بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل بنیادی روزانه بازار فارکس: پیش‌بینی‌های IMF قبل از جلسه FOMC در کانون توجهات است

تحلیل بنیادی روزانه بازار فارکس: پیش‌بینی‌های IMF قبل از جلسه FOMC در کانون توجهات است

  • مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه – تاریخ 5 مرداد (27 ژوئیه)

احتمالا قبل از جلسه FOMC کراس‌‌های دلار روند سایدی خواهند داشت. امروز در سطح جهان توجهات معطوف به بروز رسانی پیش‌بینی‌های صندوق بین المللی پول (IMF) در رابطه با چشم انداز اقتصادی جهان است. پیش‌بینی می‌شود بانک ملی مجارستان (NBH) امروز نرخ بهره را 0.3% افزایش دهد و موجب رشد HUF (فورینت مجارستان) شود.

دلار آمریکا: آرامش قبل از طوفان FOMC

با توجه به جلسه FOMC فردا، بعید به نظر می‌رسد امروز کراس‌های دلار حرکت چندانی داشته باشند. سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند منتظر بمانند و ببینند فردا چه اتفاقی رخ خواهد داد. احتمال می‌رود با توجه به این که ریسک لحن هاوکیش بانک مرکزی وجود دارد این جلسه کمی موجب رشد دلار شود.

امروز IMF بروز رسانی خود در مورد چشم انداز اقتصاد جهانی را منتشر می‌کند. در ماه آوریل این سازمان اعلام کرد رشد اقتصادی در سال جاری 6% و در سال آینده (2022) 4.4% خواهد بود. باید دید IMF پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی چین را کاهش خواهد داد یا خیر. در ماه آوریل IMF رشد اقتصادی چین در سال 2021 را 8.4% و در سال 2022 5.6% پیش‌بینی کرده بود. با توجه به این که بازارهای نوظهور در مسابقه واکسیناسیون عقب ماندند، جریان سرمایه‌ها از این کشورها در چند هفته اخیر خارح شده است. همین موضوع می‌تواند دلیل دیگری برای رشد دلار در کوتاه مدت باشد.

یورو: روند ساید EURUSD

امروز در تقویم اقتصادی برای ناحیه یورو روز آرامی است. انتظار می‌رود جفت ارز EURUSD امروز حوالی 1.1800 نوسان داشته باشد و با توجه به این که احتمال لحن هاوکیش در جلسه FOMC وجود دارد این جفت ارز می‌تواند به سمت 1.1700 در ادامه هفته حرکت کند. در ارزهای حوزه اسکاندیناویایی فارکس احتمالا کرون نروژ (NOK) روند بهبودی را ادامه خواهد داد و جفت ارز EURNOK به زیر محدوده 10.40 خواهد رسید.

پوند: جفت ارز EURGBP همچنان در محدوده 0.85 و 0.86 نوسان می‌کند

پوند به دلیل کاهش آمار مبتلایان کمی بهبود یافت و کمی از افت خود را که به دلیل افزایش آمار مبتلایان و نگرانی‌ها در مورد بازگشایی اقتصاد رخ داده بود، جبران کرد. جفت ارز EURGBP با افتی که داشت در حال حاضر حوالی مدل‌ ارزش مالی منصفانه کوتاه مدت ما یعنی محدود 0.850 معامله می‌شود. پیش‌بینی می‌کنیم امروز این جفت ارز حوالی همین محدوده 0.85 و 0.86 باقی بماند.

فورینت مجارستان (HUF): بانک ملی مجارستان به این ارز کمک خواهد کرد

با توجه به جهش ناگهانی تورم ماه ژوئن انتظار می‌رود بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را 0.3% افزایش دهد و نرخ بهره به 1.20% برسد. پیش‌بینی می‌شود سیاست‌های لفظی و لحن این بانک تغییری نداشته باشد و در ماه‌های آینده اقدامات هاوکیش بیشتری انجام شود. انتظار می‌رود در ماه اوت بانک ملی مجارستان بار دیگر نرخ بهره را 0.3% افزایش دهد. چرخه انقباضی بانک مرکزی می‌تواند برای فورینت مثبت باشد و جفت ارز EURHUF به زیر محدوده 360 برگردد.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟