بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل بنیادی روزانه بازار فارکس: FOMC نتوانست موجب رشد دلار شود

تحلیل بنیادی روزانه بازار فارکس: FOMC نتوانست موجب رشد دلار شود

  • مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه – تاریخ 7 مرداد (29 ژوئیه)

اشاره ظریف بانک مرکزی آمریکا به کاهش خرید اوراق برای از ریل خارج کردن بازار کافی نبود. با توجه به بهبود سنتیمنت چین می‌توان انتظار داشت ارزهای ادواری استراحتی داشته باشند. ارزهایی که بانک مرکزی آن‌ها لحن هاوکیش داشتند از این جهت مطلوب‌تر خواهند بود. دلار کانادا، دلار نیوزیلند، کرون نروژ در کشورهای G10 و رئال برزیل (BRL)، پزو مکزیک (MXN) و روبل روسیه (RUB) در بازارهای نوظهور جزء این کشورها هستند.

دلار آمریکا: اشاره محتاطانه بانک مرکزی به کاهش خرید اوراق

هر چند در جلسه FOMC اشاراتی به کاهش QE در ماه‌های آینده شد اما تاثیر آن بر سنتیمنت ریسک محدود بود. هر چند که لحن بانک محتاطانه بود و بازار انتظار کاهش خرید اوراق در ادامه سال جاری را دارد.

برخی اقتصاد دانان انتظار دارند کاهش برنامه QE به طور رسمی در ماه دسامبر اعلام شود و با توجه به سرعت نسبتا سریع کاهش خریدها، این برنامه در نیمه دوم سال 2022 به اتمام خواهد رسید و نرخ بهره در نیمه دوم سال 2022 دوبار افزایش خواهد یافت. در مورد کاهش خریدها شروع پروسه در ماه دسامبر نباید چندان تهاجمی باشد و به نظر سنتیمنت ریسک پذیری فعلا حفظ شود به ویژه در وضعیت فعلی که اخبار در مورد تنظیم گران چینی نگرانی سرمایه گذاران در مورد اقدامات سرکوب گرایانه تنظیم گران کاهش داده است. ثبات سنتیمنت ریسک پذیری می‌تواند موجب رشد ارزهایی که بانک‌های مرکزی آن‌ها به سمت سیاست‌های هاوکیش حرکت کردند، شود. دلار کانادا، دلار نیوزیلند، کرون نروژ در کشورهای G10 و رئال برزیل (BRL)، پزو مکزیک (MXN) و روبل روسیه (RUB) در بازارهای نوظهور جزء این کشورها هستند.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
 تحلیل تکنیکال فارکس 29 ژوئیه/ 7 مرداد

یورو: عقب خواهد ماند

هر چند که واکنش اولیه به جلسه FOMC افت دلار و رشد EURUSD بود اما انتظار داریم یورو با توجه به لحن داویش بانک مرکزی اروپا در میان ارزهای G10 (در کنار ین و فرانک) به عنوان ارزهای کم بازده از لحن محتاطانه بانک مرکزی آمریکا چندان بهره‌ای نبرند. چرا که در نهایت بانک مرکزی آمریکا زودتر از بانک مرکزی اروپا به سمت عادی سازی سیاست‌ها حرکت خواهد کرد. زمان این حرکت احتمالا سال آینده هنگامی که سیاست QE به اتمام رسد و بانک مرکزی نرخ بهره را افزایش دهد، خواهد بود. همچنان احتمال این که جفت ارز EURUSD بتواند محدوده 1.200 را بشکند ضعیف است.

امروز داده‌های اقتصادی کشور سوئد در تقویم اقتصاد وجود داشت که احتمالا تاثیری کمی بر SEK (کرون سوئد) خواهد داشت چرا که بانک مرکزی سوئد (Riksbank) هنوز سماجت خود را در مورد رویکرد محتاطانه و عدم تغییر نرخ بهره حفظ کرده است.

پوند: فضا برای افزایش معاملات خرید وجود دارد

پوند همچنان به دلیل کاهش آمار مبتلایان در حال رشد است و به نظر در حال پس گرفتن افت اخیر خود به دلیل نگرانی‌ها در مورد موج جدید ویروس کرونا است. به نظر می‌رسد پس افت در چند ماه اخیر، این هفته شاهد افزایش معاملات خرید پوند در باشیم. از لحاظ داده اقتصادی در تقویم اخبار چندان مهمی برای پوند وجود ندارد.

دلار کانادا: بعید است کاهش فشارهای تورمی در برنامه کاهش خرید دارایی‌ها بانک مرکزی تاثیری بگذارد

روز گذشته شاخص CPI سالانه کانادا 3.1% اعلام شد. دوره پیش این عدد 3.6% بود. احتمالا این داده از طرف بانک مرکزی با استقبال همراه شود چرا که تاکیدی بر نظر بانک مرکزی در مورد موقتی بودن تورم است. هر چند با این وجود برنامه کاهش خرید دارایی‌های بانک مرکزی تغییری نخواهد کرد. بازار کار کانادا بهبودی قوی داشته و تورم خالص از ماه مه تا ژوئن تغییری نکرده است (هرچند بالاتر از هدف قرار دارد).

انتظار داریم برنامه خرید اوراق بانک مرکزی کانادا تا پایان سال 2021 به اتمام رسد در این صورت احتمال اولین افزایش نرخ بهره در سال 2022 بیشتر می‌شود. در بازار فارکس پیش‌بینی می‌شود لحن هاوکیش بانک مرکزی زمانی که سنتیمنت ریسک پذیری بازار بهبود یابد، بتواند به عملکرد قوی دلار کانادا کمک کند و جذابیت دلار کانادا برای سرمایه گذاران مجددا برای معاملات تورم عمدی (Reflation) و انتقالی بیشتر شود.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “تحلیل بنیادی روزانه بازار فارکس: FOMC نتوانست موجب رشد دلار شود
  1. محمدرضا گفت:

    این رو میتونید توضیح بدید
    وقتی بانک مرکزی شروع به خرید دارایی ها میکنه از جمله اوراق قرضه و بلعکس فروش اونها چه تاثیری روی قدرت ارز داره ؟؟؟؟ممنون

    1. خرید داراییها توسط بانک مرکزی نقدینگی رو درس سطح جامعه بیشتر میکنه، بازده اوراق رو پایینتر حفظ میکنه، و…
      که هر کدوم از موارد بالا اثراتی بر بورس و اقتصاد دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟