بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 6 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 6 مه

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 16 اردیبهشت (6 مه)

  • دلار با قدرت بازگشت
  • گزارش NFP در کانون توجهات

شاخص دلار که روز چهارشنبه پس از جلسه بانک مرکزی آمریکا روند اصلاحی در پیش گرفته بود، دیروز بار دیگر قدرت را در دست گرفت و به بالاترین سطح از دسامبر سال 2002 و به محدوده 103.94 رسید. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا بالاتر از محدوده 3% قرار گرفت و شاخص S&P 500 بیش 3.6% افت داشت. امروز گزارش NFP منتشر می‌شود که انتظارات برای آن 391 هزار است. امروز سخنرانی اعضای بانک مرکزی انگلیس و آمریکا سخنرانی خواهند داشت که فعالان بازار آن‌ها را زیر نظر خواهند گرفت. در نهایت امروز همچنین داده‌های اشتغال کانادا منتشر می‌شوند.

روز گذشته بانک مرکزی انگلیس طبق انتظارات نرخ بهره را 0.25% افزایش داد و نرخ بهره این کشور به 1% رسید. هر چند در بیانیه این بانک اعلام شد که سه تن از اعضای کمیته سیاست‌های پولی به افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره رای دادند، اما پوند انگلیس با فشار فروش شدیدی مواجه شد. بانک مرکزی انگلیس هشدار داد که ممکن است اقتصاد انگلیس وارد رکود شود. همچنین بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، اعلام کرد که در فعالیت‌های اقتصادی ” کندی بسیار شدیدی” مشاهده شده است. در نهایت این بانک اعلام کرد که بر روی طرحی کار خواهد کرد که اوراق قرضه دولتی را که از ابتدای بحران خریداری کرده به فروش رساند و از این برنامه در ماه آگوست رونمایی می‌کند.

جفت ارز EURUSD تمام رشد روز چهارشنبه خود را پس داد و حوالی 1.0500 معامله می‌شود. رِن، عضو بانک مرکزی اروپا، بیان کرد نرخ بهره این بانک می‌تواند در فصل پاییز به 0% برسد و اولین افزایش نرخ بهره در ماه ژوئیه رخ خواهد داد. هر چند این سخنان نتوانست منجر به رشد یورو شود.

جفت ارز GBPUSD در پایین‌ترین سطح در از ماه ژوئن سال 2020 و حوالی 1.2300 معامله می‌شود. طی این هفته این جفت ارز بیش از 250 پیپ ریزش داشته است.

جفت ارز USDJPY به دلیل افزایش بازده اوراق خزانه داری رشد کرد. در حال حاضر این جفت ارز حوالی 130.50 معامله می‌شود.

طلا روز پنج‌شنبه بالاتر از محدوده 1900 دلار قرار گرفت اما در نیمه دوم روز بازگشت شدیدی داشت و در محدوده منفی به کار خود پایان داد. در حال حاضر XAUUSD حوالی 1870 دلار معامله می‌شود.

بیت کوین نیز روز پنج‌شنبه بیش از 8% افت کرد و به محدوده 36 هزار دلار نزدیک شد. اتریوم نیز افت 6.5 درصدی داشت و حوالی 2700 دلار نوسان می‌کند.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟