ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

بزرگترین ورشکستگی بانکی از سال 2008 محرکی برای صعود طلا، آیا هفته آینده طلا به 1900 دلار می‌رسد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

بزرگترین ورشکستگی بانکی از زمان بحران مالی بزرگ سال 2008، در حال ایجاد مومنتوم صعودی جدیدی در بازار طلا است، در نتیجه تحلیلگران انتظار دارند رشد تقاضا برای دارایی‌های امن باعث افزایش قیمت طلا در هفته آینده شود.

در همین حین، نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد، با وجود حفظ یک چشم انداز قیمتی محافظه‌کارانه، همچنان در کوتاه‌ مدت نسبت به طلا صعودی هستند.

سنتیمنت صعودی قوی در بازار پس از آن بوجود آمد که قانونگذاران ایالتی کالیفرنیا کنترل بانک سیلیکون ولی را در روز جمعه به دست گرفتند و شرکت بیمه سپرده فدرال را به عنوان متصدی تعیین کردند. بانک سیلیکون ولی در این هفته دومین بانکی بود که بخاطر ورشکستگی بسته شد، این هفته شرکت سرمایه‌گذاری سیلورگیت اعلام کرد که به طور داوطلبانه فعالیت‌های خود را در روز چهارشنبه تعطیل می‌کند.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

به گفته تحلیلگران، طلا همچنان یک دارایی جذاب خواهد بود زیرا سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند از سرمایه خود در برابر تورم و آشفتگی‌های مالی احتمالی محافظت می‌کنند.

تحلیلگران همچنین خاطرنشان می‌کنند که سقوط بانک سیلیکون ولی می‌تواند سیگنالی برای پایان چرخه انقباضی فدرال رزرو باشد.

آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در سایت Forexlive.com می‌گوید: «ما همیشه گفته‌ایم که بانک مرکزی آمریکا تا زمانی که چیزی را خراب نکند، به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد؛ این ممکن است همان چیز باشد. بنظرم بهتر است زمانی طلا بخرید که نرخ بهره فدرال رزرو به اوج خود نزدیک شده باشد. من فکر می‌کنم به آن خیلی نزدیک شده‌ایم.»

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، گفت در حالی که اقتصاد شروع به احساس اثرات تأخیری سیاست‌های پولی تهاجمی فدرال رزرو می‌کند، انتظار دارد تنش در بازار همچنان افزایش یابد.

وی افزود در شرایط فعلی، بعید است که فدرال رزرو بتواند نرخ بهره را تا 6 درصد افزایش دهد. وی خاطرنشان کرد که کاهش شدید در بازده اوراق قرضه 2 ساله و 10 ساله نشان می‌دهد که انتظارات از افزایش نرخ بهره به اوج خود رسیده است.

بازده اوراق قرضه 2 ساله روز جمعه از بالاترین حد خود در اواسط هفته نزدیک به 0.4 درصد کاهش یافته است که به گفته هانسن روی طلا تأثیر مثبت خواهد داشت.

این هفته، 21 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، 16 تحلیلگر معادل 76 درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت صعودی هستند. در طرف مقابل سه تحلیلگر معادل 14 درصد در هفته آینده نسبت به طلا نزولی هستند و دو تحلیلگر معادل 10 درصد انتظار حرکت قیمت در یک محدوده رنج را دارند.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

این در حالی است که در نظرسنجی آنلاین 571 نفر شرکت کردند. از این تعداد، 340 نفر معادل 60 درصد پیش‌بینی افزایش قیمت طلا در هفته آینده را می‌کنند. 146 نفر معادل 26 درصد دیگر پیش‌بینی کاهش قیمت را می‌کنند. و در نهایت 85 نفر معادل 15 درصد در کوتاه مدت سوگیری خنثی نسبت به طلا دارند.

کیتکو

در حالی که سرمایه‌گذاران خرد نسبت به طلا صعودی هستند، اما چشم‌انداز قیمتی آن‌ها بسیار ضعیف است زیرا میانگین پیش‌بینی‌ها حاکی از بسته شدن قیمت در حدود 1840 دلار در پایان هفته است، مشابه پیش‌بینی هفته گذشته.

قیمت طلا نه تنها از محدوده حمایتی قوی در بالای 1800 دلار جهش کرد، بلکه در روز جمعه خود را به بالاترین سطح سه هفته اخیر در 1867 دلار که حدود 0.70 درصد رشد نسبت به جمعه گذشته است، رساند.

دارین نیوسام، تحلیلگر ارشد بازار در Barchart.com، گفت که او پیش‌بینی مومنتوم صعودی و رسیدن قیمت طلا به 1873 دلار در هفته آینده را می‌کند. وی خاطرنشان کرد که طلا از ضعف دلار آمریکا سود می‌برد، حتی با وجود اینکه داده‌های اقتصادی همچنان از انقباض بیشتر از طرف فدرال رزرو حمایت می‌کنند.

مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس، گفت که به احتمال زیاد قیمت طلا به 1900 دلار می‌رسد زیرا بازارها پیش‌بینی اقدامات کمتر تهاجمی را از سوی فدرال رزرو می‌کنند.

با این حال، وی افزود که داده تورمی در هفته آینده، انتشار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)، ریسکی را برای این فلز گرانبها ایجاد خواهد کرد.

او گفت: «من فکر می‌کنم ناامیدی بازارها از افزایش نیم درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو و نرخ ترمینال پایین‌تر و کاهش ارزش دلار همگی می‌توانند باعث رالی طلا شده و قیمت آن را به بالای 1860 دلار تا محدوده 1880 تا 1900 دلار افزایش دهند. البته، افزایش غافلگرکننده CPI می‌تواند این موضوع را تغییر دهد، اما ماجرای ورشکستگی بانک‌های ایالات متحده در هفته گذشته باعث تغییر سنتیمنت ریسک‌پذیری و نگرانی‌ها در مورد ریسک‌های سیستمی شده است.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟