بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 19 آگوست

تحلیل-بنیادی-فارکس

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 28 مرداد (19 آگوست)

  • رشد دلار به دلیل گمانه‌‌زنی‌ها در مورد تیپرینگ
  • نگرانی‌ها از ویروس کرونا
  • افت ارزهای کالا محور

دلار پس از سخنان بانک مرکزی آمریکا مبنی بر این که تیپرینگ در دستور کار سال جاری این بانک است، در حال رشد است. جفت ارز EURUSD به پایین‌ترین سطح از نوامبر سال 2020 رسید. آمار اشتغال استرالیا خوب اعلام شد اما دلار استرالیا نتوانست بهره‌ای ببرد. طلا تحت فشار است و نفت به پایین‌ترین سطح از ماه مه رسیده است. امروز آمار اشتغال آمریکا و اخبار در مورد کرونا در کانون توجهات هستند.

تیپرنگ در راه است: در صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا عنوان شد بانک به سمت کاهش برنامه خرید اوراق در سال جاری حرکت می‌کند. بسیاری از اعضا معتقد بودند آستانه “بهبود چشم‌گیر اقتصادی” فراهم شده است.

دلار ابتدا به دلیل این که اخبار در مورد تیپرینگ در سال جاری از قبل پیش بینی می‌شد و همچنین وجود اختلاف نظر اعضای بانک مرکزی بین پایان برنامه خرید اوراق و افزایش نرخ بهره، افت کرد اما مجددا افزایش است.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
 تحلیل تکنیکال فارکس 19 آگوست/ 28 مرداد

البته نگرانی‌ها در مورد ویروس کرونا و سرکوب‌های سهام حوزه تکنولوژی از سمت چین همچنین موجب افزایش ورود سرمایه به دلار به عنوان دارایی امن شدند. مطالعات نشان می‌دهد اثرگذاری واکسن‌ها با گذر زمان کاهش می‌یابد که این مسئله نیز تاثیر منفی بر سنتیمنت بازار داشت.

جفت ارز EURUSD پایین‌تر از محدوده 1.17 قرار گرفت که از نوامبر سال پیش پایین‌ترین سطح قیمتی محسوب می‌شود. افزایش آمار مبتلایان در آلمان همچنین فشار مضاعفی بر یورو وارد کرده است. جفت ارز GBPUSD حوالی 1.37 معامله می‌شود. داده‌های تورمی انگلیس نسبت به پیش‌بینی‌ها کمتر اعلام شد که می‌تواند از جمله دلایل افت پوند باشد.

علی‌رغم داده‌های خوب اشتغال استرالیا جفت ارز AUDUSD پایین‌تر از محدوده 0.72 قرار گرفت. نرخ بیکاری این کشور به 4.6% رسیده که نسبت به پیش‌بینی (5%) بهتر بود. به دلیل افت قیمت نفت جفت ارز USDCAD بالاتر از محدوده 1.27 قرار گرفته است. نفت WTI حوالی 64 دلار معامله می‌شود که پایین‌ترین قیمت از ما مه است.

رمزارزها نیز کمی افت کردند. بیت کوین حوالی 44 هزار دلار و اتریوم حوالی 3 هزار دلار معامله می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود آمار مدعیان بیکاری کمتر از هفته پیش اعلام شود و شاخص تولید فدرال رزرو فیلادلفیا حوالی 21.9 منتشر شود.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 19 آگوست
  1. fara گفت:

    خیلی ممنون از مطالبی که به اشتراک می گذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟