ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

آیا طلا در شرایط اشباع فروش قرار دارد؟ سرمایه‌گذاران خرد اینگونه فکر نمی‌کنند

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

قیمت طلا جای بیشتری برای رشد در هفته آینده دارد. سنتیمنت صعودی در میان سرمایه‌گذاران خرد بسیار قوی است، چرا که آنها به دنبال محافظت از سرمایه خود در برابر بزرگترین بحران بانکی از سال 2008 تا کنون هستند. با این حال، تحلیلگران وال استریت در کوتاه مدت موضع محافظه‌کارانه‌تری اتخاذ کرده‌اند.

آخرین نظرسنجی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سنتیمنت در میان سرمایه‌گذاران خرد به بالاترین حد در سه ماه گذشته رسیده است زیرا طلا بیشترین رشد هفتگی خود را از ماه مارس 2020 تا کنون تجربه کرده است. با این حال، سنتیمنت در میان تحلیلگران وال استریت کمی فرق می‌کند. سنتیمنت صعودی به صورت جزئی نسبت به سنتیمنت نزولی برتری دارد و درصد نسبتاً بالایی سوگیری خنثی اتخاذ کرده‌اند.

بسیاری از تحلیلگران امسال نسبت به طلا صعودی هستند زیرا آشفتگی فزاینده در بازارهای مالی، فدرال رزرو را مجبور خواهد کرد تا احتمالاً هفته آینده به چرخه به شدت انقباضی خود که یک سال از آن می‌گذرد، پایان دهد. اگرچه تحلیلگران گفته‌اند که طلا امسال در آستانه رسیدن به بالاترین سطح تاریخی خود است، اما به نظر می‌رسد بازار در شرایط اشباع خرید قرار دارد.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی گفت: «شرایط برای یک بازار طلای به شدت صعودی مهیا شده است زیرا فدرال رزرو در مواجهه با ورشکستگی بانک‌ها، چرخه انقباضی خود را کنار خواهد گذاشت. بسیاری گفتند که فدرال رزرو تا زمانی که اوضاع خراب نشود، به چرخه انقباضی ادامه می‌دهد‌. حالا اوضاع خراب شده است. با این وجود، پس از چنین حرکت قدرتمندی، طلا در سطحی قرار دارد که در ژانویه و آوریل گذشته به آن رسیده بود، بنابراین در کوتاه مدت قبل از شکستن این مقاومت، احتمالاً شاهد درجا زدن قیمت طلا خواهیم بود.

این هفته، 22 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت‌ کنندگان، 9 تحلیلگر معادل 41 درصد نسبت به طلا در کوتاه ‌مدت صعودی هستند. در سمت مقابل، پنج تحلیلگر معادل 23 درصد برای هفته آینده سوگیری نزولی دارند و هشت تحلیلگر معادل 36 درصد انتظار حرکت طلا در یک محدوده رنج را دارند.

در همین حال، در نظرسنجی آنلاین سرمایه‌گذاران خرد، 707 نفر شرکت کردند. از این تعداد 445 نفر معادل 63 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. 169 نفر معادل 24 درصد انتظار کاهش قیمت طلا را دارند، و نهایتاً 93 نفر معادل 13 درصد در کوتاه مدت سوگیری خنثی اتخاذ کرده‌اند.

چشم انداز صعودی سرمایه‌گذاران خرد در حالی شکل گرفته است که قیمت طلا در هفته گذشته بیش از 5 درصد افزایش یافت و بهترین عملکرد هفتگی خود در سه سال اخیر را ثبت کرد. تا ساعت 21:41 دقیقه روز جمعه، معاملات آتی طلا در ماه آوریل آخرین بار در قیمت 1978.60 دلار در هر اونس معامله شد.

کیتکو

نظرسنجی کیتکو نشان می‌دهد که به ‌طور متوسط، سرمایه‌گذاران خرد پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلا در هفته آینده در محدوده 1922 دلار در هر اونس به کار خود پایان دهد. با این حال، کمتر از یک سوم از شرکت‌کنندگان پیش‌بینی کاهش قیمت طلا به زیر 1900 دلار در هفته آینده را می‌کنند.

تحلیلگران صعودی وال استریت پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا رشد زیادی را در هفته آینده تجربه خواهد کرد، حتی برخی از آنها به قیمت 2000 دلار در هر اونس چشم دوخته‌اند.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

کوین گریدی، رئیس موسسه فیوچرز و آپشن فونیکس، گفت که بنظر می‌رسد هفته آینده خرید طلا ایده خوبی باشد چرا که فدرال رزرو مستأصل شده است. اگرچه بازارها 73 درصد احتمال می‌دهند که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را 0.25 درصد در هفته آینده افزایش می‌دهد، اما آقای گریدی می‌گوید که احتمال افزایش ندادن نرخ بهره نیز کم نیست.

او گفت: «من فکر می‌کنم احتمال زیادی وجود دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد، زیرا آنها نمی‌خواهند استرس بیشتری را به بحران بانکداری جهانی اضافه کنند. یک افزایش 0.25 درصدی دیگر می‌تواند باعث ورشکستگی یک بانک دیگر شود. اگر این اتفاق بیفتد، شاهد قیمت‌های بسیار بالاتری برای طلا خواهیم بود.»

در کنار فدرال رزرو، تحلیلگران خاطر نشان می‌کنند که اگر قانون‌گذاران دولتی بتوانند این بحران را مهار کنند، طلا تحت تأثیر بهبود سنتیمنت بازار قرار خواهد گرفت.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management می‌گوید: «من فکر می‌کنم طلا می‌تواند حرکت بزرگی را انجام دهد، اما مسیر آن مشخص نیست. طلا از تضعیف دلار آمریکا و سرازیر شدن سرمایه به سمت دارایی‌های امن به دلیل استرس در سیستم بانکی جهانی، سود کرده است. این روند می‌تواند به راحتی در هفته آینده ادامه داشته باشد. از سوی دیگر، اعتماد سرمایه‌گذاران می‌تواند بهبود یابد، که در نتیجه می‌تواند شرایط نامساعد فعلی را به شرایط مساعد تبدیل کند. این موضوع عمدتاً بستگی به این دارد که فدرال رزرو در روز چهارشنبه چه کاری انجام دهد. یک فدرال رزرو داویش یعنی صعود طلا و یک فدرال رزرو خنثی یا هاوکیش احتمالاً یعنی نزول طلا.

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟