ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 20 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 20 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 1 اسفند

  • افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی

تنش‌ها بین ایالات متحده و چین افزایش یافته چرا که وانگ یی، دیپلمات ارشد چینی،  اعلام کرد که واکنش آمریکایی‌ها به بالون جاسوسی “بسیار هیجانی” بود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، بیان کرد که ورود شیء (بالون) به حریم هوایی ایالات متحده “غیر مسئولانه” بوده است. وی همچنین بیان کرد آنها اطلاعاتی در دست دارند مبنی بر اینکه چین در حال بررسی کمک خطرناکی به روسیه است که می‌تواند “مشکل جدی” ایجاد کند.

در پاسخ، چین اعلام کرد که رزمایش دریایی با روسیه و آفریقای جنوبی برگزار خواهد کرد.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیما شلیک کرد که در نزدیکی هوکایدو فرود آمد.

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن رزمایش هوایی نیز برگزار کردند. روز جمعه مقام ارشد پنتاگون در چین به تایوان رفت.

سپس، ناظران بین‌المللی اتمی دریافتند که ایران اورانیوم غنی‌شده را تا حدی پایین‌تر از مقدار مورد نیاز برای یک سلاح هسته‌ای در اختیار دارد.

تنها خبر خوب این است که در نهایت ممکن است یک توافق برگزیت در زمینه پروتکل ایرلند شمالی حاصل شود. اما قبل از اینکه توافق مشخصی را ببینم نباید چندان خوشحال باشیم.

تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در ترکیب با اعضای هاوکیش بانک مرکزی آمریکا منجر به تقویت دلار شد. همچنین تقاضا برای طلا نیز پایین‌تر از محدوده 1840 دلار افزایش یافت.

توجه داشته باشید که جمعه گذشته هر اونس طلا  به 4 دلاری حمایت مهمی نزدیک شد. اگر این محدوده شکسته شود، پایان روند صعودی نوامبر تا فوریه را نشان خواهد داد. آیا افزایش تنش‌ها بین ایالات متحده، چین، روسیه و کره به نجات طلا خواهند آمد؟ هنوز مشخص نیست چرا که افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا به دلیل افزایش لحن هاوکیش اعضای بانک مرکزی آمریکا می‌تواند منجر به افت بیشتر طلا شود.

اشنابل انتظارات برای بانک مرکزی اروپا را افزایش داد

ایزابل اشنابل، عضو بانک مرکزی اروپا (ECB)، هفته گذشته هشدار داد که سرمایه‌گذاران ممکن است تداوم تورم و مهمتر از آن واکنش مورد نیاز برای مهار آن را دست کم بگیرند.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

وی اعلام کرد بانک مرکزی اروپا ممکن است مجبور باشد برای رساندن تورم به هدف 2% با قدرت بیشتری عمل کند. سخنان او شرط‌بندی‌های نرخ بانک مرکزی اروپا را تقویت کرد و بازارهای پولی اوج نرخ سپرده بانک مرکزی اروپا را از حدود 2.50 درصدی به 3.72% رساند. این مسئله منجر شد در روز جمعه جفت ارز EURUSD از محدوده کف قیمتی 1.0612 بازگشتی داشته باشد. هر چند این جفت ارز در محدوده میانگین متحرک 50 روزه که حوالی 1.0730 قرار داشت با مقاومتی مواجه شد.

با این حال، بازارهای سهام اروپا علیرغم انتظارات هاوکیش از بانک مرکزی اروپا و چند افزایش 0.50 درصدی بیشتر در آینده به عملکرد خوب خود ادامه دادند.

بازگشت مجدد یورو از پایان ماه سپتامبر برای بازار سهام اروپا یک موهبت بوده است، چرا که یورو قوی‌تر هزینه‌های انرژی را – که بر اساس شرایط دلار مذاکره می‌شوند – برای شرکت‌های اروپایی مقرون‌به‌صرفه‌تر کرده است.

زمستان معتدل اروپا نیز به کاهش ریسک کمبود انرژی کمک کرده است.

با این که جفت ارز EURUSD در ماه فوریه کاهش یافته، رشد بازار سهام اروپا به دلیل کاهش قیمت انرژی ادامه یافته است. شاخص DAX در سقف یک ساله، در سطوح قبل از شروع جنگ اوکراین، قرار دارد و شاخص CAC40 هفته گذشته سقف جدیدی ثبت کرد که باور کردنی نیست.

قیمت‌های آتی گاز طبیعی اروپا به روند کاهشی خود ادامه می‌دهند، از سوی دیگر، قیمت‌ها در سطوح قبل از شروع جنگ در اوکراین است. نفت خام آمریکا در روز جمعه به 75 دلار سقوط کرد و جالب اینجا است که بازگشایی چین، کاهش احتمال رکود اقتصادی جهانی، داده‌های قوی اقتصادی، یا کاهش عرضه از سوی روسیه، هیچ چیز به اندازه کافی جذاب نبوده که به خریداران نفت شتاب لازم را بدهد تا از محدوده مقاومتی میانگین متحرک 100 روزه عبور کند.

این خبر خوبی برای شاخص DAX است، چرا که هزینه‌های انرژی حتی با افت یورو نیز افت خواهند شد. از سوی دیگر، یورو ارزان‌تر برای برندهای لوکس فرانسوی یک موهبت است، چرا که آنها فروش بیشتری در خارج از کشور دارند.

چه اتفاق بدی می‌تواند رخ دهد؟ بانک مرکزی اروپا! نرخ بهره بالاتر بانک مرکز اروپا و یک چرخش بالقوه در قیمت انرژی ریسک‌های اصلی رشد بازار سهام اروپا در حال حاضر هستند.

تنها جایی که بانک مرکزی آن آرام باقی مانده، چین است تا بتواند از یک سری اقدامات پوچ در زمینه ویروس کرونا که اقتصاد را به یک منطقه رکود غیر ضروری سوق داد، بهبود یابد. بنابراین بانک خلق چین نرخ وام خود را برای ششمین ماه متوالی بدون تغییر نگه داشت و از بانک‌ها خواست تا تمدید اعتبارات را « به جلو بیاندازند » و به بهبود کمک کنند. آیا این مسئله برای ایجاد تمایل مردم به خرید در بازار سهام چین کافی است؟ هنوز مشخص نیست. تنش‌های ژئوپلیتیکی برای بازگرداندن اطمینان در مسیر درستی پیش نمی‌روند. شاخص Nasdaq’s Golden Dragon چین از اوج ژانویه بیش از 10% کاهش یافته و سهام شرکت علی بابا بیش از 17% افت کرده است. علی بابا و بایدو (Baidu) آخرین گزارش درآمدزایی فصلی خود را در این هفته اعلام خواهند کرد که ممکن است گزارشات خوبی نباشد.  حتی فروش در روز مجردها (روز مجردها یک روز ویژه در چین است که در آن مجردها، مجرد بودن را جشن می‌گیرند.) نیز ممکن است کمک چندانی نکرده باشد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟