شروع هفته تعیین کننده برای دلار

زمان مطالعه: 5 دقیقه

بازار کار آمریکا

احتمال مداخله بانک مرکزی ژاپن،داده‌های مهم اشتغال ایالات متحده و تورم منطقه یورو مهمترین رویدادهای این هفته هستند و جلسه ی فدرال رزرو می‌تواند از اهمیت کمتری نسبت به داده‌های ایالات متحده برخوردار باشد.

دلار امریکا: داده‌ها مهم‌تر از اقدامات فدرال رزرو هستند

دلار روز جمعه دوباره با نرخ بازدهی ارواق قرضه همبستگی پیدا کرد، اما با توجه به اینکه بازار به این نتیجه رسیده است که سیاست‌های تسهیلی فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ کمتر خواهد بود، باید به دنبال تقویت بیشتر دلار باشد.

این هفته، هفته‌ای تعیین کننده در فارکس است. فدرال رزرو روز چهارشنبه سیاست‌های خود را اعلام می‌کند، همچنین چند داده کلیدی و مهم از ایالات متحده منتشر خواهد شد (از جمله آمار اشتغال در روز جمعه). در کنار آن ممکن است شاهد مداخله ژاپن در بازار فارکس باشیم (در ادامه در این مورد صحبت می‌کنیم.)

جلسه دو روزه FOMC فردا آغاز می‌شود و در روز چهارشنبه به احتمال بسیار زیاد نرخ بهره را بدون تغییر نگه می‌دارد. آمار PCE تأیید کرده‌اند که تورم همچنان بسیار داغ است و آمار اشتغال بسیار قوی ماه گذشته، احتمالا جروم پاول را مجبور خواهد کرد که در مورد چشم‌انداز کاهش نرخ‌ها لحن محتاطانه‌تری داشته باشد.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

پیش از این در 16 آوریل، پاول گفت داده‌ها اطمینان بیشتری در مسیر کاهش تورم نمی‌دهند و انتظار می‌رود باز هم تکرار کند که اگر فشارهای تورم ادامه داشته باشد، نرخ‌ها را می‌توان تا زمانی که لازم است بالا نگه داشت.

ممکن است در طول کنفرانس مطبوعاتی از او در مورد شانس افزایش بیشتر نرخ بهره سوال شود. بازارها نسبت به نحوه بیان پاسخ او بسیار حساس خواهند بود. از منظر فارکس، باید توجه داشته باشیم که دلار پس از سه اعلامیه اخیر FOMC کاهش یافته است. با این حال، به نظر می‌رسد اینبار پاول کمتر از انتظارات بازار داویش باشد.

قیمت‌گذاری بازارها تا دسامبر 34 نقطه پایه کاهش را نشان می‌دهد. با این حال، در نهایت، هم انتظارات در مورد نرخ بهره و هم انتظارات در مورد دلار بر اساس داده‌ها پیش می‌روند نه آن چه که از سخنان اعضای فدرال رزرو شنیده می‌شود.

امروز، شاخص تولید فدرال رزرو دالاس نباید بازار را به حرکت درآورد. اما در روز چهارشنبه، آمار اشتغال ADP، فرصت‌های شغلی JOLTS و PMI تولید ISM (شاخص خدمات در روز جمعه منتشر می‌شود) همگی محرک‌های کلیدی قبل از بیانیه FOMC خواهند بود. گزارش اشتغال روز جمعه بزرگترین رویداد هفته است و احتمالا مهمتر از جلسه فدرال رزرو باشد.

نظرسنجی استخدام مشاغل کوچک NFIB و شاخص اشتغال ISM به کاهش رشد اشتغال در سه ماهه دوم اشاره کردند. ما فکر می‌کنیم دلار بیشتر از اینکه تحت تاثیر فدرال رزرو باشد، تحت تاثیر داده‌های اشتغال خواهد بود.

قبل از اینکه رویدادهای کلیدی این هفته رخ بدهند، احتمالا شاهد یک افزایش در دلار خواهیم بود. شاخص DXY پس از آنچه احتمالاً یک دور مداخله فارکس توسط بانک مرکزی ژاپن بود، کاهش یافت، اما ریسک‌های نزولی EURUSD می‌تواند احتمال بازگشت شاخص به سطح 106.0 پیش از جلسه فدرال رزرو تقویت کند.

یورو: تورم کاهش ماه ژوئن را تایید می‌کند

آمار تورم در منطقه یورو در نیمه اول هفته جاری منتشر خواهد شد. اسپانیا و آلمان گزارش CPI آوریل خود را صبح امروز منتشر کردند، در حالی که برآورد اولیهمنطقه یورو فردا منتشر می‌شود و انتظار می‌رود نسبت به سال گذشته ۲.۴ درصد تورم افزایش داشته باشد. با این حال، تمرکز بر CPI اصلی خواهد بود، که انتظار می رود از 2.9٪ به 2.6٪ برسد. ارقام تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول منطقه یورو نیز فردا منتشر می‌شود.

ما انتظار داریم که آمار تورم مسیر متفاوت بانک مرکزی اروپا از مسیر فدرال رزرو را تایید کند و انتظارات را مبنی بر اولین کاهش نرخ بهره توسط شورای حاکم بانک مرکزی اروپا در ماه ژوئن، تایید کند. شنیدن سخنان سخنرانان بانک مرکزی اروپا در مورد آمار تورم در این هفته جالب خواهد بود. پابلو هرناندز دکوس، فیلیپ لین و لوئیس دی گویندوس قرار است امروز سخنرانی کنند.

ما انتظار داشتیم که EURUSD پس از انتشار آمار سه ماهه اول PCE در روز پنجشنبه به کمتر از 1.0700 کاهش یابد. اما حرکت USDJPY باعث افزایش EURUSD شد. ما همچنان انتظار ریسک‌های نزولی برای این جفت ارز در جلسه روز چهارشنبه فدرال رزرو را داریم.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

اسپرد سوآپ دو ساله EURUSD مجدداً به 155- افزایش یافته است و به نظر می‌رسد اصلاح جزئی در بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا برای کاهش واقعی دلار کافی نباشد.

یک آمار ضعیف دیگر در تورم اصلی منطقه یورو می‌تواند شرط‌ها برای کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا را افزایش داده و باعث ضعیف‌تر شدن یورو شود. به نظر می‌رسد که ریسک‌ها به سمت بازگشت به زیر سطح 1.0700 امروز یا فردا متمایل هستند.

پوند: انتظارات را افزایش دهید

انتظارات بانک مرکزی انگلستان در درجه اول تحت تأثیر آمارهای ایالات متحده و بیانیه فدرال رزرو در این هفته قرار دارد، زیرا محرک‌های داخلی برای حرکت آن وجود ندارند.

تقویم بریتانیا فقط برخی از آمار وام‌دهی ماه مارس، آمار مسکن برای ماه آوریل و گزارش نهایی PMI را شامل می‌شود. در همین حال مقامات BoE به شروع دوره سکوت قبل از جلسه تعیین نرخ بهره، نمی‌توانند در مورد سیاست‌های پولی اظهارنظر کنند.

اظهار اخیر در مورد سیاست‌های BoE توسط اعضا و افزایش قابل توجه در نرخ‌های بازده ایالات متحده، منحنی سونیا را به چشم انداز کاهش نرخ بهره در ماه اوت امیدوار کرده است، اما همچنین نشان دهنده بی‌میلی بازار به انتظار برای قیمت‌گذاری بر روی کاهش بیشتر نرخ بهره است (44نقطه پایه تا دسامبر).

این مساله ممکن است پوند را در موقعیت قوی‌تری نسبت به یورو در این هفته قرار دهد، به‌ویژه با در نظر گرفتن ریسک‌های نزولی یورو به خاطر داده‌های تورم منطقه یورو. اما تحلیلگران معتقدند که EURGBP در نهایت با قیمت‌گذاری سرمایه‌گذاران بر روی کاهش بیشتر نرخ بهره توسط  BoE، مسیر صعودی پایدارتری پیدا می‌کند.

در حال حاضر، این جفت ارز تقریباً تمام سودهای اخیر را پس گرفته است و می‌تواند به زیر 0.8550 بازگردد.

ین: احتمالاً ژاپن ماشه را برای مداخله کشیده است

نشانه های قوی از مداخله صبح امروز، در بازار فارکس وجود دارد، اما هنوز هیچ مقام رسمی از ژاپن در این مورد اظهار نظر نکرده است،USDJPY در حدود ساعت 02:30 بامداد به وقت تهران سطح 160.0 را لمس کرد و بلافاصله با دو افت روبرو شد: یک افت کوچکتر به سطح 159.40، و سپس در ساعت 05:00 شروع یک افت بزرگ به سطح 150.0 (تقریبا یک کاهش ۳ درصدی) کرد. اکنون با کاهش 1.4 درصدی، ین در حوالی سطح 157.20 دلار معامله می‌شود.

ماساتو کاندا، مقام ارشد ارزی ژاپن، وقتی از او سوال شد که آیا امروز صبح مداخله‌ای در فارکس انجام داده است، پاسخ داد: «فعلاً نظری ندارم». با این حال، این حرکت‌ها دارای تمام ویژگی‎‌های استاندارد مداخله ارزی هستند: در یک سطح رند انجام شد یعنی 160.0، افزایش شدید حجم و اندازه حرکت رخ داد. افزایش ین ممکن است به دلیل شرایط ضعیف نقدینگی در صبح روز دوشنبه که همچنین تعطیلات رسمی ژاپن است، تشدید شده باشد.

در حال حاضر، پویایی بازار به طور گسترده از 22 سپتامبر 2022 پیروی می کند، زمانی که مقامات ژاپنی با حدود 20 میلیارد دلار برای حمایت از ین مداخله کردند. در آن زمان، افت اولیه USDJPY حدود 3.5٪ بود. سپس شاهد آن بودیم که نیمی از حرکت پس گرفته شد. پس از آن دوباره جفت ارز کاهش یافت و در نهایت USDJPY در پایان جلسه معاملاتی حدود ۲.۵ درصد کمتر از سطح قبل از مداخله معامله می‌شد.

اگر این بار همان سناریو را دنبال کنیم، USDJPY تا پایان امروز در حدود 156.50 معامله می‌شود. در این مرحله، بازارها هرگونه اظهار نظر بیشتر از سوی مقامات ژاپنی را به دقت زیر نظر خواهند داشت.

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟