بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

پرواز به سمت دارایی‌های امن همزمان با حمله روسیه به اوکراین

پرواز به سمت دارایی‌های امن همزمان با حمله روسیه به اوکراین

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 5 اسفند (24 فوریه)

  • پرواز به سمت دارایی‌های امن همزمان با حمله روسیه به اوکراین

در جلسه معاملاتی آسیا روسیه به اوکراین حمله کرد و در بازارهای مالی شاهد حرکات شدیدی به سمت دارایی‌های امن بودیم. دارایی‌های امن از جمله طلا، ین و فرانک سوئیس رشد کردند. شاخص دلار به بالاترین سطح در 1 ماه اخیر و بالاتر از محدوده 96.50 معامل می‌شود. امروز در تقویم اقتصادی تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه چهارم آمریکا، آمار هفتگی مدعیان بیکاری و شاخص فروش خانه های نوساز (ژانویه) دیده می‌شوند. با این جال توجه سرمایه گذاران معطوف اخبار روسیه و اوکراین خواهد بود.

به دنبال گزارش‌ها مبنی بر حمله موشکی روسیه به زیرساخت‌ها و گارد مرزی اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، حکومت نظامی را در سراسر کشور اعلام کرد. آخرین تحولات حاکی از آن است که ارتش روسیه از بلاروس به سمت مرز اوکراین در حال حرکت است. علاوه بر این، روسیه در حال انجام حملات سایبری است و گفته می‌شود اوکراین چندین هواپیما و یک هلیکوپتر روسی را سرنگون کرده است.

با افزایش ریسک گریزی در بازار، بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا 5% افت داشته است. قیمت نفت افزایش یافته و نفت WTI به بالاترین سطح از آگوست سال 2014 و بالاتر از 96 دلار معامله می‌شود.

معاملات در بورس مسکو به حالت تعلیق درآمده بود و روبل روسیه در برابر دلار در بازار بین بانکی سقوط کرد و رکورد جدیدی ثبت کرد. جفت ارز USD/RUB آخرین بار با افزایش بیش از 7 درصدی در روز حوالی 87.40 مشاهده شد.

طلا امروز رشد خوبی را تجربه کرد و به محدوده 1950 دلار نزدیک شد.

جفت ارز EURUSD به پایین‌ترین سطح در 3 هفته اخیر و به محدوده 1.120 نزدیک شد. این جفت ار حوالی 1.120 معامله می‌شود و امروز 0.5% افت داشته است.

جفت ارز EURJPY افت 1 درصدی داشته و حوالی 128.8، جفت ارز AUDJPY با افت 0.9 درصدی حوالی 82.40 و جفت ارز EURCHF به پایین‌ترین سطح از سال 2015 و حوالی 1.02911 معامله می‌شود.

جفت ارز GBPUSD برای سومین روز متوالی ریزشی داشته و محدوده 1.350 را تست کرده است. امروز داده اقتصادی برای انگلیس در تقویم اقتصادی دیده نمی‌شود.

علی‌رغم تقویت دلار، جفت ارز USDJPY در محدوده منفی و نزدیک 114.50 معامله می‌شود. افت بازده اوراق خزانه داری آمریکا ار جمله دلایل افت این جفت ارز است.

بیت کوین در پایین‌ترین سطح در 1 ماه اخیر و پایین‌تر از محدوده 35 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز با افت تقریبا 10 درصدی پایین‌تر از محدوده 2500 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟