بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

“جنگ با تورم هنوز به پایان نرسیده است”

"جنگ با تورم هنوز به پایان نرسیده است"

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 20 بهمن

  • “جنگ با تورم هنوز به پایان نرسیده است”

روز گذشته بازار سهام آمریکا به دو دلیل مهم افت کرد: سخنان هاوکیش اعضای بانک مرکزی آمریکا و افزایش غیرمنتظره قیمت خودروهای دست دوم در آمریکا.

جمع‌بندی سخنان اعضای هاوکیش

پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، همچنان تکرار می‌کند که جنگ بانک مرکزی با تورم هنوز تمام نشده و بازار کار همچنان قوی باقی مانده است. بعله! اشاره به “تورم کاهنده” در کنفرانس مطبوعاتی پاول کمی برای سرمایه‌گذاران گیج کننده بود اما پاول می‌ترسد در زمینه نرخ‌ها زیاده روی کند اما همچنان ترس بیشتری از کم کاری در زمینه افزایش نرخ بهره دارد.

سپس، نیل کاشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، در اوایل این هفته بیان کرد که نرخ‌ها ممکن است تا 5.4% افزایش یابد تا تورم کاهش یابد.

دیروز جان ویلیامز از فدرال رزرو نیویورک، به نمودار دات پلات دسامبر اشاره کرد و تاکید کرد که «چند افزایش 0.25 درصدی دیگر» نقشه راه خوبی برای کسانی است که می‌خواهند حدس بزنند انقباض فدرال رزرو به کجا ختم خواهد شد.

سرانجام، لیزا کوک، که یکی از اعضای شورای حکام فدرال رزرو است، تأیید کرد که کار فدرال رزرو «هنوز تمام نشده است».

بنابراین، پیام روشن است. کار فدرال رزرو هنوز تمام نشده است. این بدان معناست که افزایش نرخ بهره ادامه خواهد یافت و این به افزایش بازده اوراق ایالات متحده نیز منجر خواهد شد.

چه چیزی می‌تواند فشار بر بازده اوراق را کاهش دهد؟ دو عامل می‌توانند فشار بر بازده اوراق ایالات متحده را کاهش دهند.

  • احتمال رکود: اما یک تغییر مثبت آشکار در پیش‌بینی‌های اقتصادی از ابتدای سال وجود داشته که مانع از کاهش بازده اوراق از نوامبر گذشته شده و چشم‌انداز بازده آمریکا را به سمت بالا متمایل می‌کند.
  • کاهش بیشتر نرخ تورم: اگر تورم با وجود بازار کار قوی بیشتر کاهش یابد، یک برد کلان برای فدرال رزرو خواهد بود. توانایی پایین آوردن تورم بدون سوق دادن اقتصاد به سمت رکود، بهترین سناریو برای پاول خواهد بود. با این حال، هیچ تضمینی برای کاهش آرام تورم وجود ندارد.

و جهش ناگهانی قیمت خودروهای دست دوم از پایان سال گذشته که در ماه ژانویه شتاب گرفته، نگرانی ناظران تورم را به همراه دارد، چرا که قیمت خودروهای دست دوم یکی از عوامل اصلی افزایش تورم در سال‌های گذشته بوده است و دیدن جهش آن برای کسانی که برای کاهش بیشتر ارقام تورم دعا می‌کنند، نگرانی در پی دارد.

گوگل!

گوگل دیروز روز سختی را پشت سر گذاشت. این شرکت توییتی از عملکرد Bard، هوش مصنوعی خود را، منتشر کرد.

سهام این شرکت بیش از 9% سقوط کرد و کمی پایین‌تر از محدوده روانی 100 دلار قرار گرفت. هر چند قیمت جلسه معاملاتی را با افت 7 درصدی و در قیمت 100 دلار به پایان رساند. سرمایه‌گذاران نگرانند از اینکه هوش مصنوعی گوگل نتواند با ChatGPT مایکروسافت در مسابقه هوش مصنوعی رقابت کند.

از سوی دیگر سهام شرکت مایکروسافت از این خبر راضی بود و ارزش این شرکت موقتا از مرز 2 تریلیون دلار گذشت. اما فاجعه هوش مصنوعی گوگل به مایکروسافت کمک نکرد تا فشار فروش را به طور کامل معکوس کند. سهام این شرکت همچنان جلسه را با چند واحد کاهش خاتمه داد، اما با خیالی آسوده که گوگل مطمئناً در زمینه رقابت با ChatGPT نزدیک نیست.

سهام شرکت Uber به دلیل گزارش درآمدزایی بهتر از انتظارات بیش از 5.5% رشد کرد. سهام شرکت دیزنی (Disney) همچنین 5% رشد کرد که آن هم به دلیل گزارش درآمدزایی خوب و وعده کاهش 5.5 میلیارد دلار از هزینه‌ها و کاهش 7000 شغل بود.

بازار فارکس

دلار همچنان قوی باقی مانده اما میانگین متحرک 50 روزه همچنان مقاومت مهمی باقی مانده است. به همین ترتیب، جفت ارز EURUSD در محدوده میانگین متحرک 50 روزه با حمایتی و جفت ارز USDJPY حوالی میانگین متحرک 50 روزه با مقاومتی مواجه شدند. بنابراین میانگین متحرک 50 روزه مقاومت کلیدی برای خریداران دلار است که باید برای رشد بیشتر شکسته شود.

در بازار انرژی، دیروز نفت خام بالاتر از میانگین متحرک 50 روزه رشد خود را ادامه داد. ذخایر 2.4 میلیون بشکه در موجودی انبارهای ایالات متحده در هفته گذشته خریداران را تقویت کرد و حال باید دید که این رالی چقد ادامه خواهد داشت. چالش بعدی میانگین متحرک 100 روزه است که بالاتر از محدوده 81 دلار قرار دارد و از فصل تابستان هنوز شکسته نشده است.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟