بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

کپی تریدینگ چیست و چه تفاوتی با حساب PAMM دارد؟

کپی تریدینگ چیستدر این مقاله ما با روشی محبوب در معاملات آشنا می‌شویم که به شما امکان می‌دهد با کپی کردن معاملات معامله‌گران حرفه‌ای درامد کسب کنید. به این روش، کپی تریدینگ (copy trading) می‌گویند.این روش مناسب کسانی است که نمی‌خواهند زمان زیادی را به معامله‌گری اختصاص دهند اما می‌خواهند با استفاده از تجربه معامله‌گران موفق کسب سود کنند.

کپی تریدینگ چیست و چگونه می‌توان از طریق آن کسب سود کرد؟

کپی تریدینگ یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری است. منظور از کپی تریدینگ این است که معاملات معامله‌گران با تجربه در حساب شما کپی می‌شود. مکانیزم این روش بسیار ساده و آسان است.

در اولین گام، شما باید خدماتی را که می‌خواهید استفاده کنید، در نظر داشته باشید. این خدمات بسته به بروکری که انتخاب می‌کنید، تفاوت دارند. برای انتخاب بروکر مناسب می‌توانید با متخصص‌های ما در UtoFx ارتباط برقرار کنید.

پس از آنکه بروکر مناسب را انتخاب کردید، باید معاملات افراد را به دقت مطالعه کرده و یک یا چند معامله‌گر مناسب و قابل اعتماد را انتخاب کرده و کپی‌ کردن معاملات انها در حساب خود را شروع کنید. همچنین باید پارامترهای کپی را تنظیم، ریسک‌ها را محدود و هزینه‌ها را مدیریت کنید.

باید در انتخاب معامله‌گر دقت زیادی داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که معامله‌گری که انتخاب می‌کنید، سابقه معاملاتی خوب، افت سرمایه (drawdown) قابل قبول، سطح سود راضی کننده و افزایش سپرده پایدار داشته باشد. برای اینکه ریسک معاملات را کاهش دهید می‌توانید از چند معامله‌گر مختلف با استراتژی‌های متفاوت استفاده کنید.

سپس می‌توانید معاملات کپی شده را در حساب خود به صورت همزمان دنبال کنید. اگر با معاملات، سپرده شما رشد می‌کند، تبریک می‌گوییم، شما انتخاب درستی کرده‌اید اما اگر سپرده تغییری نمی‌کند یا کاهش می‌یابد و آمار معامله‌گر بدتر می‌شود، باید به فکر تغییر معامله‌گر باشید.

تفاوت میان کپی تریدینگ و PAMM

کپی تریدینگ چیست و چه تفاوتی با حساب PAMM دارد؟

در کنار کپی تریدینگ، برنامه ویژه‌ای مانند پم (PAMM) نیز وجود دارد. پم مخفف عبارت (Percent Allocation Management Module) به معنی ماژول مدیریت تخصیص درصدی است. پم نرم‌افزار ویژه‌ای است که به یک مدیر سرمایه مطمئن کمک می‌کند تا پول سرمایه‌گذاران را در یک حساب واحد قرار داده و سود را با برخی از شرایط از پیش تعیین شده بین تمام سرمایه‌گذاران تقسیم کند.

کدام یک بهتر است؟ کپی تریدینگ یا PAMM؟

نمی‌توان به طور قطع گفت که کدام نوع سرمایه‌گذاری بهتر است. هرکدام از این روش‌ها ویژگی خاص خود را دارند و هرگز ۱۰۰ درصد موفقیت را تضمین نمی‌کنند. این شما هستید که بر اساس رویکرد خود باید تصمیم بگیرید که چه نوع سرمایه‌گذاری مطلوب شما است. در زیر برخی ویژگی‌های دو روش را آورده‌ایم.

کپی تریدینگ چیست و چه تفاوتی با حساب PAMM دارد؟

ویژگی‌های کپی تریدینگ

  •  مزیت اصلی این روش ان است که معاملات در حساب خود افراد انجام می‌شود و نیازی نیست که پول خود را به حساب مدیر واریز کنند. این امر کنترل بر پول را افزایش می‌دهد و امکان استفاده از برنامه‌ها و خدمات اضافی (مانند ریبیت (Rebate)، کش بک (Cash-back و…) را فراهم می‌کند. (به طور کلی ریبیت در فارکس به معنی دریافت تخفیف در اسپردهای پرداختی است. Rebate در لغت به معنای « تخفیف » است)
  • اشکال این روش آن است که قیمت‌هایی که در آن معامله صورت می‌گیرد همیشه برای معامله‌گر و سرمایه‌گذار یکسان نیست. زیرا شما سیگنال را از معامله‌گر به حساب سرمایه‌گذار کپی می‌کنید.
  • کپی تریدینگ نیازی به مجوز خاصی برای معامله‌گر ندارد در حالی که برای خدمات PAMM معامله‌گر و مدیر باید مجوزهای خاصی را اخذ کنند. بنابراین در کپی تریدینگ می‌توانید تعداد بیشتری معامله‌گر پیدا کنید.
  • همچنین تنظیمات کپی‌ تریدینگ انعطاف‌پذیرتر است.
  • سیستم کپی تریدینگ برای معامله‌گران ساده‌تر و شفاف‌تر است و می‌توانید بدون نصب پایانه معاملاتی، اقدام به معامله کنید.
  • همچنین هر زمان که خواستید می‌توانید معامله‌گری به روش کپی تریدینگ را متوقف کنید.

سخن پایانی

کپی تریدینگ یک روش جدید و محبوب برای کسب درآمد در بازارهای مالی است. این روش به شما امکان می‌دهد با استفاده از تجربه معامله‌گران قابل اعتماد که نتایج چشمگیری داشته‌اند، سود کسب کنید. اما باید پیش از کپی کردن، آمار و نتایج مدیر معاملات را با دقت ارزیابی کنید.

پارامترهای کپی تریدینگ نیز باید با دقت تنظیم شوند. از جمله این پارامترها می‌توان به حجم کپی، افت سرمایه، هزینه معامله‌گر و… اشاره کرد.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “کپی تریدینگ چیست و چه تفاوتی با حساب PAMM دارد؟
  1. محمد فلاح گفت:

    با احترام
    این معامله گران رو از کجا پیدا کنیم و دیتای سوابق شون از کجا در دسترسه؟

    1. ادمین گفت:

      توی حساب مدیریتی بروکر میتونید پیدا کنید
      اگر پیدا نکردید از پشتیبان بروکر خودتون بپرسید راهنماییتون میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟