ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۲9 آذر تا 3 دی: افرایش انتظارات صعودی

تحلیل اونس طلا کیتکو Gold Kitcoگاوهای طلا از افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ نمی‌ترسند!

موج جدیدی از احساسات صعودی در طلا توانست قیمت طلا را به بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس افزایش دهد. این در حالی بود که فدرال رزرو اعلام کرد می‌تواند در سال ۲۰۲۲ نرخ بهره را سه بار افزایش دهد.

با این حال، برخی از تحلیلگران معتقدند افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت، فرصتی برای رالی نزولی دیگر است چرا که این فلز گرانبها با افزایش نرخ بهره واقعی در سال آینده می‌تواند با بادهای مخالف قابل توجهی مواجه شود.

  • کریس وکیو، استراتژیست ارشد بازار در DailyFX.com می‌گوید که ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا و کاهش اندک بازده واقعی اوراق خزانه‌داری به افزایش قیمت طلا کمک کرد. با این حال، اگر طلا نتواند به بالای ۱۸۳۵ دلار برسد، ممکن است شاهد یک موج فروش دیگر باشیم.
    وی ادامه داد:« در حال حاضر، از آنجایی که فدرال رزرو برای کاهش فشارهای تورمی اقدام می‌کند، حداقل طوری صحبت می‌کنند که انگار قرار است چنین کاری انجام دهند. در این صورت، نرخ‌های تورم انتظاری شروع به کاهش خواهند کرد که این موضوع یک باد مخالف برای طلا است.»
  • با این حال، سایر تحلیلگران پتانسیل یک تغییر پایدارتر در فلز گرانبها را می‌بینند. دارین نیوزوم، رئیس Darin Newsom Analysis گفت که علی‌رغم هاوکیش بودن فدرال رزرو، دلار آمریکا نمی‌تواند سقف ماه نوامبر خود را بشکند.
    نیوزوم گفت:« نرخ بهره شاید در حال افزایش باشد، اما افزایش آن تدریجی خواهد بود. با نگاهی به نمودارها، متوجه می‌شویم که دلار در حال حاضر در سقف خود قرار گرفته است و این موضوع به طلا فرصتی برای حرکت به سمت بالا می‌دهد.»
    نیوزوم اضافه کرد که افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی بین روسیه و اوکراین می‌تواند در کوتاه مدت باز هم حمایت از طلا ایجاد کند.
    وی گفت در زمان عدم اطمینان، سرمایه‌گذاران دوست دارند طلا نگه‌داری کنند.

این هفته، ۱۶ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند که از این میان ۱۱ تحلیلگر یا ۶۹ درصد خواستار افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. دو تحلیلگر یا ۱۳ درصد بر روی طلا نزولی بودند و سه تحلیلگر یا ۱۹ درصد نیز بی طرف بودند.

در همین حال، از مجموع ۱۰۲۷ رای اخذ شده در نظرسنجی آنلاین مین استریت، ۵۹۴ نفر یا ۵۸ درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. ۲۶۳ نفر یا ۲۶ درصد منتظر کاهش قیمت طلا و ۱۷۱ نفر یا ۱۷ درصد نیز بی‌طرف بودند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۲9 آذر تا 3 دی: افرایش انتظارات صعودیاحساسات صعودی در طلا اگرچه توانست قیمت را به بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس برساند، اما در ساعات پایانی معاملات هفته گذشته، با صحبت‌های شدیدا هاوکیش والر، شاهد افت قیمت طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار در هر اونس بودیم. با این حال، قیمت طلا توانست در آستانه تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو، حمایت سطح ۱۷۵۰ دلار در هر اونس را حفظ کند.

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت که طلا از افزایش احساسات ریسک‌گریزی در بازارهای مالی به خاطر تهدید فزاینده تورم سود می‌برد.»
    سیزینسکی همچنین گفت:« تورم همچنان مورد توجه سرمایه گذاران است، به خصوص اکنون که به اندازه کافی بالا است و هر سه بانک مرکزی بزرگ را تحت فشار قرار داده است. به طوری که هر سه بانک این هفته اقدامات هاوکیشی انجام دادند.»
  • اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو گفت که او نسبت به طلا خوشبین است چرا که موج جدید کرونا در سراسر جهان می‌تواند انتظارات رشد را کاهش داده و طلا را به عنوان یک دارایی امن تقویت کند.

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم دسامبر (29 آذر تا 3 دی)

  • با این حال، همه تحلیلگران نسبت به طلا در کوتاه مدت صعودی نیستند. دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital گفت که او همچنان پتانسیل قوی‌تر شدن دلار آمریکا را در کوتاه مدت می بیند.
    وی گفت:« قیمت طلا در هفته گذشته بسیار بی‌ثبات بود و دلیل آن کاهش ارزش دلار آمریکا بود. من این موضوع را به جریان‌های شناسایی سود مرتبط می‌دانم چرا که به نظر می‌رسد رشد دلار آمریکا اخیرا کمی بیش از حد کش پیدا کرده است.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟