ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 26 تا 30 مهر: تردید در وال استریت

تحلیل اونس طلا کیتکو Gold Kitco

نشانه‌های تردید در وال استریت در پی عدم موفقیت طلا در شکست سطح ۱۸۰۰ دلار

پس از اینکه در این هفته طلا نتوانست به بالای سطح ۱۸۰۰ دلار در هر اونس صعود کند، تحلیلگران وال استریت در تشخیص جهت حرکت طلا در این هفته دچار سردرگمی شدند. با این حال سرمایه‌گذاران مین استریت همچنان نظر صعودی در مورد طلا دارند.

در این هفته پس از آنکه داده‌های تورمی نشان داد که تورم همچنان داغ‌تر از انتظار است، طلا ۴۰ دلار رشد کرد اما نتوانست سطح ۱۸۰۰ دلار در هر اونس را بشکند و در روزهای پس از آن شاهد دور دیگری از موج فروش بود.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

بیشتر بخوانید: آموزش معامله اونس طلا: عوامل موثر بر قیمت طلا و روش های معامله آن

قیمت طلا در این هفته در سطح ۱۷۶۷ بسته شد که صعود حدود ۰.۵ درصدی را در این هفته نشان می‌دهد.

برای هفته پیش رو از ۱۳ تحلیلگر وال استریت نظرسنجی شد که در این میان احساسات نزولی و صعودی به طور مساوی ۳۸.۵ درصد از نظرات تحلیلگران را تشکیل می‌دادند و ۲۳ درصد دیگر نیز نسبت به جهت طلا در هفته آتی بی‌طرف بودند.

در طرف دیگر، سرمایه‌گذاران مین استریت همچنان خوش‌بین بودند. از میان ۱۴۲۵ آرایی که سرمایه‌گذاران مین است

ریت در نظرسنجی آنلاین کیتکو اعلام کردند، ۶۸ درصد بر روی قیمت طلا در هفته آینده نظر صعودی داشتند، ۱۹ درصد نزولی و ۱۳ درصد نیز خنثی بودند. این هفته شاهد بالاترین نرخ مشارکت در نظرسنجی آنلاین از اواسط ماه ژوئن بودیم.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 26 تا 30 مهر: تردید در وال استریتدر پایان هفته گذشته شاهد این بودیم که فشار زیادی بر روی طلا وارد شد چرا که داده‌های قوی‌تر از انتظار خرده فروشی نشان داد که فدرال رزرو می‌تواند در زمینه افزایش نرخ بهره یا تیپرینگ تهاجمی‌تر عمل کند.

  • آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی Adrian Day  می‌گوید: «ما این فراز و نشیب‌ها در قیمت طلا را همچنان خواهیم داشت تا زمانی که بازار متوجه شود هرگونه سیاست انقباضی توسط فدرال رزرو و دیگر بانک‌های مرکزی “خیلی دیر و خیلی کم” است. سخت است که بگوییم این اتفاق چه زمانی رخ می‌دهد اما زمانی که بیفتد، طلا به شدت به سمت بالا حرکت می‌کند و هرچقدر دیرتر این اتفاق رخ بدهد، حرکت انفجاری‌تر خواهد بود.»
  • مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex نیز گفت که در حال حاضر بازار به دنبال افزایش نرخ بهره در نیمه دوم سال آینده است. این انتظار بسیار زودتر از آنچیزی رخ داد که قبلا تصور می‌شد.
    وی در ادامه گفت: «من هنوز روی طلا نزولی هستم. رالی صعودی این هفته من را شگفت‌زده کرد اما قیمت از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و قیمت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس بازگشت. این بازگشت به خاطر قیمت‌گذاری بازار بر روی افزایش نرخ بهره بود که منجر به افزایش ارزش دلار شد. حتی با وجود اینکه بازده اوراق قرضه بلند مدت کاهش یافتند، بازار همچنان بر روی افزایش نرخ بهره به صورت تهاجمی قیمت‌گذاری می‌کند. یک ریسک کوچک این است که بازار به سمت قیمت‌گذاری بر روی افزایش نرخ بهره در ماه ژوئیه حرکت کند. در مورد طلا، اگر سطح حمایتی ۱۷۶۰ را بشکند، می‌تواند به سمت آزمایش سطح ۱۷۴۵ تا ۱۷۵۰ حرکت کند.»

محدوده قیمتی که سرمایه‌گذاران برای هفته آینده باید زیر نظر بگیرند، بین ۱۷۲۵ تا ۱۸۲۵ دلار در هر اونس است.

تحلیلگرانی که هنوز بر روی طلا صعودی هستند، معتقدند طلا می‌تواند سطح ۱۸۰۰ دلار را بشکند. آنها به ترس‌های تورمی، تضعیف دلار و تقاضا برای دارایی امن در بازار برای این حرکت اشاره می‌کنند.

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم اکتبر (26 تا 30 مهر)

  • دارین نیوزوم، رئیس Darin Newsom Analysis نیز می‌گوید: «دنبال کردن قیمت طلا مانند نگاه کردن به خشک شدن رنگ (کنایه به روندی کسالت‌بار)  است. علی‌رغم اینکه در آخر هفته گذشته شاهد موج فروش بودیم، اما هنوز به نظر می‌رسد که روند صعودی کوتاه مدت روزانه نقض نشده است. این موضوع همزمان با روند نزولی کوتاه مدت دلار آمریکا همراه شده است. با توجه به این صحبت‌ها، هفته آینده طلا می‌تواند یکبار دیگر رالی صعودی را امتحان کند.»

از طرف دیگر برخی تحلیلگران نظر نزولی بر روی طلا دارند. آنها یادآوری می‌کنند که بازده اوراق خزانه‌داری امریکا هنوز در حال صعود است و تا زمانی که این روند معکوس نشده است، طلا روزهای سختی را پشت سر خواهد گذاشت.

  • آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در فارکس لایو نیز می‌گوید: «با وجود اینکه در هفته اخیر طلا صعود قابل توجهی داشت، اما روند بازده اوراق خزانه‌داری همچنان صعودی است و از طرف دیگر جریانات فصلی نیز به سود طلا نیست. این موضوع با نزدیک شدن به پایان سال تغییر خواهد کرد اما در حال حاضر باید منتظر ماند و در کف قیمتی خرید کرد.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟