بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 19 دسامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 19 دسامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 28 آذر

  • شروع محتاطانه بازارها

با فرونشستن گرد و غبار بیانیه‌های سیاستی بانک‌های مرکزی در هفته گذشته، سنتیمنت ریسک در شروع هفته جدیدی که به تعطیلات کریسمس منتهی می‌شود، ضعیف باقی مانده است.

سرمایه‌گذاران همچنان ارزیابی چشم انداز هاوکیش فدرال رزرو را ادامه می‌دهند و این مسئله تقاضا برای دارایی‌های ریسکی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، چین اولین مرگ ناشی از ویروس کرونا را پس از کاهش محدودیت‌ها در سراسر کشور، رسماً گزارش کرد. نگرانی‌های مربوط به ویروس کرونا در چین، حال و هوای بد بازار را تشدید می‌کند. در همین حال، رسانه‌های دولتی چین اهدافی را برای پیشرفت اقتصادی گزارش کردند که در کنفرانس سالانه کار اقتصادی مرکزی چین (Central Economic Work Conference.) مطرح شد.

با این حال دلار نتوانست از جریان ریسک گریزی در بازار استفاده کند. جفت ارز USDJPY افت کرد و ین با توجه به این انتظارات که بانک مرکزی ژاپن ممکن است سیاست‌های به شدت تسهیلی خود را کاهش دهد، افزایش یافت. پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه ممکن است دولت به زودی بیانیه مشترک با بانک ژاپن (BOJ) را در مورد هدف تورم این بانک اصلاح کند. جفت ارز USDJPY به محدوده 135.77 افت کرد و سپس بالاتر از محدوده 136 بهبود یافت.

در همین حال افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا نیز به خریداران دلار کمک کرد. بازده اوراق قرضه دولتی ایالات‌متحده با اظهار نظر هاوکیش لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، در روز یکشنبه حمایت شد. وی عقیده دارد «افزایش نرخ‌ بهره بیش از پیش بینی بسیاری از سیاست گذاران باشد.» بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا 1.21% رشد کرد و به 3.52% رسید.

ضعف دلار را می‌توان به انقباض عمیق در فعالیت کسب و کارهای ایالات متحده نیز نسبت داد. شاخص PMI ترکیبی (Composite) ایالات متحده از 46.4 در ماه نوامبر به 44.6 در ماه دسامبر کاهش یافت چرا که سفارشات جدید به پایین‌ترین سطح در کمی بیش از دو سال و نیم گذشته سقوط کردند.

در بین ارزهای G10 جفت ارز AUDUSD علی‌رغم اخبار دلسرد کننده داده‌های چین و نگرانی‌های در زمینه ویروس کرونا بالاتر از محدوده 0.6700 معامله می‌شود. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط World Economics Survey، شاخص اطمینان کسب و کارها چین در دسامبر به 48.1 در مقابل 51.8 در نوامبر کاهش یافته که پایین‌ترین میزان از ژانویه 2013 است.

با این حال NZDUSD برای دفاع از محدوده 0.6375 با مشکل مواجه شده در حالی که جفت ارز USDCAD علی‌رغم افزایش قیمت نفت و ضعف دلار پایین‌تر از محدوده 1.3700 همچنان تحت فشار باقی مانده است. نفت WTI با امید به بهبود چشم انداز تقاضا از سوی چین و تصمیم ایالات متحده برای بازخرید نفت برای ذخایر دولتی خود رشد کرده است. با این حال، ترس از رکود ناشی از پیامدهای سیاست‌های هاوکیش بانک‌های مرکزی، روند صعودی طلای سیاه را مهار کرده است.

جفت ارز EURUSD تلاش می‌کند در محدوده 1.0600 رشد خود را که در پی لحن هاوکیش بانک مرکزی اروپا بوده است، حفظ کند. انتشار شاخص فضای کسب و کار آلمان برای ماه نوامبر مهم‌ترین رویداد اقتصادی امروز بود.

جفت ارز GBPUSD پایین‌تر از محدوده 1.2200 در حال تثبیت است. چالش‌های اقتصادی بریتانیا در میان اعتصابات مداوم و ترس از رکود، رشد GBPUSD را محدود می‌کند. افزایش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس همراه با لحن داویش این بانک نیز خریداران پوند را محتاط نگه می‌دارد.

بیت کوین در محدوده 16532 نوسان می‌کند.

منبع: Fxstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟