ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

قیمت گذاری‌های پایین برای اقدامات بانک مرکزی آمریکا

قیمت گذاری‌های پایین برای اقدامات بانک مرکزی آمریکا

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 15 دی

  • قیمت گذاری‌های پایین برای اقدامات بانک مرکزی آمریکا

صورتجلسه FOMC که روز گذشته منتشر شد به اندازه‌ای هاوکیش بود که سبب شود شاخص S&P 500 رشد اولیه خود را پس دهد. هر چند این صورتجلسه به اندازه‌ای هاوکیش نبود که باعث شود این شاخص در محدوده منفی به کار خود پایان دهد. شاخص S&P 500 جلسه معاملاتی را با 0.75% رشد و شاخص نزدک با 0.50% رشد به پایان رساند.

فدرال رزرو عزم خود را برای ادامه مبارزه با تورم با افزایش بیشتر نرخ‌ بهره تکرار کرد و هشدار داد که این تصمیم نباید توسط سرمایه گذاران دست کم گرفته شود.

هیچ کس در مورد کاهش نرخ بهره در آینده نزدیک صحبت نکرد، اگرچه قیمت گذاری در بازار همچنان نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران همچنان شرط بندی می‌کنند که فدرال رزرو قبل از پایان سال جاری کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد.

برخی داده‌ها حاکی از کند شدن فعالیت اقتصادی در ایالات متحده هستند، اما بازار کار – که توسط فدرال رزرو به دقت زیر نظر گرفته می‌شود – به‌طور شگفت‌انگیزی رقابتی است – در حالی که فدرال‌رزرو مدام تکرار می‌کند بازگرداندن تورم به هدف 2 درصدی مستلزم «نرم شدن» بازار کار است.”

اما تا به الان کاهشی در بازار مشاهده نشده است. داده‌های فرصت‌های شغلی ایالات متحده (JOLTS) که دیروز منتشر شد، دوباره قوی‌تر از حد انتظار بود. داده‌های JOLTS نشان داد که حدود 10.5 میلیون فرصت شغلی در ماه نوامبر ایجاد شد که نسبت به ماه گذشته تغییر چندانی نداشت.

امروز گزارش ADP در مورد استخدام‌های جدید در ماه دسامبر منتشر می‌شود. تحلیلگران بر این باورند که اقتصاد ایالات متحده ممکن است در ماه گذشته حدود 150000 شغل در بخش خصوصی جدید ایجاد کرده باشد.

توجه داشته باشید که مورد دوم نشانه خوبی در مورد آنچه در روز جمعه (گزارش NFP) منتشر خواهد شد، نیست. ماه گذشته، ADP رقم ضعیف 127000 منتشر شد در حالی که NFP به 263000 رسید. بنابراین، حتی اخبار اخراج از شرکت‌های بزرگ و انتشار پایین‌تر ADP ممکن است برای متقاعد کردن به سرد شدن بازار کار ایالات متحده کافی نباشد.

در زمینه نرخ بهره، احتمالاً در این سه ماهه حداقل 0.50% دیگر و شاید یک یا دو افزایش 0.25 درصدی دیگر وجود داشته باشد. در حال حاضر، فعالیت‌ها در بازار آتی نرخ بهره فد، شانس بیشتری برای افزایش 0.25 درصدی در جلسه بعدی فدرال رزرو می‌دهند.

این مسئله سبب می‌شود که فضایی برای تعدیل مجدد انتظارات هاوکیش تا ژانویه وجود داشته باشد.

سقوط نفت

افت قیمت‌ گاز طبیعی، همراه با نگرانی‌های رکود در چند روز گذشته و اخباری مبنی بر افزایش تولید اوپک در دسامبر به لطف بهبود عرضه نیجریه (علیرغم تمایل اوپک پلاس برای کاهش تولید برای حفظ قیمت‌ها) قیمت نفت آمریکا را کاهش داد. قیمت نفت خام دیروز 5% کاهش یافت. محدوده حمایتی 76 – 75 دلار شکسته شده و انتظار می‌رود محدوده حمایتی بعدی محدوده 70 – 72 دلار باشد.

بازار فارکس

دلار استرالیا در پی اخبار مثبت از طرف چین، رشد کرد. جفت ارز AUDUSD روز گذشته موقتا بالاتر از محدوده 0.6850 و بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه معامله شد اما نتوانست در این محدوده تثبیت شود. اگر این محدوده مقاومتی شکسته شود، روند میان مدت این جفت ارز صعودی خواهد شد. با توجه به رالی قیمت سنگ آهن ناشی از بازگشایی چین باید در هفته‌های آینده باید رشد دلار استرالیا ادامه داشته باشد.

شاخص دلار نتوانست رشد ابتدای هفته خود را ادامه دهد و در نمودار روزانه میانگین متحرک 50 روزه میانگین متحرک 200 روزه را قطع کرده و تقاطع مرگ (Death Cross)تشکیل شده است.

شکل گیری تقاطع مرگ به دقت توسط سرمایه‌گذاران زیرنظر است و به عنوان یک سیگنال نزولی در نظر گرفته می‌شود. اگرچه این یک اندیکاتور پسرو (Lagging) است، اما مطابق با چشم انداز سال 2023 ما برای کاهش دلار در برابر بسیاری از ارزها و طلا است.

جفت ارز EURUSD از محدوده 1.0550 رشدی داشت و جفت ارز GBPUSD نیز علیرغم شرایط بدتر اقتصادی انگلیس در مقایسه با سایر اقتصادهای G7 در زیر محدوده 1.20 با تقاضا همراه شده است.

یکی از محبوب‌ترین معاملات در حال حاضر، معامله خرید ین در برابر یورو، دلار و پوند است چرا که آخرین تصمیم بانک مرکزی ژاپن مبنی بر افزایش نوسان بازده اوراق قرضه دولتی ژاپن، انتظارات هاوکیش از بانک مرکزی ژاپن را افزایش داده است. حتی با این که بانک مرکزی ژاپن هشدار داده که این به معنای قریب‌الوقوع بودن افزایش نرخ بهره نیست، اما این بانک نمی‌تواند نرخ‌ها را زیر صفر نگه دارد در حالی که نرخ‌ها در سایر نقاط افزایش می‌یابند. دیر یا زود، بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این برای معامله‌گران کافی است تا انباشت ین که بدترین عملکرد را در سال گذشته داشته، ادامه دهند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟