بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 17 اکتبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 17 اکتبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 25 مهر

  • نگاه‌ها به سیاست‌های مالی بریتانیا

دلار آمریکا شروع منفی در آغاز هفته داشت که عمدتاً به دلیل ادامه رالی بهبودی در GBPUSD بود. دلار به عنوان دارایی امن، نگرانی سرمایه گذاران در مورد سخت گیرانه‌تر شدن سیاست آمار کرونا صفر در چین، انتظارات تهاجمی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره و ریسک احتمالی رکود را نادیده می‌گیرد. با این حال بازار سهام آسیا افت کرد و بازده اوراق خزانه داری آمریکا پس از رشد روز جمعه کمی کاهش یافت.

اساساً، معامله‌گران در انتظار برنامه مالی میان‌مدت وزیر خزانه داری انگلیس هستند که امروز منتشر می‌شود. حامیان حزب محافظه‌کار قصد داشتند در تعطیلات آخر هفته دولت لیز تراس را در تعطیلات آخر برکنار کنند. به نقل از گاردین گروهی از حامیان ارشد حزب محافظه کار ریشی سوناک قصد دارند دوشنبه شب برای ضیافت شامی به میزبانی مل استراید، وزیر سابق خزانه داری، ملاقات کنند، در حالی که گمانه زنی‌ها مبنی بر ارسال بیش از 100 نامه عدم اعتماد به گراهام بردی، رئیس کمیته پشتیبان 1922، است.

در همین حال، سِر کی‌یِر رادنی استارمر، رهبر حزب کارگر، از تراس، نخست وزیر انگلیس، خواست تا روز دوشنبه بیانیه‌ای فوری در مجلس عوام ارائه کند. جرمی هانت، صدراعظم جدید که پس از برکناری کوارتنگ در روز جمعه منصوب شد، در تعطیلات آخر هفته تلاش کرد تا اطمینان دهد که دولت کنترل اقتصاد را در دست دارد. علاوه بر این، ملاقات اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس (BOE) با هانت و اظهارات مثبت بیلی به پوند کمک کرد تا هفته را با گپ صعودی بزرگ آغاز کند.

پس از فشار فروش روز جمعه، در پی اتمام برنامه خرید اوراق بانک مرکزی انگلیس، توجهات معطوف بازار اوراق دولتی انگلیس است. همچنین معامله‌گران رالی جفت ارز USDJPY را زیرنظر دارند چرا که ممکن است مداخله قریب الوقوع مقامات ژاپنی را در پی داشته باشد. بسیاری از مقامات ارشد ژاپن، از جمله نخست وزیر این کشور، بر موضع خود تاکید کردند که آماده‌اند اقدامات لازم را برای جلوگیری از حرکت های نامطلوب و سریع در بازار فارکس انجام دهند.

در بین ارزهای G10، جفت ارز EURUSD از ضعف گسترده دلار آمریکا در کنار بازده ضعیف اوراق خزانه داری منتفع می‌شود در حالی که USDJPY در بالاترین سطح در 32 سال اخیر نزدیک به 148.80 تثبیت می‌شود. افزایش شدیدتر انتظارات افزایش نرخ بهره ناشی از تورم ایالات متحده از سوی فدرال رزرو همچنان بر واگرایی سیاست پولی بین فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا و همچنین بانک مرکزی ژاپن تاکید می‌کند.

جفت ارز GBPUSD تا کنون رالی خود را حفظ کرده و بالاتر از محدوده 1.1250 معامله می‌شود. این جفت ارز پس از هضم تحولات سیاسی آخر هفته بریتانیا 50 پیپ بالاتر باز شد.

طلا تلاش می‌کند تا از کف قیمتی دو هفته خود در محدوده 1640 دلار بهبود یابد. علی‌رغم ضعف دلار، خریداران محتاط هستند چرا که پایین‌تر از محدوده مقاومتی 1670 دلار قرار دارد.

قیمت بیت کوین در محدوده کوچکی حوالی 19300 دلار باقی مانده و در بحبوحه احتیاط در بازار و افت دلار، نتوانسته مسیر مشخصی داشته باشد. اتریوم بالاتر از محدوده 1300 دلار معامله می‌شود.

منبع: fxstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟