بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

اولین واکنش بازار به اخبار منتشر‌شده در مورد واکسن کرونا

آخرین گزارش تعهدات معامله‌گران (COT) از CFTC تا تاریخ 10 نوامبر

COT

COT

در این‌جا خلاصه پوزیشن‌های قراردادهای آتی فارکس و آپشن‌ها و نیز تغییرات انجام شده توسط سفته بازانی همچون صندوق‌های پوشش ریسک و CTAها تا سه شنبه گذشته، 10 نوامبر یعنی در انتخابات آمریکا، را برای شما ارائه داده‌ایم. در این گزارش می‌توانید اولین واکنش بازار به اخبار منتشر‌شده در مورد واکسن کرونا از شرکت Pfizer و شریک آلمانی اش BioNTech که در 9 نوامبر منتشر شد را ببینید.

گزارش COT برای فارکس

سفته‌بازان بازار فارکس سفارشات فروش دلار را نسبت به قراردادهای آتی 10 ارز دیگر بازاربین‌المللی پول و شاخص دلار تغییر ندادند و حجم سفارشات فروش دلار همان 23.8 میلیارد دلار باقی مانده‌است. این سفته‌بازان یورو، پوند و دلار استرالیا را فروختند و در ازای آن 49% به سفارشات خرید ین اضافه کردند که این بالاترین مقدار نسبت به 4 سال گذشته ‌است.

خالص پوزیشن دلار در برابر ده ارز IMM

دلار در برابر ده ارز

دلار در برابر ده ارز

 

گزارش مربوط به فارکس

گزارش مربوط به فارکس

گزارش این هفته به دلیل تعطیلی دولت فدرال با تاخیر منتشر شد. جدول زیر خلاصه پوزیشن‌های قراردادهای آتی و آپشن‌ها و نیز تغییرات انجام شده توسط سفته بازانی همچون صندوق‌های پوشش ریسک و CTAها در مورد 24 کالا تا سه شنبه گذشته، 10 نوامبر را نشان می‌دهد. در این گزارش می‌توانید اولین واکنش بازار به اخبار منتشر‌شده در مورد واکسن کرونا از شرکت Pfizer و شریک آلمانیش BioNTech که در 9 نوامبر منتشر شد را، ببینید.
اخبار واکسن باعث رشد 10% در خالص معاملات نفت خام شد. در مورد نفت، نفت خام آمریکا (WTI) شاهد رشد 17% خالص سفارشات خرید بود و حجم پوزیشن‌های نفت برنت به 420 هزار لات رسید که البته به نسبت میانگین 6 ماهه خود که عدد 497 هزار لات است، پایین‌تر بود.
طلا 115 دلار نوسان داشت. همچنین سفته بازان 9% سفارشات خرید طلا خود را کاهش دادند. حجم معاملات طلا به 111 هزار لات کاهش داشت که این میزان پایین‌ترین عدد از ژوئن 2019 است. در ژوئن 2019 قیمت طلا 1300 دلار به ازای هر انس بود که تقریبا 45% پایین‌تر از قیمت فعلی طلا محسوب می‌شود.
از دیدگاه خریداران، این گزارش نسبتا دلگرم‌کننده بود چرا که سفارشات فروش جدیدی در داده‌ها مشاهده نمی‌شد و فقط کاهش در سفارشات خرید دیده می‌شد.

گزارش کامودیتی‌ها

گزارش کامودیتی‌ها

فلزات

فلزات

انرژی

انرژی

گزارش تعهدات معامله‌گران چیست؟
گزارش تعهدات معامله‌گران (COT) گزارشی است که توسط کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده (CFTC) هر جمعه ساعت ۱۵:۳۰ به وقت شرقی منتشر می‌شود. داده‌های این گزارش متعلق به سه شنبه همان هفته است. این گزارش معاملات باز در بازارهای آتی عمده اوراق خزانه، شاخص‌های سهام، ارزها و کامودیتی‌ها را تا سه شنبه همان هفته نشان می‌دهد. ICE نیز گزارش مشابهی را روز جمعه منتشر می‌کند که شامل نفت برنت و نفت گاز است.

در بخش کالاها، قراردادهای باز به 4 دسته تقسیم می‌شوند: تولیدکننده/ تاجر/ پردازش‌گر، کاربر/ دلالان سواپ، پول‌های مدیریت شده و غیره.

در بخش مالی دسته‌بندی‌ها بدین صورت است: دلال/واسط، مدیر سرمایه/موسسه، پول‌های مدیریت‌شده و غیره.

تمرکز ما بیشتر بر رفتار معامله‌گران پول‌های مدیریت شده (Managed Money) است که شامل معامله‌گران CTA، CPO و دیگر صندوق‌های ثبت‌نشده می‌شود.

این گروه‌ها معمولا حد ضرر پایینی دارند و خریدهایی انجام نمی‌دهند که نتوان پوشش داد. این باعث می‌شود که این گروه‌ها بیشترین واکنش را نسبت به تغییر در تحولات فاندامنتال یا تکنیکال قیمت داشته باشند. این گزارش دیدگاه‌هایی در مورد روندهای اصلی ارائه می‌دهد همچنین هنگامی که تغییر روند در حال نزدیک شدن باشد، به معامله‌گران برای درک این تغییر کمک می‌کند.

 

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟