تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 27 مارس

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 27 مارس

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 7 فروردین 

  • ادامه نگرانی‌ها در بخش بانکی 

سنتیمنت همچنان مخلتط است چرا که فشار فروش در سهام دویچه بانک، مجددا استرس‌ها در بخش بانکی را افزایش داد.

سهام دویچه بانک 8% افت کرد و CDS پس از اعلام بانک مبنی بر بازخرید اوراق قرضه ردیف 2 (Tier 2)، افزایش یافتند.

این بیانیه قرار بود اطمینان را در مورد ترازنامه بانک بازگرداند، اما در عوض بحران اطمینان را مجددا زنده کرد.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

علیرغم فشارهای بانکی در دو سوی اقیانوس اطلس،فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا (ECB)، بانک مرکزی (BoE) و بانک مرکزی سوئیس (SNB) در دو هفته اخیر از افزایش نرخ بهره خودداری نکردند. این مسئله لزوماً نه در مورد سلامت ترازنامه بانک‌ها، بلکه نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد.

به نظر می‌رسد که بحران بانکی بیشتر یک وحشت مبتنی بر واقعیت است تا یک بحران اطمینان – همانطور که در سال 2007 شاهد بودیم که بانک‌ها واقعاً دارایی‌های سمی در ترازنامه خود داشتند. اما اطمینان اساس بخش بانکی است و این که بانک کردیت سوئیس با قدمتی 166 ساله سقوط کند، به مذاق هیچ کس خوش نیامد.

حتی با این که پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس و جردن، رئیس بانک مرکزی سوئیس، با وجود فشارهای فزاینده در بخش بانک‌ها، موضع سیاست خود را تغییر ندادند اما اگر بانک بزرگی مثل دویچه بانک دچار این بحران اطمینان شود به خوبی می‌توانیم شاهد آن باشیم که انتظارات نرخ بهره به طور جدی‌تری به چرخش در برنامه‌های انقباضی بانک‌های مرکزی بزرگ اشاره کنند.

بازده اوراق 2 ساله آلمان در روز جمعه به دلیل نگرانی‌ها در مورد دویچه بانک کاهش یافت. بازده اوراق 2 ساله آمریکا نیز به 3.55% رسید که پایین‌ترین سطح از اواخر سپتامبر بود.

فعالیت‌ها در بازار آتی نرخ بهره فد احتمال بیش از 85% را برای عدم افزایش نرخ بهره در ماه مارس می‌دهد.

به غیر از بانک مرکزی آمریکا، بانک مرکزی کانادا و بانک مرکزی استرالیا همچنین به عنوان بانک‌هایی که پیش‌بینی می‌شود نرخ بهره را به سرعت کاهش دهند، در نظر گرفته می‌شوند.

بانک مرکزی اروپا می‌تواند بانک بعدی در این لیست باشد.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

در حالی که هفته گذشته به دلیل لحن هاوکیش بانک مرکزی اروپا و لحن داویش بانک مرکزی آمریکا، EURUSD در نزدیکی محدوده 1.010 قرار داشت در روز جمعه این جفت ارز پس از نگرانی‌های جدید در مورد دویچه بانک به محدوده 1.0713 رسید.

اما اگر نگرانی‌ها در زمینه دویچه بانک بیشتر شود، ممکن است شاهد آن باشیم که انتظارات در مورد بانک مرکزی اروپا نیز کاهش یابند. این مسئله می‌تواند یورو را زیر فشار نزولی جدیدی قرار دهد.

البته چرخش به سمت داویش در زمینه انتظارات از بانک‌های مرکزی اصلی (به غیر از بانک مرکزی ژاپن چرا که این بانک نمی‌تواند از شرایط فعلی بیشتر داویش باشد)، می‌تواند به نفع ین باشد. البته نه این دلیل که ین ارز امن است بلکه به این دلیل که انتظارات داویش از دیگر بانک‌های مرکزی شکاف بین بانک مرکزی ژاپن و دیگر بانک‌ها را کاهش می‌دهد. جفت ارز USDJPY محدوده حمایتی 130 را لمس کرده است. اگر نگرانی‌ها در بخش بانکی در چند روز یا هفته آینده بیشتر شوند، این محدوده می‌تواند شکسته شود.

اگر به دنبال دارایی‌هایی هستید که در بحران بانکی بهترین عملکرد را داشته‌اند، به طلا و بیت کوین نگاه کنید که از زمان سقوط بانک سیلیکون ولی، طلا 200 دلار و بیت کوین 10 هزار دلار افزایش یافته‌اند.

وضعیت بازار سهام چطور است؟

در حال حاضر در بازار سهام افت بازده اوراق بر نگرانی‌ها در زمینه رکود سنگینی می‌کند. اگرچه بازده به دلیل نگرانی‌های رکودی که ناشی از بحران بانکی است در حال کاهش است و این مسئله می‌تواند اعتبارات را محدود کند.

بنابراین، کمی تعجب آور است که بینیم شاخص‌های سهام به خوبی از آشفتگی بانک‌ها عبور می‌کنند.

با این حال در روز جمعه به لطف نگرانی‌ها در مورد دویچه بانک، شاخص Stock 600 افت 1.37 درصدی داشت. با این که شاخص S&P 500 در زمان بازگشایی بازار نگران کننده به نظر می‌رسید اما این شاخص جلسه معاملاتی را با رشد 0.56 درصدی و بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه به پایان رساند.

به غیر از اخبار بانک‌ها، این هفته ما چندین داده مهم را زیرنظر خواهیم گرفت. این داده‌ها عبارتند از تولید ناخالص داخلی و شاخص PCE آمریکا، داده‌های تورمی ناحیه یورو، استرالیا و ژاپن.

اما این که این داده‌ها چه تاثیراتی خواهند داشت بسته به رویدادها در جبهه بانکی دارد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟