بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 2 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 2 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 11 مرداد

  • تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی و افت سنتیمنت ریسک پذیری

در بحبوحه تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی، بازارها ریسک گریز شده‌اند. دلار در برابر دیگر رقیبان خود مقاوم عمل کرده و شاخص‌های بازار سهام جهانی عقب نشینی داشته‌اند. شاخص کامپوزیت شانگهای بیش از 2% و استاکس اروپا ۶۰۰ (Euro Stoxx 600 Index) حدود 0.7% افت داشتند. امروز داده‌ فرصت‌های شغلی و گردش نیروی کار (JOLTS) منتشر می‌شود و سرمایه‌گذاران توجه زیادی به تحولات سیاسی خواهند داشت. اوانز و بولارد، اعضای بانک مرکزی آمریکا، نیز امروز سخنرانی خواهند داشت.

گزارش‌ها مبنی بر این که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، قصد سفر به تایوان را دارد، باعث شد در جلسه معاملاتی آسیا جریان دارایی‌های امن بر بازارهای مالی غالب شوند. ژائو، سخنگوی وزارت خارجه چین، بیان کرد: «اگر او (پلوسی) بر انجام این دیدار اصرار کند، عواقب جدی به دنبال خواهد داشت» علاوه بر این، هو شیجین، مفسر گلوبال تایمز، در توییتی نوشت که پکن در واکنش به سفر احتمالی پلوسی به تایوان مجموعه‌ای از اقدامات متقابل از جمله اقدامات نظامی را آماده کرده است.

امروز بانک مرکزی استرالیا (RBA) نرخ بهره را طبق انتظارات 0.50% افزایش داد و نرخ بهره به 1.85% رسید. این بانک در بیانیه خود اعلام کرد « این افزایش گامی دیگر در “عادی سازی” سیاست‌ها بود، اما این بانک در بیانیه خود محرک‌های “فوق العاده” را حذف کرد (این موضوع می‌تواند سیگنالی مبنی بر کاهش سرعت افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده باشد). همین مساله منجر شد دلار استرالیا تحت فشار نزولی شدیدی قرار بگیرد و با افت 1.4 درصدی به محدوده 0.6925 برسد.

جفت ارز EURUSD به دلیل ریسک گریزی در بازار بخش بزرگی از رشد روز دوشنبه خود را از دست داد و به سمت 1.0200 حرکت کرد.

جفت ارز GBPUSD پایین‌تر از محدوده 1.220 قرار گرفت و امروز حدود 0.5% افت داشته است.

علی‌رغم افت بازده اوراق خزانه داری آمریکا، طلا نتوانسته مومنتوم صعودی خود را حفظ کند و در محدوده 1770 معامله می‌شود.

بیت کوین نیز افت داشته و پایین‌تر از محدوده 23 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز به سمت محدوده 1500 دلار افت کرده است.

منبع: fxstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟