ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

جلسه بانک مرکزی آمریکا تا به حال به این اندازه با عدم قطعیت همراه نبوده است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

جلسه بانک مرکزی آمریکا تا به حال به این اندازه با عدم قطعیت همراه نبوده است

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 2 فروردین

  • جلسه بانک مرکزی آمریکا تا به حال به این اندازه با عدم قطعیت همراه نبوده است

به نظر می‌رسد فدرال رزرو آخرین تصمیمات سیاست پولی خود را به مردمی با اعصاب نسبتا آرامتر نسبت به چند روز پیش اعلام خواهد کرد.

شاخص VIX نسبت به سطح هفته گذشته به شدت کاهش یافته طلا به 1935 دلار در هر اونس رسیده و شاخص‌ها در دو سوی اقیانوس اطلس در روز سه‌شنبه به راحتی رشد کردند. شاخص Stoxx 600 رشد 1.33 درصدی و شاخص S&P 500 بالاتر از محدوده 4000 بسته شد.

همچنین فشارها بر اوراق قرضه خزانه داری آمریکا کاهش یافته است. بازده اوراق قرضه 2 ساله تقریبا در سطوحی نوسان می‌کند که پیش از سخنرانی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا که انتظارات برای افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره را برانگیخت، قرار داشت.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

دوره طلا

هر چند شرایط بازار به شدت تغییر کرده، طوری که به نظر می‌رسد این سخنرانی پاول برای قرن‌ها پیش بوده است. استرس بانکی در طول دوره خاموشی پیش از جلسه فدرال رزرو رخ داد و مانع از آن شد که اعضای فدرال رزرو نظر خود را در مورد واکنش مناسب به سیاست ارائه دهند.

در نتیجه، سرمایه‌گذاران برای شکل دادن به انتظارات برای تصمیم امروز به حال خود رها شده بودند.

هر چند بازار آتی نرخ بهره فد به نظر می‌رسد که برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا به اجماع رسیده، هیچ کس واقعا نمی‌داند که فدرال رزرو به آخرین فشارهای بانکی چقدر اهمیت خواهد داد. در واقع این فشارها منجر به افزایش ترازنامه فدرال رزرو به دلیل نقدینگی اضافی شد، اما شرایط مالی را نیز به شدت انقباضی کرد.

ایکس چیف

بحران بانکی این نگرانی را ایجاد کرده که جریان اعتبار از بانک‌های منطقه‌ای ایالات متحده به اقتصاد کند شود. حق بیمه‌ای که وام دهندگان برای اعطای وام به وام گیرندگان با ریسک بالا درخواست می‌کنند افزایش یافته، در حالی که هجوم به سمت اوراق خزانه داری امن ایالات متحده باعث کاهش بازده اوراق ایالات متحده شده است.

شکاف بین اوراق با بازده بالا و اوراق قرضه دولتی از مرز روانی 5% گذشته که به طور سنتی به عنوان یک هشدار نشان دهنده ریسک اعتباری بالاتر از متوسط در بازار است.

و ریسک اعتباری بالاتر و کاهش در دسترس بودن اعتبارات نشان می‌دهد که اقتصاد ایالات متحده واقعاً می‌تواند به کندی ادامه دهد و در نهایت وارد رکود شود، که در مقابل، تقاضا را کند می‌کند و تورم را بدون دخالت بیشتر فدرال رزرو پایین می‌آورد.

به همین دلیل، این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را 0.25% افزایش دهد تا به وعده خود مبنی بر رساندن نرخ بهره آمریکا به حدود 5% پایبند بماند. اما مطمئناً می‌توانیم پیشرفت بیشتر به سمت 5.5 – 6% را فراموش کنیم.

برای بازار سهام، یک فدرال رزرو آرام‌تر و افزایش غیرمنتظره نقدینگی در کوتاه مدت حمایت کننده است. از این نظر، می‌توانیم شاهد افزایش رشد S&P500 باشیم.

با این حال، ترس از رکود و خود رکود می‌تواند سرمایه‌گذاران را به دام اندازد، انتظارات درآمدی را تحت تاثیر قرار دهد و پتانسیل صعودی را محدود کند.

بنابراین فروش یک رالی بالقوه S&P500 در محدوده اوج 4200 می‌تواند جالب باشد – البته اگر اطلاعاتی مبنی بر شکوفایی اقتصاد ایالات متحده با وجود همه چالش‌ها نداشته باشیم.

در بازار فارکس، انتظار می‌رود دلار آمریکا به افت خود ادامه هد، البته اگر فدرال رزرو با تصمیمات هاوکیش خود غافلگیری نداشته باشد.

شاخص دلار آمریکا از سپتامبر گذشته رشد خود را پس داده است. ما بین ماه فوریه و مارس شاهد بازگشتی بودیم که دلیل آن افزایش انتظارات هاوکیش فدرال رزرو بود. اما شاخص دلار هیچ وقت نتوانست روند منفی 6 ماه خود را بشکند و از محدوده فیبوناچی 38.8% عبور کند.

بنابراین، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود – یعنی فدرال رزرو نرخ بهره را 0.25% افزایش دهد و پایان چرخه افزایش نرخ بهره را نشان دهد – احتمالاً شاهد بازگشت دلار آمریکا به زیر سطح 100 خواهیم بود.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “جلسه بانک مرکزی آمریکا تا به حال به این اندازه با عدم قطعیت همراه نبوده است
  1. آواتار مسعود عطروش مسعود عطروش گفت:

    با سپاس از تحلیلهای خوبتان، چگونه میتوانم یک تحلیلگر حرفه ای و فوق پیشرفته فارکس و بازارهای مشهور شوم. از مطالعه زیاد و گذراندن دوره آموزشی نیز ابایی ندارم. لازم به ذکر است که با همه موارد ترید آشنا هستم و ترید میکنم و سود هم میبرم اما میخواهم سطح خود را بسیار ارتقا دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایکس چیف
نورد اف ایکس
تامین سرمایه
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

پراپ فرم پراپی