تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 20 مارس

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 20 مارس

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 29 اسفند

  • پایان استرس‌ها با خرید کردیت سوئیس توسط UBS

موسسه UBS، موسسه کردیت سوئیس را در معامله‌ای با واسطه دولت به مبلغ 0.76 سنت فرانک به ازای هر سهم یا در مجموع 3 میلیارد فرانک خریداری کرد.

بانک مرکزی سوئیس (SBN) به موسسه UBS صد میلیارد دلار نقدینگی پیشنهاد کرد تا مطمئن شود که تصاحب به خوبی انجام می‌شود، و دولت سوئیس 9 میلیارد فرانک ضمانت برای ضررهای CS ارائه کرد.

دلار آمریکا تضعیف شد و معاملات آتی آمریکا در محدوده مثبت بازگشایی شدند اما سپس بازگشتی داشتند. شاخص نیکی ژاپن افت 1.42 درصدی داشت و شاخص Hang Seng بیش از 3% کاهش یافت.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

چند ساعت معاملاتی آینده تصویر بهتری از این که بحران مهار شده یا خیر به ما می‌دهد. در تئوری، هیچ دلیلی برای تمدید بحران کردیت سوئیس وجود ندارد، چرا که آنچه که آخرین زلزله را برای کردیت سوئیس آغاز کرد، یک بحران اطمینان بود – که به UBS مربوط نمی‌شود – چرا که این بانک خارج از آشفتگی بود، علاوه بر این، نقدینگی فراوان و ضمانت بانک مرکزی سوئیس و دولت را دارد.

تصمیمات بانک مرکزی آمریکا

بنابراین، اگر همه چیز خوب پیش برود، روزهای متزلزل در بین بانک‌ها به زودی پشت سر گذاشته می‌شوند و سرمایه‌گذاران می‌توانند روی تصمیمات فدرال رزرو تمرکز کنند.

توجه به یک نکته ضروری است: سخت گیری کمی فدرال رزرو (QT) از زمان سقوط بانک سیلیکون ولی (SVB) به وضوح ناپدید شده است. ترازنامه فدرال رزرو هفته گذشته افزایش یافت تا به کاهش استرس در بین بانک‌ها کمک کند.

اما QT و مداخله اضطراری هفته گذشته از نظر مفهومی متفاوت هستند. و جالب‌تر این که، در حالی که می‌توانیم فکر کنیم که QT معکوس، می‌تواند پیامدهای منفی برای تورم داشته باشد – چرا که فدرال رزرو در حال اضافه کردن نقدینگی به سیستم است – شاخص شرایط مالی در ایالات متحده نشان می‌دهد که شرایط مالی از هفته گذشته به شدت انقباضی شده و به انقباضی‌ترین سطح از پاییز گذشته رسیده که این می‌تواند دلیلی برای توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باشد.

اما شاید نه از این هفته. انتظارات برای نشست این هفته همچنان افزایش 0.25 درصدی نرخ از سوی فدرال رزرو است. بازار آتی نرخ بهره فد حدود 60% احتمال برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره برای روز چهارشنبه را می‌دهند.

دات پلات ماه مارس و بیانیه پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، به اندازه تصمیم در زمینه نرخ بهره مهم خواهند بود.

از نظر آماری، انتظارات تورمی کوتاه مدت ایالات متحده در ماه مارس به پایین ترین سطح از سال 2021 رسیده است. این خبر بسیار خوبی برای نبرد تورمی فدرال رزرو است، چرا که انتظارات تورمی تأثیر زیادی بر مسیری که تورم حرکت می‌کند، دارد.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

یک موهبت برای شرکت‌های فناوری بزرگ

آشفتگی بانکی در هفته گذشته برای سهام شرکت‌های فناوری یک موهبت بوده است. کاهش شدید انتظارات افزایش نرخ بهره که منجر به کاهش شدید بازده شد، افزایش بیش از 500 میلیارد دلار ارزش بازار را برای مایکروسافت، اپل، گوگل و آمازون در هفته گذشته به همراه داشت.

سهام شرکت مایکروسافت بیش از 15% و آمازون تقریبا 15% رشد داشتند. قیمت سهام شرکت آمازون در محدوده روانی 100 دلار معامله می‌شود. گوگل نیز بیش از 15% رشد داشت و برای اولین بار از ماه فوریه هفته گذشته را بالاتر از محدوده 100 دلار به اتمام رساند. سهام شرکت اپل نیز 6% رشد کرد.

و بیت کوین که همبستگی قوی با سهام شرکت‌های فناوری دارد، از کف قیمتی 10 مارس 45% رشد کرده است. همچنین بیت کوین نشان داده که می‌تواند به عنوان پوشش ریسکی در برابر استرس بانکی جهانی عمل کند.

هنوز مشخص نیست که اگر فدرال رزرو گزینه نبرد تورمی خود را به روی میز بازگرداند، آیا سهام شرکت‌های فناوری بزرگ می‌توانند رشد خود را حفظ کنند یا خیر.

اشباع فروش

نفت خام هفته را تحت فشار و زیر سطح 70 دلار آغاز کرد چرا که فشارهای بانکی بر چشم انداز رشد جهانی تاثیر گذاشته و قیمت هر بشکه را به زیر این سطح روانی رسانده است. اندیکاتور RSI نشان می‌‌دهد که نفت خام آمریکا وارد شرایط اشباع فروش شده است. این بدین معنی است که نفت در مدت کوتاهی، افت شدیدی داشته و در سطوح فعلی اصلاح صعودی انتظار می‌رود.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟