بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 14 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 14 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 23 تیر

  • افزایش 1 درصدی نرخ بهره؟

گزارش تورم آمریکا وحشتناک بود. تورم در ایالات متحده از 8.6% در ماه قبل به 9.1% در ماه ژوئن رسید. در گزارش تورم دیروز هیچ چیز برجسته‌ای به جز این واقعیت که قیمت بنزین که از سال گذشته 60% افزایش یافته و عامل اصلی افزایش بیشتر تورم بوده و از چند هفته پیش روند کاهشی داشته، وجود نداشت.

امروز پیش‌بینی می‌شود شاخص قیمت تولید کننده (PPI) کمی پایین‌تر از 11% به ثبات رسد.

رقم CPI بالاتر از سطح روانی 9% این ایده را تقویت می‌کند که فدرال رزرو در ادامه افزایش تهاجمی نرخ بهره را به منظور کاهش تورم انجام خواهد داد و تردیدی در این زمینه وجود نخواهد داشت. در بازار آتی نرخ بهره فد اکنون بیش از 80% احتمال افزایش 1 درصدی در نشست بعدی FOMC که تا پایان این ماه برگزار می‌شود، قیمت‌گذاری می‌شود. این منجر به دلار قوی تر، بازدهی بالاتر و فروش بیشتر در بازار سهام منجر می‌شود.

مهمتر از آن، زمان کمی تا جلسه فدرال رزرو برای معکوس کردن قیمت گذاری‌ها باقی مانده است.

پس از داده شاخص قیمت مصرف کننده

شاخص دلار بالاتر از محدوده 108 نوسان می‌کند و خریداران محدوده 110 را زیر نظر دارند.

بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا کمی پایین‌تر از محدوده 3% نوسان می‌کند در حالی که بازده اوراق 2 ساله خزانه داری همچنان رو به افزایش است. این مسئله منجر شده منحنی بازده اوراق 2 ساله و 10 ساله همچنان معکوس‌تر شود.

طلا دیروز به 1707 دلار در هر اونس سقوط کرد. حتی در شرایطی که سنتیمنت ریسک پذیری پایین است، افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا همچنان بر این فلز گرانبها تاثیر می‌گذارد.

نفت پایین‌تر از میانگین متحرک 200 در تایم فریم روزانه و حوالی 93 دلار قرار گرفت. سیاست‌های پولی انقباضی‌تر، مذاکرات رکود اقتصادی و چشم‌انداز کاهش تقاضا منجر می‌شود خرس‌ها کنترل بازار را در دست گرفته باشند.

دیگر نقاط دنیا

بانک مرکزی کانادا روز گذشته نرخ بهره خود را 1% افزایش داد که منجر شد دلار کانادا تقویت شود و بازار سهام کانادا افت کند. دلار کانادا کمی در برابر دلار آمریکا تقویت شد اما دلار آمریکا آن چنان قوی است که هیچ ارزی نمی‌تواند قدرت آن را نادیده بگیرد.

داده‌های منتشر شده از ناحیه یورو مختلط بودند. تولید ناخالص داخلی انگلیس 3.5% اعلام شد و همینطور شاخص تولیدات صنعتی و کارخانجات در ماه مه صعودی بودند. انتشار بهتر از انتظارات داده‌ها منجر شد جفت ارز GBPUSD رشدی داشته باشد اما این جفت ارز نیز تحت فشار قدرت دلار قرار گرفت.

در ناحیه یورو داده‌های تورمی مختلط اعلام شدند. تورم آلمان همانطور که انتظار می‌رفت در ماه ژوئن 7.6% اعلام شد که اندکی کمتر از 7.9% منتشر شده در ماه قبل بود. تورم فرانسه کمتر از حد انتظار افزایش یافت و از 5.2% در ماه قبل به 5.8% (انتظارات 6.5% بود). تورم اسپانیا در ماه ژوئن به بالای 10% رسید.

اما یک خبر خوب وجود داشت: شاخص تولیدات صنعتی ناحیه یورو در ماه مه افزایش یافت از 0.3% در ماه گذشته به به 1.8% رسید. هر چند بعید است که این داده به EURUSD کمک کند بالاتر از محدوده برابری قرار گیرد.

این جفت ارز در محدوده 1 حمایت خوبی دارد اما اگر این محدوده حمایتی شکسته شود EURUSD به سرعت افت خواهد کرد.

گزارشات درآمدزایی شرکت‌ها

گزارشات درآمدزایی جی پی مورگان و مورگان استنلی امروز منتشر می‌شود. بلک راک (BlackRock)، سیتی گروپ (Citigroup) و ولز فارگو (Wells Fargo) قرار است فردا این گزارشات را منتشر کنند.

نرخ‌های بهره بالاتر ممکن است حاشیه سود بانک‌ها را افزایش داده باشد، اما تورم مطمئنا بخشی از این سودها را خواهد خورد. به علاوه، حجم معاملات کمتر و فعالیت وام کندتر به دلیل ترس از رکود ممکن است بر درآمد سه ماهه دوم تاثیر گذاشته باشد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟