکزی آمریکا و هاوکیش بودن بانک مرکزی اروپا می‌تواند این انتظارات که EURUSD می‌تواند رشد احتمالی خود را بالاتر از محدوده 1.10 ادامه دهد، افزایش داده است. محدوده 1.1275 در حال حاضر هدف منطقی برای خریداران به شمار می‌رود.

روز گذشته پوند نیز افزایش یافت. رشد این ارز به این دلیل بود که گزارش تورمی انگلیس شوکه کننده بود. تورم اصلی به طرز غیرمنتظره‌ای به بالای 10% رسیده بود و قیمت مواد غذایی در ماه گذشته 18% افزایش یافته بود. اما تورم هسته نیز به طرز شگفت‌آوری بالا اعلام شد و بار دیگر بالای محدوده 6% قرار گرفته بود.

گزارش تورمی جدید پیش‌بینی‌های بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، مبنی بر این که “افت شدیدی در تورم را شاهد خواهیم بود”، از بین برد.

به دلیل این که تورم خود به خود کاهش نمی‌یابد، تقریبا قطعی است که بانک مرکزی انگلیس در جلسه امروز نرخ بهره را 0.25% افزایش می‌دهد.

جفت ارز GBPUSD آماده است تا سقف قیمتی ماه ژانویه را لمس کند چرا که کاهش انتظارات از بانک مرکزی آمریکا به دلیل استرس بانکی و انتظارات هاوکیش از بانک مرکزی انگلیس به دلیل تورم بالا می‌تواند این سیگنال را ارائه دهد که این جفت ارز می‌تواند به محدوده 1.25 افزایش یابد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟