بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 30 تیر

  • خداحافظ دراگی

در رأی اعتماد دیروز سه حزب در ائتلاف ماریو دراگی به او پشت کردند. این بدین معنی است که ماریو دراگی امروز دوباره استعفا خواهد داد. استعفای دراگی به معنای انتخابات زودهنگام در پاییز در ایتالیا و هرج و مرج سیاسی حداقل تا آن زمان است.

متأسفانه، استعفای ماریو دراگی تأثیر گسترده‌تری خواهد داشت. ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ ناحیه یورو است و این واقعیت که این کشور در هرج و مرج سیاسی فرو خواهد رفت، به عنوان یک لایه استرس اضافی برای بابک مرکزی اروپا (ECB) خواهد بود، که در حال حاضر زمان سختی برای مهار واگرایی بین بازدهی اوراق ناحیه یورو دارد.

با این حال، اگر بانک مرکزی اروپا بخواهد نرخ بهره خود را برای مقابله با تورم فزاینده افزایش دهد، این واگرایی باید مهار شود. اگر چنین نشود و اگر بازده اوراق برخی از کشورهای اروپا به طور قابل توجهی بیشتر از سایرین در نتیجه نرخ‌های بهره بالاتر افزایش یابد، باعث ایجاد بحران بدهی دیگری در اروپا خواهد شد.

اسپرد بازده (تفاوت بازده اوراق) بین اوراق 10 ساله ایتالیا و آلمان از ابتدای سال افزایش یافته است. بنابراین، همه نگاه‌ها به آنچه کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در مورد آخرین تحولات ایتالیا فکر می‌کند و آنچه که وی برای مقابله با واگرایی مالی پیشنهاد می‌کند، معطوف شده است.

امروز جلسه بانک مرکزی اروپا برگزار می‌شود. نه تنها انتظار می‌رود که اولین افزایش نرخ بهره را در اروپا از سال 2014 شاهد باشیم، بلکه از یک ابزار ضد واگرایی مالی نیز رونمایی خواهد شد، که در تئوری باید از گسترش بسیار بیشتر بازده اوراق کشورهای مرکزی و غیرمرکزی جلوگیری کند.

آلمان در قلب گروه “مرکزی” کشورهای منطقه یورو قرار دارد، در حالی که یونان، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا به طور معمول “کشورهای غیرمرکزی” را تشکیل می‌دهند.

اتحادیه اروپا به افزار قوی برای مبارزه با این آشفتگی نیاز دارد.

بازگشت نورد استریم 1

خبر خوب این است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد که جریان گاز به اروپا امروز از طریق خط لوله نورد استریم 1 برقرار می‌شود. وی اما از فرصت استفاده کرد و به اروپایی‌ها هشدار داد که تا زمانی که مشکلات توربین تحریم شده، حل نشود، جریان گاز به شدت محدود خواهد شد.

معاملات آتی گاز اروپا افت کردند و جفت ارز EURUSD به دلیل ضعف دلار، اخبار دلگرم کننده از نورد استریم 1 و افزایش انتظارات مبنی بر اینکه بانک مرکزی اروپا می‌تواند امروز به جای افزایش 0.25 درصدی، نرخ بهره را 0.50% افزایش دهد، به محدوده 1.0270 رسید.

بانک مرکزی اروپا برای این که بتواند تاثیری بر افزایش تورم داشته باشد، نیاز دارد تا نرخ بهره را بیش از 0.25% افزایش دهد اما آیا این بانک قادر به انجام این کار در قاره‌ای که در اثر بیماری همه‌گیری ویروس کرونا، جنگ و اکنون هرج و مرج سیاسی قرار دارد، خواهد بود سوال مهم‌تری است.

افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره منجر می‌شود جفت ارز EURUSD پایین‌تر از محدوده برابری قرار بگیرد. در حالی که افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره می‌تواند منجر به رشد این ارز برای مدتی شود. اما تا زمانی که تهدید دوباره بحران بدهی منطقه یورو و بحران انرژی بیشتر وجود داشته باشد، احتمالاً یورو تحت فشار باقی خواهد ماند.

سقوط طلا به زیر محدوده 1700

طلا به دلیل کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی به زیر 1700 دلار در هر اونس سقوط کرد. اخباری که بتوانند جریان‌های عظیمی از حرکت به سمت دارایی‌های امن را افزایش دهند فعلا در بازار وجود ندارد. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود طلا همچنان به نزول خود ادامه دهد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود اگر یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، در وادار کردن صادرکنندگان نفت روسیه به پذیرش 40 تا 60 دلار در هر بشکه برای فروش نفت روسیه موفق شود، طلا می‌تواند به محدود حمایتی 1400 تا 1300 دلار سقوط کند. اما احتمال این که سقف قیمت نفت نتیجه معکوسی داشته باشد، بیشتر است.

آمریکا

انگیزه معامله‌گران نفت برای خرید بالای محدوده 100 دلار کم است. نفت خام آمریکا صبح امروز به 101 دلار بازگشته و به نظر می‌رسد این صعود محدود به همراه برخی گزارشات درآمدزایی خوب شرکت‌های انرژی به بازار سهام رونق دهد.

شاخص S&P500 اولین رشد متوالی خود را در تقریباً دو هفته اخیر به ثبت رساند و شاخص Nasdaq با 1.58٪ افزایش بیشترین رشد را تجربه کرد چرا که شرکت نتفلیکس به دلیل گزارش سه ماهه خود که ناامید کننده نبود، صعودی 7.35 درصدی را تجربه کرد.

از سوی دیگر، تسلا گزارش درآمدزایی بهتر از حد انتظارات را اعلام کرد. همانند نتفلیکس، گزارش تسلا بدتر از سه ماهه قبل بود. این شرکت اولین کاهش متوالی سود خود را از پایان سال 2020 گزارش داد، اما عنوان کرد که با وجود تعطیلی کارخانه بزرگ شانگهای به دلیل محدودیت‌های ویروس کرونا، بالاترین تولید خودرو در تاریخ خود را به ثبت رسانده و هدف رشد تولید 50% سالانه خود را بدون تغییر حفظ کرد.

آنچه در گزارش تسلا دلگرم کننده نبود، به روز رسانی مربوط به ذخایر بیت کوین آن بود. ظاهراً تسلا بخش بزرگی از بیت کوین را فروخته تا نزدیک به یک میلیارد دلار به ترازنامه شرکت اضافه کند. جای تعجب نیست که این اخبار حرکت مثبت بیت کوین را معکوس کرد و بیت کوین دیروز به زیر 23 هزار دلار بازگشته است.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟