ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 25 تا 29 بهمن: طلا درگیر تنش‌های ژئوپلیتیکی

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

سنتیمنت بازار طلا در بین افزایش نوسانات بازار و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بلاتکلیف باقی مانده است

بر اساس آخرین نظرسنجی طلای کیتکو، تحلیلگران وال استریت در مورد طلا در کوتاه مدت مردد هستند. با این حال، سرمایه‌گذاران خرد همچنان صعودی هستند، زیرا به نظر می‌رسد این فلز گرانبها در نزدیکی یک بریک‌اوت دیگر قرار دارد و قیمت‌ها به بالاترین سطح از اواخر نوامبر رسیده است.

نتایج آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان می‌دهد که احساسات در وال استریت بسیار نامشخص است اما احساسات در مین استریت به وضوح بر روی طلا صعودی است. به نظر می‌رسد خریداران خرد همچنان از افزایش تهدید تورم و از دست دادن قدرت خرید خود می‌ترسند.

روز جمعه، دانشگاه میشیگان اعلام کرد که احساسات مصرف کننده به پایین‌ترین سطح خود در ۱۰ سال گذشته در سطح ۶۱.۷ رسیده است. در همان زمان، گزارش اشاره کرد که مصرف کنندگان انتظار دارند تورم در طول سال ۲۰۲۲ حدود ۵ درصد باقی بماند.

در این گزارش آمده است که تورم فزاینده بزرگترین عاملی است که بر احساسات مصرف کننده فشار وارد می‌کند. برخی از تحلیلگران بازار معتقد هستند که طلا یک دارایی جذاب برای مصرف کنندگان باقی بماند، چرا که آنها به دنبال محافظت از ثروت خود در برابر ریسک‌های رو به رشد بازار و اقتصاد هستند.

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند که از این میان ۶ نفر یا ۴۰ درصد منتظر افزایش طلا بودند. همچنین چهار تحلیلگر یا ۲۷ درصد انتظار کاهش طلا در هفته آینده را داشتند و ۵ تحلیلگر یا ۳۳ درصد نیز نسبت به طلا بی‌طرف بودند.

در همین حال، در نظرسنجی آنلاین مین استریت ۵۹۷ رای داده شد. از این تحداد ۳۷۳ نفر یا ۶۲ درصد به دنبال افزایش قیمت طلا، ۱۲۸ نفر یا ۲۱ درصد منتظر کاهش طلا و ۹۶ نفر یا ۱۶ درصد نیز بی‌طرف بوند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 25 تا 29 بهمن: طلا درگیر تنش‌های ژئوپلیتیکی

طلا نه تنها یک محافظ ثروت جذاب برای مصرف کنندگان است، بلکه برخی از تحلیلگران خاطر نشان کردند که افزایش بازده اوراق خزانه‌داری و انتظارات برای افزایش نرخ بهره، نوسانات بازار را افزایش می‌دهد. طلا نیز در این میان پوشش ریسک خوبی است.

  • دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital، گفت که او نسبت به طلا کمی صعودی است. وی گفت که نوسانات بازار سهام حرکت به سمت طلا به عنوان دارایی با ارزش ذاتی را افزایش می‌دهد. با این حال، او اضافه کرد که انتظار ندارد به زودی قیمت به بالای ۱۸۵۰ دلار در هر اونس برسد چرا که افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو نیز از دلار حمایت خواهد کرد. (مصاحبه قبل از حرکت سریع بازار در ساعات پایانی روز جمعه گرفته شده است)
  • شان لوسک، یکی از مدیران Walsh Trading گفت که او همچنان بازار سهام را زیر نظر دارد تا حرکت بعدی طلا را تعیین کند.
    وی گفت:« نوسانات بازار سهام کلید حرکت طلا خواهد بود و هرگونه ضعف بیشتر از قیمت طلا حمایت خواهد کرد. در حال حاضر هر افت قیمت طلا باید به عنوان یک فرصت خرید تلقی شود.»

برخی از تحلیلگران نیز نسبت به طلا صعودی باقی مانده‌اند چرا که قیمت طلا توانسته است سطح ۱۸۰۰ را حفظ کرده و مقاومت اولیه ۱۸۳۵ دلار و ۱۸۵۰ دلار را بشکند.

برخی از تحلیلگران نیز نگران محدوده ۱۷۵۰ تا ۱۸۵۰ دلار در هر اونس هستند.

  • نیکلاس فراپل، مدیر کل جهانی ABC، گفت که طلا از نظر تکنیکال در حالت خنثی گیر کرده است.
    او گفت:« تغییرات اخیر قیمت حاکی از حرکت به سمت پایین‌ترین سطح محدوده اخیر با حمایت در سطوح ۱۸۱۷ دلار تا ۱۸۰۰ دلار است.» با این حال فراپل افزود که :« اگر تنش‌های ژئوپلیتیکی بین روسیه و امریکا بر سر اوکراین افزیش یابد، طلا این شانس را دارد که فوران کند.»

اگرچه هنوز حمایت‌های صعودی از طلا وجود دارد، اما تحلیلگران دیگر معتقدند که افزایش طلا دشوار خواهد بود چرا که فدرال رزرو به دنبال تشدید سیاست‌های پولی برای مبارزه با تورم است. بازارها به طور مداوم به سمت ایده افزایش ۵۰ نقطه پایه‌ای نرخ بهره توسط فدرال رزرو حرکت می‌کنند.

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟