بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

بلاتکلیفی بازار فارکس پیش از انتشار داده‌های کلیدی

بلاتکلیفی بازار فارکس پیش از انتشار داده‌های کلیدی

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 دی

  • بلاتکلیفی بازار پیش از انتشار داده‌های کلیدی

پس از حرکات نوسانی که در ابتدای هفته شاهد بودیم، بازارهای مالی در روز سه‌شنبه بی‌رمق بودند. در غیاب انتشار داده‌های مهم و محرک‌های بنیادی، جفت ارزهای اصلی در اوایل چهارشنبه نسبتاً آرام باقی ماندند و شاخص دلار آمریکا کمی بالاتر از محدوده 103 روند سایدی دارد. پیش از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا در روز پنج‌شنبه، حراج اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا در کانون توجهات خواهند بود.

بلاتکلیفی در معاملاتی آتی شاخص‌های بازار سهام آمریکا نیز مشاهده می‌شود. بازده ارواق 10 ساله خزانه داری آمریکا در محدوده 3.6% نوسان می‌کند.

در روز سه‌شنبه پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در سخنرانی خود در سمپوزیوم استقلال بانک مرکزی سوئد از اظهار نظر در مورد سیاست یا چشم انداز نرخ بهره خودداری کرد. با این حال شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا توانستند در محدوده مثبت به کار خود پایان دهند.

جفت ارز EURUSD کمی رشد کرد و اخیرا در محدوده 1.0750 معامله می‌شود. روز سه‌شنبه اشنابل، عضو بانک مرکزی اروپا، اعلام کرد موضع سیاست پولی محدود کننده با بازگرداندن ثبات قیمت‌ها، در میان مدت تا بلندمدت به نفع جامعه خواهد بود. سنتنو، دیگر عضو بانک مرکزی اروپا، بیان کرد روند فعلی نرخ‌های بهره به پایان خود نزدیک می‌شود.

داده‌های استرالیا در روز سه‌شنبه نشان داد که خرده‌فروشی در ماه نوامبر پس از انقباض 0.2 درصدی در اکتبر 1.4% افزایش یافته است. پیش‌بینی بازار برای این شاخص 0.6% بود. علاوه بر این، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) از 6.9% در ماه اکتبر به 7.4% در ارزیابی سالانه در ماه نوامبر افزایش یافت. جفت ارز AUDUSD در واکنش به این داده‌ها افزایش یافت و بالاتر از محدوده 0.6900 معامله می‌شود.

یک نظرسنجی سه ماهه توسط بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در روز چهارشنبه نشان داد که نسبت خانوارهای ژاپنی که انتظار دارند قیمت‌ها در سال آینده افزایش یابد، در دسامبر به 85.0% رسید که از 85.7% در سپتامبر کاهش یافته است.

جفت ارز USDJPY به این خبر واکنشی نشان نداد و حوالی 132.30 نوسان می‌کرد.

جفت ارز GBPUSD روز سه‌شنبه‌ اصلاحی داشت و کمی افت کرد. این جفت ارز امروز حوالی محدوده 1.2170 معامله می‌شود.

روز سه‌شنبه افزایش بازده اوراق خزانه داری منجر شد، روند رشد طلا متوقف شود. با این حال در حالی که بازده اوراق 10 ساله خزانه داری نتوانست روند صعودی خود را حفظ کند، قیمت طلا مجددا افزایش یافت و در بالاترین سطح در 8 ماه گذشته و بالاتر از محدوده 1880 دلار معامله می‌شود.

بهبود فضای بازار نیز به بیت کوین کمک کرد و این رمزارز توانست به سقف قیمتی 17500 نزدیک شود و در حال حاضر حوالی 17400 دلار نوسان می‌کند. اتریوم نیز برای سومین روز متوالی رشد کرد و حوالی 1330 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “بلاتکلیفی بازار فارکس پیش از انتشار داده‌های کلیدی
  1. امید قاسمی گفت:

    VERY GOO..THANKS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟