ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیروز در بازارهای سهام و اوراق قرضه روز وحشتناکی بود

دیروز در بازارهای سهام و اوراق قرضه روز وحشتناکی بود

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 8 مهر

  • بیلی؛ قهرمان یا یک فاجعه ملی؟

دیروز در بازارهای سهام و اوراق قرضه روز وحشتناکی بود.

علیرغم فاجعه مالی، عرضه اولیه (IPO) شرکت پورشه موفقیت آمیز بود و ارزشی که این شرکت به دنبال آن بود را تضمین کرد. با این حال قیمت سهام در روز اول معامله به دلیل سنتیمنت کلی ضعیف سرمایه‌گذاران بدون تغییر چندانی به کار خود خاتمه داد.

بازار سهام آمریکا نیز مانند بازار سهام اروپا منفی دنبال شد. مقامات فدرال رزرو به صحبت‌های هاوکیش خود در مورد اینکه چگونه با وجود بحران عظیم مالی به افزایش نرخ بهره در ایالات متحده ادامه می‌دهند، فشار فروش را افزایش دادند.

مستر، عضو بانک مرکزی آمریکا، در کنار دیگر همکاران خود به ایده افزایش سریع سیاست‌های انقباضی پیوست. امروز نیز برینارد و ویلیامز، اعضای بانک مرکزی آمریکا، سخنرانی خواهند داشت.

بازده اوراق خزانه داری آمریکا در کنار بازده اوراق دولتی انگلیس (به دلیل مداخله بانک مرکزی انگلیس) افت کردند. با این حال مجددا بازده اوراق در حال افزایش است و بازده اوراق 2 ساله خزانه داری آمریکا حوالی 4.20% و بازده اوراق 10 ساله خزانه داری حوالی 3.80% نوسان می‌کنند.

امروز، سرمایه گذاران بر درآمد، هزینه‌کردهای ایالات متحده، اما مهمتر از آن‌ها بر داده‌های PCE تمرکز خواهند کرد. سرمایه‌گذاران امیدوارند شاخص PCE به اندازه کافی کاهش یابد تا فشار فروش در اوراق قرضه و بازار سهام کاهش یابد.

روز گذشته شاخص S&P 500 2% دیگر افت کرد و تمام رشد فصل تابستان را پس داد. این مسئله برای شاخص نزدک نیز صدق می‌کند. از رشد فصل تابستان چیزی در بازار سهام آمریکا باقی نمانده است.

افت سهام شرکت اپل

پس از اینکه بانک آمریکا (BOFA) پیش‌بینی ارزش سهام شرکت اپل را به دلیل نگرانی‌ها از کاهش تقاضای مصرف کننده کاهش داد، سهام این شرکت بیش از 6% افت کرد.

این یک اتفاق بزرگ بود چرا که کاهش رتبه اپل توسط بانک‌های بزرگ یک اتفاق بسیار نادر است!

تحلیلگران BoFA پیش‌بینی قیمت هلدینگ فناوری پینتک (PT)، پلت فرم فناوری خدمات مالی هوشمند، را از 185 دلار به 160 دلار کاهش دادند که دلیل آن “بازنگری‌های منفی ناشی از تقاضای ضعیف مصرف کننده” بود. به گفته آن‌ها بخش خدمات در حال حاضر کند شده و انتظار می‌رود که بخش تولیدات نیز از این روند پیروی کند.

این گزارش یک روز پس از آن منتشر شد که خود شرکت اپل از برنامه‌اش برای تولید آیفون‌های بیشتر در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته عقب‌نشینی کرد چرا که تقاضای چینی‌ها برای آیفون 14 در سه روز اول نسبت به سال گذشته 11% کاهش یافته بود. در گذشته از هر 5 خریدار آیفون 1 نفر چینی بود. در نتیجه، BoFA انتظار دارد چرخه آیفون 14 ضعیف‌تر باشد. این واقعیت که مردم مدل‌های Pro که گران‌تر هستند را خریداری می‌کنند، کاهش درآمد ناشی از فروش کمتر آیفون را جبران نمی‌کند.

شرکت متا نیز اعلام کرد به دیگر شرکت‌ها در تعدیل نیرو می‌پیوندد. اما (متاسفانه) برای فدرال رزرو، مدعیان بیکاری ایالات متحده در هفته گذشته به زیر 200000 رسید و تعداد افرادی که شغل خود را از دست می‌دهند برای جلوگیری از خونریزی مالی در جهان کافی نیستند.

افت دلار

نکته جالب دیروز در مورد قیمت دلار این بود که علیرغم پیام‌های هاوکیشی که اعضای بی رحم فدرال رزرو داشتند، دلار آمریکا به شدت کاهش یافت.

برخی بر این باورند که مداخله بانک مرکزی انگلیس (BoE) ممکن است در کاهش ارزش دلار نقش داشته باشد، برخی دیگر فکر می‌کنند این واقعیت که بانک مرکزی اروپا (ECB) تهاجمی‌تر شده به مهار رشد دلار کمک می‌کند. اما برخی دیگر عقیده دارد فروش دلار می‌تواند به دلیل فروش دلار توسط چینی‌ها برای خرید یوان برای مقابله با افزایش بی امان دلار مربوط باشد.

بیلی؛ قهرمان ملی یا فاجعه ملی

جفت ارز GBPUSD روز گذشته از مرز 1.11 فراتر رفت. آیا پوند می‌تواند به طور پایدار بهبود یابد یا این فقط یک هشدار جعلی است؟

اگر بانک مرکزی انگلیس بازی خوبی انجام دهد، پوند می‌تواند به طور پایدار بهبود یابد. بانک مرکزی انگلیس اکنون کار بسیار سختی دارد: باید با تورم بالا در سطح جهان – که نیازمند سیاست پولی انقباضی است و باید با لیز تراس و بسته هزینه‌کرد او که بازار نمی‌خواهد تامین مالی کند  و نیازمند بانک مرکزی انگلیس برای خرید اوراق است  – را مدیریت کند.

اما از آنجایی که بانک مرکزی انگلیس نمی‌تواند شرایط پولی را تسهیلی کند (به دلیل تورم بالا)، خرید اوراق قرضه بانک مرکزی انگلیس منجر به افزایش شدید نرخ بهره در بریتانیا برای جبران QE خواهد شد.

سرمایه گذاران اکنون انتظار دارند در نشست بعدی بانک مرکزی بین 1.25 تا 1.5% نرخ بهره را افزایش دهد و بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، اگر بخواهد اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کند، چاره‌ای جز این ندارد که این کار را انجام دهد.

بنابراین در پایان یا اندرو بیلی – که تا کنون محبوب نبوده – با حفظ ثبات در بازار اوراق، کنترل تورم و تثبیت پوند، یک قهرمان ملی خواهد شد، یا اینکه به فاجعه‌ای برای انگلیس تبدیل خواهد شد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟