ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 5 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 5 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 14  مرداد

  • رشد نسبی دلار پیش از انتشار گزارش مهم NFP

دلار روز گذشته در پی افت بازده اوراق خزانه داری آمریکا افت کرد اما در ساعات اولیه امروز توانست کمی رشد کند. پیش از انتشار داده‌های اشتغال مهم آمریکا، شاخص دلار رشد نسبی حوالی محدوده 106 داشته است. در جلسه معاملاتی اروپا خبری از داده‌های مهم نیست و فضای بازار کمی خوش‌بینانه است. در همین حال بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا پایین‌تر از محدوده 2.7% نوسان می‌کند که منجر شده دلار بتواند در برابر رقیبان مقاوم عمل کند.

روز پنج‌شنبه بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را 0.50% افزایش داد و نرخ بهره به 1.75% رسید. با این حال، بانک مرکزی انگلیس در پیش‌بینی‌های خود اعلام کرد که انتظار دارد اقتصاد بریتانیا در سه ماهه آخر سال وارد رکود شود. چشم‌انداز تیره اقتصادی باعث شد که پوند انگلیس افت سنگینی را تجربه کند و GBPUSD به پایین‌ترین سطح به محدوده 1.2065 سقوط کند. البته در بحبوحه تضعیف مجدد دلار در نیمه دوم روز، این جفت ارز نیز شد کرد. در حال حاضر این جفت ارز حوالی 1.2150 معامله می‌شود.

روز گذشته جفت ارز EURUSD بیش از 50 رشد کرد اما نتوانست مومنتوم صعودی خود را حفظ کند. با این حال این جفت ارز همچنان بالاتر از محدوده 1.0200 معامله می‌شود. داده‌های آلمان نشان داد که تولیدات صنعتی این کشور در ماه ژوئن 0.4% رشد داشته اما این داده تاثیری در این جفت ارز نداشت.

 NFP چیست و چگونه بر مبنای آن معامله کنیم؟

در پی افت بازده اوراق خزانه داری آمریکا، طلا رالی خود را ادامه داد و به محدوده 1800 دلار نزدیک شد. XAUUSD به نظر می‌رسد حوالی محدوده 1790 دلار در حال تثبیت است و در انتظار کاتالیزور بعدی است.

جفت ارز USDJPY بالاتر از محدوده 133 معامله می‌شود. این جفت ارز روز گذشته در محدوده منفی به کار خود پایان داد. داده‌های ژاپن در جلسه معاملاتی آسیا نشان داد که شاخص اقتصادی پیشرو در ماه ژوئن از 101.2 در ماه مه به 100.6 افت کرده است.

جفت ارز USDCAD نتوانست از ضعف دلار استفاده کند چرا که افت قیمت نفت بر دلار کانادا تاثیر منفی داشته است. این هفته نفت WTI حدود 10% افت داشت با این حال امروز با رشد 1.8 درصدی حوالی 89.30 معامله می‌شود. امروز داده‌‌‌های اشتغال کانادا منتشر می‌شود و پیش‌بینی می‌شود نرخ بیکاری از 4.9% در ماه ژوئن به 5% در ماه ژوئیه برسد.

بیت کوین چهار روز ابتدایی هفته را با افت کمی به پایان رساند اما امروز بالاتر از محدوده 23 هزار دلار قرار گرفت و تقریبا 3% رشد کرد. اتریوم نیز که روز پنج‌شنبه پایین‌تر از محدوده 1600 دلار قرار گرفته بود، امروز به سمت محدوده 1700 دلار حرکت می‌کند.

منبع: fxstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 5 اوت
  1. ناصر گفت:

    سلام.ممنون از تحلیل تون.عالی بود.من استفاده کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟