بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 15 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 15 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 24 تیر

  • بحران ماریو دراگی

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا، دیروز پس از آن که حزب پنج ستاره (Five Star) که دومین حزب بزرگ در دولت ائتلافی دراگی است، رای اعتماد مجلس سنا را تحریم کرد، قصد استعفا داشت. این حزب از واکنش ماریو به بحران اقتصادی راضی نبودند. دراگی بیان کرد که وحدت ملی که پایه و اساس این دولت بود «از بین رفته است» و بیان کرد که می‌خواهد استعفا دهد. این خبر شوک به بازار وارد کرد، اما استعفای او توسط رئیس جمهور رد شد تا از بحران سیاسی در ایتالیا و ایجاد ویرانی در سراسر بازارهای اروپا و یورو جلوگیری شود.

خبر استعفای دراگی منجر شد بازده اوراق 10 ساله ایتالیا 5% رشد کند. از سوی دیگر، جفت ارز EURUSD حمایت 1.00 را به دلیل قدرت دلار از دست داد و به محدوده 0.9952 سقوط کرد، اما سپس به بالای نرخ برابری بازگشت.

پس از اینکه والر و بولارد، دو عضو FOMC، اعلام کردند که از افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره در جلسه این ماه حمایت می‌کنند شاخص دلار پس از صعود به سطح 109.30 عقب نشینی داشت. بازارها در واکنش به گزارش تورم آمریکا، افزایش 1 درصدی نرخ بهره را پیش‌بینی می‌کردند.

فعالیت‌ها در بازار آتی نرخ بهره فد، همچنان سنتیمنت هاوکیش پس از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا را حفظ کردند و احتمال 50-50 برای افزایش 0.75 درصدی یا 1 درصدی نرخ بهره در این ماه را دارند.

اصلاح داویش (Dovish) انتظارات فدرال رزرو به کاهش فشار بر EURUSD کمک می‌کند، اما این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که آشفتگی سیاسی ایتالیا لایه‌ای از استرس را به این جفت ارز اضافه می‌کند که بانک مرکزی اروپا (ECB) باید با آن مقابله کند. بانک مرکزی اروپا برای اولین بار پس از مدت‌ها آماده می‌شود تا هفته آینده نرخ‌های بهره را افزایش دهد.

با وجود بحران در ایتالیا، تقریباً با اطمینان پیش‌بینی می‌شود که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را بیش از 0.25% افزایش ندهد. ناحیه یورو چه از منظر اقتصادی و چه از منظر سیاسی بسیار شکننده است و به بانک مرکزی اروپا اجازه نمی‌دهد گام مهمتری بردارد.

به دلیل واگرایی بین بانک مرکزی اروپا و سایر بانک‌های مرکزی فشار بر روی یورو باید همچنان ادامه داشته باشد. به عنوان مثال، فشار فروش در EURCAD در این هفته پس از غافلگیری بانک مرکزی کانادا (BoC) با افزایش 1 درصدی نرخ بهره سرعت گرفت. EURGBP مجددا تحت فشار منفی قرار گرفت چرا که انتظار می رود بانک مرکزی انگلیس (BoE) در نشست آگوست نرخ بهره را 0.50 افزایش دهد. جفت ارز EURCHF حوالی محدوده 0.98 معامله می‌شود چرا که بانک مرکزی سوئیس (SNB) در آخرین جلسه خود نرخ بهره را 0.50% افزایش داد و اعلام کرد در صورت نیاز نرخ بهره را بیشتر افزایش خواهد داد.

همه‌چیز تحت الشعاع دلار

شاخص دلار بلومبرگ (Bloomberg’s dollar index) به بالاترین سطح خود رسید.

طلا در برابر دلار آمریکا همچنان تحت فشار فروش قرار دارد، چرا که قدرت دلار، طلا را تحت الشعاع قرار داده است. اگر سرمایه گذاران سیو سودی در دلار انجام دهند، شاهد اصلاح مثبت در قیمت طلا خواهیم بود.

جفت ارز USDJPY برای تست سطح 140 آماده می‌شود و USDCHF به محدوده 0.99 بازگشته است.

گزارشات درآمدزایی ناامید کننده

توجه بازار در نهایت از داده‌های اقتصادی به گزارشات درآمدزایی شرکت‌ها معطوف شده و بسته به گزارشات، این مسئله ممکن است خبر خوب یا بدی باشد.

بسیاری از تحلیلگران برآوردهای سود شرکت‌ها را برای سه ماهه دوم کاهش داده‌اند، اما انتظار می‌رود که درآمد شرکت‌های شاخص S&P500 در طول سال 4.3% افزایش یابد. اگرچه این کندترین سرعت رشد از سه ماهه چهارم سال 2020 است، اما انتظار می‌رود حاشیه سود خالص بیش از 12% رشد کند که بالاتر از میانگین 5 ساله است و مهمتر از آن، بیشتر از سه ماهه قبل است. چنین خوش بینی ریسک ناامیدی را به همراه دارد، چرا که سه ماهه پیش به شدت با جنگ اوکراین، افزایش قیمت انرژی و کامودیتی، قرنطینه چین و مشکلات زنجیره تامین همراه بود. بنابراین، این امکان وجود دارد که برخی از شرکت‌های S&P500 فشار بادهای منفی جهانی را کمی سنگین‌تر از آنچه در پیش‌بینی‌ها وجود دارد، احساس کرده باشند.

در واقع، اولین نتایج گزارشات درآمدزایی مسحور کننده نبودند. جی پی مورگان و مورگان استنلی اولین بانک‌های بزرگ ایالات متحده بودند که دیروز درآمد خود را منتشر کردند و نتایج آنها نسبتاً ناامید کننده بود.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟