بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۲۲ تا ۲۶ آذر: قیمت طلا منتظر صعود

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

کاهش قیمت طلا تمام شده و بیانیه فدرال رزرو نمی‌تواند آن را بیشتر کاهش دهد

بر اساس نظرسنجی طلای کیتکو، در مورد قیمت طلا، یکی از مواردی که وال استریت در مورد قیمت طلا در هفته آینده با آن موافق است این است که وقتی فدرال رزرو تسریع تیپرینگ خود را اعلام کند، بعید است شاهد کاهش طلا باشیم.

از بین ۱۳ تحلیلگر وال استریت که در نظرسنجی طلای این هفته کیتکو شرکت کردند، ۴۶ درصد معتقد بودند که قیمت طلا در هفته آتی صعودی است و ۴۶ درصد نیز معتقد بودند قیمت طلا نوسانی خواهد بود و ۸ درصد باقی مانده معتقد به کاهش قیمت فلز گرانبها در هفته آینده بودند.

همچنین در مین استریت احساسات صعودی بسیار زیاد بود. از ۱۰۳۹ سرمایه‌گذار خرد مین استریت، ۵۳.۶ درصد معتقد به افزایش قیمت‌ها در هفته آینده بودند، ۲۳.۹ درصد منتظر کاهش قیمت بودند و ۲۲.۵ درصد نیز سوگیری خنثی داشتند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۲۲ تا ۲۶ آذر: قیمت طلا منتظر صعود

در هفته آینده، رویداد اصلی، جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو خواهد بود که روز چهارشنبه به اتمام می‌رسد. پس از اینکه جروم پاول، رئیس بانک مرکزی ایالات متحده گفت که «عبارت گذرا را برای اشاره به تورم کنار می‌گذارد» و در مقابل کنگره آمریکا شهادت داد که ممکن است سرعت تیپرینگ تهاجمی‌تر شود، بازارها شروع به قیمت‌گذاری بر روی تسریع تیپرینگ کردند.

طلا هفته گذشته را تقریبا بدون تغییر پشت سر گذاشت  و حتی آمار تورم ایالات متحده که در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته به عدد ۶.۸ درصد رسیده بود نتوانست مومنتوم زیادی در طلا ایجاد کند. این آمار به بالاترین سطح در ۴۰ سال گذشته رسیده است اما نسبت به ماه اکتبر افزایش ماهانه کمتری داشت و این موضوع بازارها را امیدوار کرد که شاید فشارهای قیمتی به اوج خود رسیده باشد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره تورم + بررسی تورم در ۱۰۰ سال گذشته

  • فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures به کیتکو نیوز گفت:« من در هفته آینده نسبت به طلا خوش‌بین هستم. داده‌های زیادی از قبل قیمت‌گذاری شده است. مردم می‌دانند فدرال رزرو قرار است چه کاری انجام دهد. ما به اوج تورم رسیده‌ایم و این موضوع انتظارات تورمی را کاهش خواهد داد. فدرال رزرو به سمت یک اقتصاد کند حرکت می‌کند. شما می‌بینید که بازده اوراق خزانه‌داری کاهش می‌یابد و به دنبال آن شاخص دلار نیز کاهش خواهد یافت. طلا در حال حاضر بهترین سرمایه گذاری است. نقره نیز همینطور.»

بیشتر بخوانید: تحلیل بنیادی طلا: ما کجای چرخه فلزات گرانبها هستیم؟

  • آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی، گفت:« انتظار دارم در نهایت با رسیدن تورم به بالاترین سطح از سال ۱۹۸۲، سرمایه‌گذاران برای محافظت به سمت طلا روی بیاورند.»
    وی گفت:« سرمایه‌گذاران بیشتر و بیشتری متوجه می‌شوند که تورم واقعی و پایدارتر از روایت اصلی خواهد بود. و به همان اندازه فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا و سایر بانک‌های مرکزی بزرگ در مبارزه با پدیده‌ای که به آن باور ندارند، عقب مانده‌اند.»
  • دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کامودیتی‌ها در RJO Futures گفت که در پایان روز، فدرال رزرو مجبور خواهد می‌شود که اجازه دهد پیش از افزایش نرخ بهره اقتصاد باز هم داغ‌تر شود.
    پاویلونیس گفت:« اقتصاد ایالات متحده به چاپ پول بیشتر ادامه خواهد داد و تورم بالاتر خواهد رفت. اما فدرال رزرو نمی‌خواهد کاری کند که بازار سهام ایالات متحده تکان بخورد. بنابراین در افزایش نرخ بهره در سال آینده مردد خواهد بود.»

بیشتر بخوانید: چشم‌انداز کامل بازار سهام ایالات متحده برای سال ۲۰۲۲ از بانک چارلز شوآب

  • دارین نیوزوم، رئیس شرکت Darin Newsom Analysis گفت:« هفته آینده سطح اولیه مقاومت طلا ۱۷۹۴ دلار در هر اونس خواهد بود.»
    نیوزوم توضیح داد:« به نظر می‌رسد قراردادهای آتی ماه فوریه به سمت موج ۳ از روند صعودی ۵ موجی کوتاه مدت خود حرکت می‌کند. مقاومت اولیه در بالاترین سطح این هفته ۱۷۹۴.۵۰ دلار در هر اونس است. پس از صعود از این سطح، هدف بعدی ۱۸۰۸.۰۰ دلار در هر اونس هدف بعدی خواهد بود.»
  • مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex تنها تحلیلگری بود که معتقد به کاهش طلا در هفته آینده بود. وی گفت:« به نظر من طلا در هفته آینده به خاطر اظهارات هاوکیش فدرال رزرو کاهش پیدا می‌کند. طلا از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (۱۷۹۴ دلار) یا میانگین متحرک ۲۰ روزه (۱۸۰۳ دلار) به سمت پایین باز می‌گردد.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟