ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

روز دوشنبه بازگشت سهام بانک‌ها به بهبود سنتیمنت بازار کمک کرد

روز دوشنبه بازگشت سهام بانک‌ها به بهبود سنتیمنت بازار کمک کرد

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 8 فروردین 

  • رشد سهام بانک‌ها، افت طلا و بیت کوین 

روز دوشنبه بازگشت سهام بانک‌ها به بهبود سنتیمنت بازار کمک کرد.

در آلمان سهام دویچه بانک بیش از 6% رشد کرد. در آمریکا سهام بانک فرست سیتیزنس بنکشیرز پس از این که توافق شد این بانک باقی مانده بانک سیلیکون ولی (SVC) را تصاحب کند، بیش از 50% رشد کرد. در همین حین سهام بانک First Republic تقریبا 12% رشد کرد.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

روز گذشته آرامش و رالی در سهام بانک‌ها، فضای بازار را به ثبات رساند. طلا به زیر 1950 دلار سقوط کرد در حالی که بازده اوراق 2 ساله در محدوده 4% نوسان می‌کرد. اگر بحران بانکی به اتمام رسیده باشد، ممکن است دوباره به شرایط عادی بازگردیم و باز نگران افزایش تورم باشیم.

شاخص S&P 500 با رشد 0.17 رشدی به کار خود پایان داد در حالی که شاخص نزدک 0.74% افت کرد.

البته اگر استرس بانکی بیشتر کاهش یابد، باید شاهد آن باشیم که بازده اوراق بخشی از افت اخیر خود را پس گیرند.

با این حال، قیمت گذاری برای رکود بار دیگر بازگشته است که می‌تواند روند صعودی بازار سهام را پایین‌تر از سطوحی که قبل از سقوط SVB و زمانی که انتظارات از بانک مرکزی آمریکا رساندن نرخ بهره به 5.5% بود، محدود کنند. هر چند این انتظارات برای نرخ بهره 5.5 درصدی دیگر وجود ندارند.

به همین دلیل است که بازار سهامی که در برابر استرس بانکی تاب آور بود – که بخشی از این تاب آوری به دلیل نقدینگی تزریق شده به بازار برای مقابله با آن بود – آسیب پذیر باقی مانده چرا که پیش‌بینی‌های سود به احتمال زیاد در آینده به سمت پایین بازنگری خواهند شد.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

تغییر روایت بیت کوین به عنوان پناهگاه امن

به دلیل نگرانی‌ها در زمینه صرافی رمزارز بایینس این روایت که بیت کوین دارایی امنی است، تغییر کرد.

به دلیل خبری که کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) از صرافی رمزارز بایننس و چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، موسس و مدیر عامل صرافی بایینس، شکایت کرده بیت کوین به زیر 27 هزار دلار سقوط کرد. گفته می‌شود که این شرکت حداقل از سال 2021 به مشتریان خود اجازه داد و ستد مشتقات را داده که این مشتقات مشمول صلاحیت قضایی آمریکا نیستند و بایننس باید سال‌ها پیش در آژانس ثبت نام می‌کرد و قوانین CFTC را نقض کرده است.

این خبر نمی‌تواند به معنی پایانی برای صرافی بایننس، یعنی بزرگ‌ترین صرافی رمزارزها باشد، اما می‌تواند تقاضا برای بیت کوین به عنوان دارایی امن را کاهش دهد. تقاضا برای بیت کوین همزمان با بحران بانکی افزایش یافته بود. این خبر به سرمایه‌گذاران رمزارزها یادآوری کرد که صرافی‌های رمزارز الزاما از بانک‌ها امن‌تر نیستند.

بازار فارکس و انرژی

در پی افت بازده اوراق خزانه داری شاخص دلار همچنان تحت فشار باقی مانده است. نگرانی‌های فزاینده در زمینه رکود، انتظارات هاوکیش از بانک مرکزی آمریکا را در تنگنا قرار می‌دهد.

جفت ارز EURUSD تا به الان توانسته از محدوده میانگین متحرک 50 روزه در نزدیکی 1.0725 بازگشتی داشته باشد. سنتنو، عضو بانک مرکزی اروپا، بیان کرد بانک مرکزی باید فشارهای اخیر بازار مالی را هنگام تصمیم گیری در مورد نرخ بهره در نظر بگیرد. لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، این ایده را به سادگی در جدیدترین کنفرانس مطبوعاتی خود رد کرده بود و اعلام کرد که بانک مرکزی ابزارهای دیگری برای مقابله با استرس احتمالی مربوط به بانک‌ها و نقدینگی در دست دارد. احتمالات برای رشد بیشتر یورو به محدوده 1.10 همچنان وجود دارد.

در بازار انرژی بهبود سنتیمنت بانک‌ها و اختلاف حقوقی که صادرات حدود 400 هزار بشکه در روز نفت از بندر جیحان ترکیه را متوقف کرده بود، منجر شد نفت از محدوده 70 دلار عبور کند. قیمت نفت به نزدیکی 73 دلار رسید.

با این حال، انتظار می‌رود با افزایش احتمال رکود اقتصادی و عرضه تاب آور روسیه که تا حدی تقاضای فزاینده نفت از چین را جذب می‌کند، روند صعودی نفت در محدوده 75 – 77 دلار که میانگین متحرک 50 و 100 روزه در آنجا قرار دارند، محدود شود.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟