بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

پیش بینی گلدمن ساکس از رشد ۳۵ درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم

پیش بینی گلدمن ساکس از رشد ۳۵ درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم

اقتصاددانان گلدمن ساکس می‌گویند رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا برای سه ماهه سوم معادل ۳۵ درصد خواهد بود که عمده این رشد از افزایش شگفت‌آور هزینه مصرف کنندگان ناشی می‌شود.

این موسسه گفته است که پیش‌بینی آنان ۱۴ درصد از اجماع متخصصان وال استریت بالاتر است که ۱۲ درصد از این شکاف از اختلاف در هزینه مصرف کنندگان ناشی شده است.

به گفته اقتصاددانان: «در پی افزایش شدید هزینه‌ها در اواخر بهار و اوایل تابستان، اوج‌گیری دوباره کرونا و نیز کاهش کمک‌های مالی این ذهنیت را ایجاد کرد که روند مصرف معکوس خواهد شد. اما برعکس، هزینه‌کردها در ماه ژوئیه افزایش پیدا کرد و چهار شاخص فرکانس بالا نشان می‌دهد که هزینه‌کرد واقعی در ماه اوت ۱ تا ۲ درصد رشد داشته است.»

این اقتصاددانان همچنین افزایش ۱.۲۵ درصدی مصرف در ماه اوت را نیز در محاسبات مربوط به تولید ناخالص داخلی خود لحاظ کردند. درحالی که به عنوان مثال، فدرال رزرو آتلانتا در محاسبات خود کاهش مصرف را پیش‌بینی کرده است.

این افزایش تجمیعی باعث شده است کاهش هزینه‌کرد به خاطر حذف مزایای بیکاری به چشم نیاید. این در حالی است که داده‌های Cardify نشان می‌دهد که هزینه‌کرد این افراد در اوت ۸ درصد نسبت به ماه ژوئیه کاهش یافته است. از آنجایی که چک‌های ۶۰۰ دلاری تنها کمی بیشتر از نیمی از درآمد بسیاری از این مصرف‌کنندگان را شامل می‌شد، این کاهش هزینه‌ها نسبت به آنچه پیش‌تر انتظار می‌رفت، کمتر است. سرعت هزینه‌های در پایان تابستان برای کسانی که مزایای بیکاری آنها قطع شده و افراد با درآمد پایین نسبت به سه ماهه دوم بسیار بالاتر است و ما انتظار داریم با فرارسیدن موعد چک‌های پیشین، این هزینه ها در اواخر سپتامبر دوباره جهش کند.

از ۳۱ ژوئیه آمریکایی‌های بیکار دیگر مزایای بیکاری ۶۰۰ دلار در هفته را دریافت نمی‌کردند؛ اما بعضی از آنها مزایای بیمه بیکاری ۳۰۰ دلار در هفته را ازسوی دولت دریافت کرده‌اند. به گفته اقتصاددانان، به نظر می‌رسد هزینه‌ها در اواخر تابستان به دلیل این که در سه ماهه دوم پس‌انداز خوبی ایجاد شده است، ادامه داشته باشد.

علاوه بر افزایش غافلگیر کننده مصرف از سوی مصرف کنندگان، گلدمن ساکس گفته است که موجودی کالا در این سه ماهه مثبت شده است. این موسسه انتظار دارد که موجودی ۵.۹ درصد افزایش داشته باشد.

اقتصاددانان گلدمن پس از انتشار گزارش بهتر از حدانتظار مشاغل ماه اوت، پیش‌بینی خود را از رشد GDP آمریکا در سه ماهه سوم از ۳۰ درصد به ۳۵ درصد ارتقا دادند. این در حالی است که تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم ۳۱.۷ درصد کاهش یافته بود.

همچنین اقتصاددانان گلدمن ساکس می‌گویند:« در چشم‌انداز فراتر از این سه ماهه، ما همچنان امیدوار به رشد هستیم. به نظر می‌رسد بازار انتظار دارد به خاطر اوج‌گیری دوباره ویروس و همچنین بن‌بست در مذاکرات محرک مالی، با هزینه اقتصادی بالاتری مواجه شویم و داده‌های قدرتمند سه ماهه سوم نشان از ادامه روند بهبود در سه ماهه چهارم و بعد از آن می‌دهد. ما همچنین انتظار داریم واکسن اوایل سال آینده در دسترس باشد و بخش اعظم شکاف همچنان در بخش‌های آسیب‌دیده از ویروس باقی بماند.»
منبع: CNBC

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟