بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

سنتیمنت صعودی ولی ناپایدار طلا در هفته آینده

سنتیمنت صعودی ولی ناپایدار طلا در هفته آیندهبه نظر می‌رسد که حداقل در کوتاه مدت قیمت طلا کف خود را تشکیل داده است و با دلیل بهبود سنتیمنت بازار تحلیلگران به دنبال قیمت 1750 هستند. موقعیت‌های سوداگرانه و سنتیمنت بازار در مدت اخیر به کمترین حد خود سقوط کرده بودند و همین امر موجب جذابیت قیمت و صعود طلا شد. علاوه بر این مورد قدرت دلار آمریکا نیز پس از 4 هفته متوالی افزایش، در هفته گذشته کاهش داشت و سرمایه گذاران را دچار تردید کرد.

  • کریس وکیو، استراتژیست ارشد DailyFX.com، گفت: «با تکمیل قیمت‌گذاری اقدامات فدرال رزرو، دلار دیگر مومنتوم گذشته را نخواهد داشت. احتمال رکود جهانی و بحران بدهی خارجی در اروپا می‌تواند موجب صعود همزمان دلار و انس شود. در کنار دلار، نشانه‌هایی مبنی بر احتمال پشت سر گذاشتن نقطه اوج در بازدهی واقعی نیز مشاهده می‌شود که می‌تواند محرک دیگری برای رشد طلا باشد. بحران بدهی در اروپا حتمی نیست اما تهدید آن بسیار جدی بوده و تا زمانیکه یورو در معرض ریسک باشد، فضا برای صعود دلار و طلا مهیا است». وکیو افزود: «مقاومت 1760 طلا مقاومت بسیار مستحکمی است و با حال‌و‌هوای فعلی سرمایه‌گذاران باید منتظر تلاطم شدیدی در بازار باشند. برای تغییر روند فعلی طلا، بازدهی واقعی باید دچار ریزش شدیدی شود، امری که در حال حاضر به نظر بعید می‌رسد».

این هفته 18 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت داشتند. 12 تحلیلگر یا 67 درصد منتظر افزایش قیمت طلا در هفته آتی هستند. 6 تحلیلگر یا 33 درصد نظر نزولی نسبت به طلا داشته و هیچ کس نظری خنثی نسبت به طلا نداشت.
در همین حال و به دلیل مسائل فنی، تنها 187 رای در نظرسنجی آنلاین مین استریت اخذ شد که از این میان 105 نفر یا 56 درصد نظر به کاهش طلا در هفته آینده داشتند. 52 نفر یا 28 درصد نظر صعودی بر روی طلا داشتند و 16 نفر یا 31 درصد نیز بی‌طرف بودند.سنتیمنت صعودی ولی ناپایدار طلا در هفته آیندهسنتیمنت جدید صعودی پس از اتمام 5 هفته نزول پیاپی در بازار طلا شکل گرفته است. فیوچرز ماه اوت طلا با 1.5 درصد افزایش نسبت به قیمت روز جمعه در 1729 دلار معامله شد. برای بسیاری از تحلیلگران بزرگترین محرک قیمت طلا، دلار آمریکا است که تحت تاثیر اقدامات فدرال رزرو قرار دارد. برخی از این تحلیلگران معتقدند که کند شدن اقتصاد ایالات متحده می‌تواند سرعت اقدامات فدرال رزرو را کمتر کند. در روز جمعه، داده‌های اولیه موسسه S&P Global نشان از کاهش فعالیت تولیدی و خدماتی ایالات متحده به کمترین سطح در دو سال اخیر داشت. همین کاهش فعالیت در اتحادیه اروپا نیز مشاهده می‌شود.

  • آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در سایت Forexlive.com گفت: «بازار فکر می‌کند که به دلیل کاهش سریع رشد اقتصادی سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو زودتر از موعد به اتمام خواهند رسید. PMI خدماتی این کشور در روز جمعه به شدت کاهش یافت که می‌تواند منجر به توقف فدرال رزرو در نرخ بهره 3 درصد شود، امری که به توقف افزایش نرخ بهره در سال 2023 خواهد انجامید. زمانیکه که این اتفاق رخ دهد، طلا به دلیل ریزش دلار صعود وحشتناکی خواهد کرد.
  • آدریان دی، رئیس مدیر موسسه مالی Adrian Day، گفت: «علی‌رغم سرعت بی‌نظیر بانک مرکزی آمریکا در افزایش نرخ بهره، تورم همچنان در سطوح بالایی باقی مانده و بازدهی واقعی را به شدت تحت فشار قرار داده است. بازار به زودی درخواهد یافت که فدرال رزرو نمی‌تواند فقط با افزایش نرخ بهره و بدون ایجاد رکود تورم را کنترل کند و آنچه تاکنون انجام شده برای مهار تورم کافی نیست. فدرال حتی لازم نیست در سیاست‌های خود تغییر ایجاد کند یا حتی دست نگه دارد، صرف اینکه اذعان داشته باشند که به هدف خود نرسیده‌اند، موجب انفجار قیمت طلا خواهد شد».

با این وجود همه تحلیل‌گران به صعود طلا و ریزش دلار اعتقاد ندارند. برخی معتقدند که دلار به عنوان یکی از امن‌ترین دارایی‌های بازار به نقش خود ادامه خواهد داد.

  • دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equity Capital می‌گوید: «روند صعودی دلار شاید متوقف شده باشد اما روند غالب همچنان صعودی است. این روند موجب باقی ماندن دلار در مرکز توجهات خواهد شد. طلا با مقاومت مهمی در 1745 روبه‌رو است و ما از این سطح می‌توانیم شاهد ریزش باشیم.
  • جیم وایکوف، تکنیکالیست ارشد کیتکو هم چشم‌انداز تکنیکالی طلا را نزولی می‌داند.

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟