بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 11 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 11 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 20 تیر

  • تمام نگاه‌ها معطوف به گزارشات درآمدزایی شرکت‌ها و داده‌های تورمی آمریکا

این هفته بازار کار خود را با سنتیمنت مختلطی آغاز کرده است. معاملات آتی شاخص‌های بازار سهام اروپا و آمریکا کاهش یافته و دلار آمریکا امروز صبح رشد کرده است.

ترکیبی از رویدادهای خرد و کلان لحن این هفته و هفته‌های آینده را تعیین می‌کند، چرا که گزارشات درآمدزایی شرکت‌ها از این هفته آغاز می‌شوند و جدیدترین ارقام تورمی ایالات متحده نیز منتشر خواهد شد.

اولین واکنش به داده‌های اشتغال خوب بود

گزارش NFP آمریکا روز جمعه 372 هزار منتشر شد که نسبت به پیش‌بینی‌ها (100 هزار) بالاتر بود. نرخ بیکاری نزدیک به 3.6% ثابت ماند که بالاترین سطح در پنج دهه اخیر است. علاوه بر این، میانگین درآمد افزایش چندانی نداشت و حدود در ارزیابی سالانه حدود 5.1% اعلام شد.

در نتیجه، ارقام قوی مشاغل بخشی از ترس از رکود را از بین برد و افزایش محدود حقوق‌ها نگرانی‌های تورمی را مهار کرد. شاخص‌های بازار سهام ایالات متحده در ابتدا افزایش و سپس کاهش یافتند. شاخص S&P500 در روز جمعه، جلسه معاملاتی را تقریباً بدون تغییر به اتمام رساند با این حال هر سه شاخص اصلی ایالات متحده در ارزیابی هفتگی رشدی را ثبت کردند. S&P500 هفته گذشته نزدیک به 2%، نزدک بیش از 4.5% رشد کردند، در حالی که داوجونز تنها 0.8% رشد داشت چرا که با کاهش قیمت نفت به محدوده 95 دلار، سهام شرکت‌های نفتی تحت فشار قرار گرفتند.

سرمایه گذاران به این هوای تازه نیاز داشتند و ترجیح دادند از این واقعیت که بازار کار در برابر افزایش نرخ‌ها انعطاف‌پذیر است به جای نگرانی در مورد فدرال رزرو که می‌تواند نرخ بهره خود را تهاجمی‌تر افزایش دهد و متقاعد شده که بازار کار می‌تواند افزایش بیشتر نرخ بهره را تحمل کند، خوشحال باشند.

با این حال سنتیمنت سرمایه‌گذاران می‌تواند به سرعت تغییر کند. داده‌های تورم روز چهارشنبه منتشر می‌شود و ریسک از بین رفتن شادی پس از انتشار داده‌های اشتغال را می‌تواند به همراه داشته باشد.

در روز چهارشنبه، انتظار می‌رود داده CPI که ماه پیش 8.6% منتشر شده بود در ماه ژوئن به 8.8% افزایش یابد. اگر اینطور باشد، یا اگر مقدار بیشتری را مشاهده کنیم، اعضای هاوکیش فدرال رزرو دوباره برای شکار بیرون خواهند آمد. احتمالاً شاهد افزایش بیشتر بازده اوراق ایالات متحده خواهیم بود و این امر می‌تواند سبب شود قسمتی از سودهای هفته گذشته سرمایه‌گذاران پس گرفته شود.

فعالیت‌ها در بازار نرخ بهره فد احتمال 100 درصدی افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره در جلسه بعدی FOMC را نشان می‌دهند. همچنین قیمت گذاری‌ها برای احتمال افزایش 1 درصدی نرخ بهره در حال حاضر حدود 7% است.

نفت تحت فشار

خریداران نفت تمایلی به ادامه رشد قیمت بالاتر از میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه نداشتند و انگیزه فروشندگان برای فروش در قله قیمتی می‌تواند این را نشان دهد که در نزدیکی سطوح 120 دلار و بالاتر، ترس از رکود و نگرانی‌های سمت تقاضا برتری بیشتری دارند.

با این حال، بازار نزولی در برابر اخبار سمت عرضه نیز آسیب پذیر است. تحلیل‌گران در مورد قیمت نفت سوگیری خنثی متمایل به منفی دارند و معتقدند در غیاب شوک عرضه غیرمنتظره، می‌توانیم شاهد عقب نشینی نفت خام آمریکا به سمت مرز 85 دلار باشیم.

گزارشات درآمدزایی

گزارشات درآمدزایی بینشی مشخص در مورد اینکه شرکت‌های آمریکایی چگونه با تورم فزاینده و دلار قوی‌تر مقابله می‌کنند، به ما می‌دهد.

با وجود کاهش شدید قیمت سهام، برآوردهای سود شرکت‌های شاخص S&P امسال افزایش یافته‌ است که می‌تواند بدین معنی باشد که یا تحلیلگران به خوبی از تورم عقب ماندند و درآمدها به عنوان تاییدی بر این امر خواهد بود که تورم و دلار قوی آمریکا تأثیر منفی بر سود شرکت‌ها دارند یا تحلیل‌گران درست می‌گویند و سود شرکت‌های ایالات متحده مانند بازار کار، در برابر شوک‌های اقتصادی مقاوم هستند.

بازار فارکس

دلار آمریکا رشد خود را ادامه می‌دهد و EURUSD جمعه گذشته تقریبا به نرخ برابری (1) رسید و امروز صبح دوباره تحت فشار فروش قرار گرفت.

در ژاپن، ین نیز در حال تضعیف است چرا که ائتلاف حاکم در ژاپن اکثر کرسی‌ها را در انتخابات مجلس نمایندگان از آن خود کرد و دولت فعلی به دنبال تسهیلات مالی بیشتر است در حالی که به نظر نمی‌رسد بانک مرکزی ژاپن (BoJ) برای تصویب سیاست‌های انقباضی عجله‌ای نداشته باشد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 11 ژوئیه
  1. alirezaba گفت:

    عاااالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟