ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 8 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 8 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 17 مرداد

  • داده‌های اشتغال قوی آمریکا و احیا شدن اعضای هاوکیش بانک مرکزی

گزارش NFP در روز جمعه بهتر از انتظارات منتشر شد. گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی ماه ژوئیه آمریکا 528 هزار اعلام شد که نسبت به انتظارات (250 هزار) بسیار بالاتر بود. گزارش ماه پیش نیز تجدید صعودی داشت و به 400 هزار رسید. نرخ بیکاری به 3.5% رسید که پایین‌ترین سطح از سال 1960 است. رشد دستمزدها که انتظارات برای آن 4.9% بود، به 5.2% افزایش یافت.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

داده‌های اشتغال قوی اعضای هاوکیش بانک مرکزی آمریکا را مجددا از خواب بیدار کرد. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا رشد کرد و طلا رشد خود را پس داد.

بازار سهام آمریکا در روز جمعه در محدوده منفی به کار خود پایان داد با این حال سه شاخص اصلی بازار سهام آمریکا هفته اول اوت را مثبت به پایان رساندند. هفته گذشته شاخص S&P500 حدود 0.4% و شاخص نزدک بیش از 2% رشد داشتند و رالی ماه ژوئیه را ادامه دادند.

لحن بازار تعیین کننده خواهد بود

بازار سهام نیاز به داده‌های خوب ندارد بلکه نیاز است تا بازده اوراق کاهش یابند چرا که افت بازده اوراق منجر به افزایش ارزش‌گذاری‌ها می‌شود.

از اوایل ماه ژوئیه، شاخص S&P 500 بیش از 10% و شاخص نزدک بیش از 17% رشد داشته است. این رشد تا حدی به دلیل گزارش‌های درآمدی بهتر از حد انتظار بود. با این حال کاهش بازده اوراق ایالات متحده به دلیل انتظارات رو به رشد رکود تاثیر بیشتری بر این رشد داشت.

به این ترتیب، لحن بازار از «فدرال رزرو برای مبارزه با تورم نرخ بهره را افزایش می‌دهد و این برای بازار سهام بد است» به «نرخ‌های بالاتر اقتصاد آمریکا را به سمت رکود سوق می‌دهد و منجر می‌شود فدرال رزرو نرخ بهره را با سرعت کم‌تری افزایش دهد ویا شاید سیاست افزایش نرخ بهره خود را معکوس کند»، تغییر کرد. این تغییر در انتظارات اثر خنک کنندگی بر بازده ایالات متحده داشت. افت بازده، قیمت سهام را بالاتر می‌برد، چرا که نرخ‌های بهره پایین به طور خودکار ارزش گذاری بازار سهام را افزایش می‌دهد.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

تورم کلیدی‌ترین مسئله است

شاخص S&P 500 نزدیک محدوده تکنیکالی مهمی در حوالی 4180 است. این شاخص در ماه ژوئن به این سقف رسید و سپس به محدوده 3700 سقوط کرد. پیش‌بینی می‌شود فروشندگان بار دیگر در محدوده 4200 وارد بازی شوند و منجر به افت این شاخص شوند.

اما سنتیمنت بازار به داده‌های تورمی این هفته بستگی دارد. اگر تورم آمریکا شروع به کاهش کرده باشد، ممکن است بانک مرکزی آمریکا افزایش نرخ بهره در اندازه کوچکتری را در نظر بگیرد که این مسئله می‌تواند منجر به رشد بیشتر بازار سهام شود.

بنابراین بار دیگر داده‌های تورمی این هفته بسیار مهم هستند. تحلیل‌گران انتظار دارند تورم آمریکا در ماه ژوئیه از 9.1% ماه ژوئن به 8.7% کاهش یابد. چنین چیزی امکان پذیر است چرا که قیمت نفت در ماه گذشته حدود 15% کاهش یافته است.

در حال حاضر حدود 70% این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر نرخ بهره را 0.75% افزایش دهد. در طول هفته خواهیم دید این احتمال چقدر تغییر می‌کند.

آیا قیمت نفت پایین‌تر از محدوده 90 دلار پایدار خواهد بود؟

قیمت نفت هفته را صعودی آغاز کرد با این حال پایین‌تر از محدوده 90 دلار معامله می‌شود. اخبار مبنی بر اینکه چین آزمایش‌های گسترده را در تفرجگاه ساحلی هاینان آغاز کرده، هشداری مبنی بر این است که چین هنوز مبارزه خود با کرونا را تمام نکرده است.

هفته گذشته، اوپک چشم انداز تولید را به طرز مضحک و کاملاً بی معنی 100000 بشکه در روز افزایش داد که حدود 0.1 درصد از تولید جهانی نفت است.

اما ترس از رکود اقتصادی و کاهش تقاضا احتمالاً محرک بازار خواهد بود و ما می‌توانیم شاهد فشار نزولی بیشتر بر قیمت نفت باشیم.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟