بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 13 مارس

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 13 مارس

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 اسفند

  • بحران بانکی انتظارات از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی را نابود کرد

حدود 44 ساعت پس از اعلام اینکه بانک سیلیکون ولی برای پر کردن یک حفره تقریباً 2 میلیارد دلاری سرمایه خود را افزایش داده و پس از اینکه بانک سبد زیان ده خود را که سرشار از اوراق خزانه‌ داری آمریکا بود فروخت تا پرداخت‌ها به سپرده‌گذاران خود – که عمدتاً استارت‌آپ‌های فناوری هستند – را انجام دهد، روز جمعه بانک سیلیکون ولی (SVB) اعلام ورشستگی کرد.

بانک سیگنچر (Signature Bank) همچنین به‌طور ناگهانی در تعطیلات آخر هفته سقوط کرد، چرا که تنظیم‌کنندگان اعلام کردند که حفظ بانک – که دارای پورتقویی از املاک و مستغلات و پول شرکت‌های حقوقی داشت – می‌تواند ثبات کل سیستم مالی را تهدید کند.

سقوط سریع (Flash Crash) بانک سیلیکون ولی این سوال را مطرح کرد که سایر بانک‌های محلی مشابه در ایالات متحده نیز ممکن است با مشکلات نقدینگی مواجه شوند و ممکن است نتوانند به سپرده گذاران خود بازپرداخت انجام دهند، مگر اینکه شروع به فروش پرتفوی احتمالاً زیان ده خود کنند.

بنابراین، سهام بانک‌هایی مانند فرست ریپابلیک بنک (First Republic Bank)، PacWest Bancorp و بانک سیگنچر در روز جمعه متحمل ضررهای سنگین شدند.

روز جمعه در سرتاسر اروپا، بانک‌های بزرگ منجر به افت شاخص‌ها شدند، حتی با این که انتظار نمی‌رود که آنها مشکلات نقدینگی مشابه بانک سیلیکون ولی داشته باشند. بیشتر بانک‌های بزرگ مشتریان ثابت متنوعی دارند و مهم‌تر از آن در معرض استارت‌آپ‌های فناوری که بسیار حساس به نرخ بهره هستند، نیستند.

ریسک سرایت برای بانک‌های کوچک با مشتریان بسیار حساس به نرخ بهره همچنان وجود دارد، اما مقامات ایالات متحده اکنون برای جلوگیری از سرایت وارد عمل شده‌اند. آنها اعلام کردند که سپرده گذاران SVB امروز می‌توانند به پول خود دسترسی داشته باشند.

بحران بانکی چشم انداز انتظارات فدرال رزرو را تغییر می‌دهد

بحران بانکی در سرتیتر اخبار خواهند ماند، چرا که راه‌حل‌ها و شیوع احتمالی فراتر از بخش بانکی و فراتر از مرزهای ایالات متحده گسترش خواهد یافت.

مورد دوم احتمالاً با انتظارات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره تداخل خواهد داشت، چرا که فدرال رزرو ممکن است بخواهد قبل از این که سرعت خود را افزایش دهد، تمام جوانت را در نظر بگیرد. آقای پاول مطمئناً نمی‌خواهد به عنوان ناشی‌ترین رئیس فدرال رزرو در تاریخ فدرال رزرو در تاریخ ثبت شود.

بنابراین این امکان وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره را یا به طور کلی یا تنها برای این ماه فراموش کند.

فعالیت‌ها در بازار آتی نرخ بهره فد در حال حاضر احتمال 98 درصدی را برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره برای ماه مارس ارزیابی می‌کنند. البته نه به این دلیل که داده‌های اشتغال ایالات متحده در جمعه گذشته به اندازه کافی پایین بود که بتواند نرخ را اصلاح کند بلکه به این دلیل که فدرال رزرو نمی‌تواند مسائل ناشی از افزایش شدید نرخ بهره در بخش بانکی را نادیده بگیرد و نمی‌تواند از پس ایجاد یک بحران مالی برای بازگرداندن تورم به 2٪ برآید.

داده‌های اقتصادی مهم خواهند بود، اما تحولات در سراسر بخش بانکی می‌تواند داده‌ها را تحت الشعاع قرار دهد.

جمعه گذشته آمریکا گزارش اشتغال متخلطی را منتشر کرد. گزارش NFP که انتظارات برای آن 200000 بود 311000 منتشر شد. اما نرخ بیکاری از 3.4% به 3.6% افزایش یافت و نرخ مشارکت بهبود یافته بود و دستمزدها کمتر از حد انتظار رشد کردند.

واکنش اولیه بازار، افت ملایم دلار و بازده اوراق بود. اما البته، بخش عمده‌ای از کاهش بازده اوراق کوتاه مدت ایالات متحده ناشی از انتظاراتی است که فدرال رزرو ممکن است در مواجهه با بحران بانکی دستانش بسته باشد و ممکن است افزایش نرخ بهره دیگری را در آینده نزدیک فراموش کند.

افت اخیر بازده اوراق خزانه داری آمریکا، لزوما بهترین بنیاد برای افزایش بازار سهام نیست و در واقع ما روز جمعه شاهد افت شاخص S&P 500 و قرار گرفتن این شاخص پایین‌‌تر از محدوده 38.2% فیبوناچی اصلاحی بودیم. اما در حال حاضر معاملات آتی شاخص S&P 500 رشد 2 درصدی را نشان می‌دهند.

فردا، ایالات متحده آخرین ارقام تورم ماه فوریه را منتشر خواهد کرد و انتظار می‌رود که هم در تورم اصلی و هم در تورم هسته کاهش بیشتری را شاهد باشیم. کاهش کافی در تورم ایالات متحده ایده افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره و یا توقف افزایش نرخ بهره را استحکام می‌بخشد. بسته به اینکه وضعیت در جبهه بانک‌ها چگونه تغییر می‌کند، حتی ارقام ناامید کننده تورم نیز ممکن است به انتظارات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره کمک نکند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟