ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 15 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 15 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 24 مرداد

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

  • سنتیمنت منفی در بازار به دلیل داده‌های اقتصادی ضعیف چین و ژاپن

این هفته بازار با جو منفی کار خود را آغاز کرد. در جلسه معاملاتی آسیا، داده‌های اقتصادی چین و ژاپن کمتر از پیش‌بینی‌ها منتشر شدند. اگرچه هم مخارج در بخش خصوصی و هم در مخارج در بخش دولتی رشد داشتند و هزینه سرمایه‌ای به شدت افزایش یافته بود اما اقتصاد ژاپن در نیمه دوم رشدی کمتر از انتظارات داشت. همچنین، صادرات خالص تاثیر مثبتی بر تولید ناخالص داخلی داشته چرا که صادرات افزایش یافته بود در حالی که واردات افتی داشته است. کاهش شدید ارزش ین ژاپن در سه ماهه گذشته مطمئنا به این مساله کمک کرده است.

در چین، شاخص خرده‌فروشی، سرمایه‌گذاری و تولیدات صنعتی، همه به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافتند و کاهش نرخ بهره زودتر از موعد از جانب بانک خلق چین (PBoC) به سختی توانست حال و هوای بازار سهام چین را بهبود بخشد.

البته داده‌های بد چین بر نگرانی‌های رکود در سراسر جهان نیز تأثیر می‌گذارد. نفت خام هفته را تحت فشار نزولی حدود 91 دلار در هر بشکه آغاز کرد. شاخص‌های آتی بازار سهام ایالات متحده نیز کاهش یافتند، اما جالب اینجاست که شاخص‌های آتی بازار سهام اروپا در جلسه معاملاتی آسیا رشد داشتند. معامله‌گران آسیایی به این واقعیت توجه نکردند که راین، بزرگ‌ترین رودخانه آلمان که در آن کشتی‌ها زغال سنگ را در کنار دیگر کالاهای حیاتی حمل می‌کنند، به حدی خشک شده که دیگر نمی‌توان در برخی از بخش‌های آن رفت و آمد کرد. سطح آب در کواب، که یک نشانگر اصلی سطح آب است، امروز به 30 سانتی‌متر کاهش خواهد یافت – و این امر تنها بحران انرژی اروپا و شاید تورم را عمیق‌تر خواهد کرد. جفت ارز EURUSD امروز به زیر سطح 1.0250 سقوط کرد.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

هنوز برای پیش‌بینی پایان فشار فروش در بازار سهام آمریکا زود است

روز جمعه بازار سهام آمریکا رشد خوبی را ثبت کرد. شاخص S&P500 بیش از 1.7% و شاخص نزدک بیش از 2% رشد داشتند. از لحاظ تکنیکالی، رشد هفته گذشته شاخص نزدک پایان روند نزولی را نشان می‌داد چرا که این شاخص از کف قیمتی ماه ژوئن حدود 20% افزایش یافته است.

اما هنوز زمان جشن گرفتن و پیش‌بینی پایان بازار نزولی فرا نرسیده است. هفته گذشته شاخص تورمی آمریکا کمتر از انتظارات منتشر شد و این امید را داد که نیمه دوم سال می‌تواند شرایط بهتر باشد. اما اعضای بانک مرکزی آمریکا هشدار دادند که تورم همچنان در سطح بالایی باقی مانده و از منظر سیاسی تا زمانی که نرخ تورم به سطوح هدف بازگردد، نیاز به مداخله مستمر وجود دارد.

صورتجلسه فدرال رزرو که قرار است این هفته ارائه شود، مطمئناً تأیید می‌کند که فدرال رزرو همچنان بر کاهش تورم ایالات متحده متمرکز است. بعید است که کاهش اخیر در داده‌های تورمی، نقشه راه فدرال رزرو را حداقل برای دو جلسه بعدی تغییر دهد.

در حال حاضر بازار آتی نرخ بهره فد شانس 50-50 را برای افزایش 0.50 یا 0.75 درصدی نرخ بهره برای جلسه ماه سپتامبر در نظر گرفته است.

امروز دلار تقویت شده و طلا در محدوده 1800 دلار با کاهش تقاضا مواجه شده است. بیت کوین بار دیگر مقاومت 25 هزار دلار را لمس کرد. سفر هیئتی از ایالات متحده به تایوان در این هفته می‌تواند تنش‌ها بین ایالات متحده و چین را احیا کند و به طلا کمک کند تا رشدی داشته باشد. اما روند صعودی احتمالاً در محدود 1835 دلار جایی که میانگین متحرک 100 در تایم فریم روزانه قرار دارد، محدود خواهد ماند.

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟