بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 16 آگوست

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 16 آگوست

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 25 مرداد (16 آگوست)

  • رشد دلار در پی نگرانی‌ها از رشد اقتصادی جهانی
  • عقب نشینی طلا
  • رشد رمزارزها

به دنبال داده‌های ضعیف اقتصادی چین، افت شاخص تمایلات مصرف کنندگان آمریکا و نگرانی‌ها در مورد ویروس کرونا بازارها کار خود را با نگرانی در مورد رشد اقتصادی ضعیف‌تر آغاز کردند. پیروزی طالبان در افغانستان بر سنتیمنت بازار تاثیر منفی داشته است. طلا پس از رشدی که داشت کمی اصلاح کرد. رمزارزها در حال رشد هستند.

ریسک گریزی: فضای بازار کمی ناامید کننده است. بازارهای سهام عقب نشینی کردند و دلار به عنوان دارایی امن رشد کرده است. شاخص تولیدات صنعتی سالانه چین 6.4% و شاخص خرده فروشی سالانه این کشور 8.5% اعلام شدند که هر دو بدتر از پیش‌بینی‌ها بودند. بازارها همچنان در حال هضم افت شاخص تمایلات مصرف کنندگان آمریکا هستند.

اعضای بانک مرکزی آمریکا در مورد برنامه تیپرینگ اختلاف نظر دارند. برخی اعضا به دنبال اقدام فوری هستند و برخی دیگر نسبت به بهبودی اقتصاد تردید دارند. پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا روز سه‌شنبه سخنرانی خواهد داشت.

بسته زیرساختی: کنگره آمریکا قرار است در مورد دو بسته زیرساختی مذاکره داشته باشد. یک بسته زیرساختی دوحزبی کوچک و یک بسته زیرساختی بزرگ‌تر که دموکرات‌ها خواهان آن هستند.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
 تحلیل تکنیکال فارکس 16 آگوست/ 25 مرداد

طالبان کابل را نیز تصرف کرد و پیروزی خود را تقویت بخشید. در حالی که این تحولات تاثیر فوری اقتصادی ندارند اما تصرف سریع این گروه و نگرانی‌ها در مورد بی ثباتی آینده منطقه می‌تواند بر سنتیمنت بازار تاثیر منفی داشته باشد.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در بسیاری از مناطق در حال افزایش است. استرالیا و ژاپن احتمالا قرنطینه‌های سخت گیرانه‌تری اعمال خواهند کرد. ین به عنوان دارایی امن رو به افزایش است. تولید ناخالص داخلی (GDP) ژاپن در فصل دوم بهتر از پیش‌بینی‌ها و 0.3% اعلام شد. آمار مبتلایان در چین و آمریکا نیز رو به افزایش است.

جفت ارز EURUSD از محدوده 1.18 فاصله گرفته است. وخیم شدن شرایط ریسکی بازار می‌تواند از جمله دلایل افت این جفت ارز باشد. البته طبق نظرسنجی‌های انجام شده به نظر می‌رسد حزب اتحادیه (آلمان) در انتخابات ماه سپتامبر شرایط خوبی نخواهد داشت و این مسئله می‌تواند در افت قیمت یورو تاثیر داشته باشد. (حزب اتحادیه یک حزب دموکرات مسیحی با گرایش راست میانه در آلمان است که از اتحاد دو حزب سیاسی اتحادیه دموکرات مسیحی (CDU) و اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن (CSU) تشکیل شده‌است.)

جفت ارز GBPUSD حوالی 1.3850 معامله می‌شود. آمار مبتلایان در انگلیس رو به کاهش است و این کشور در حال تسهیل قوانین خود قرنطینگی (self-isolation) است.

طلا از سقف قیمتی فاصله گرفته و حوالی 1775 معامله می‌شود.

رمزارزها: بیت کوین رشد قیمتی خود را حفظ کرده و حوالی 47 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم حوالی 3200 دلار نوسان می‌کند.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟