فرمان بازار طلا در دست خریداران، سنتیمنت بازار به دنبال تثبیت قیمت در محدوده 2000 دلاری

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

براساس آخرین نظرسنجی طلای کیتکو نیوز، سنتیمنت بازار نشان می‌دهد که با تشدید بحران بانکی در جهان و ناتوانایی فدرال رزرو برای افزایش بیشتر نرخ بهره، خریداران طلا کنترل کامل بازار را در دست گرفته‌اند.

با بسته شدن قیمت در محدوده نزدیک به 2000 دلار، حالا تحلیلگران وال استریت و همچنین سرمایه‌گذاران خرد به طور قابل توجهی نسبت به طلا صعودی هستند. طلا در بازار آتی ماه آوریل نیز در قیمت 1992 دلار در هر اونس معامله شد که نسبت به قیمت طلا در هفته گذشته نزدیک به 1 درصد افزایش داشت. در حالی که اکثر تحلیلگران انتظار دارند در کوتاه مدت شاهد افزایش قیمت طلا باشند، برخی از آنها به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهند که در این سطوح باید خیلی احتیاط کنید.

شان لوسک، یکی از مدیران پوشش ریسک تجاری در والش تریدینگ، گفت که او در کوتاه مدت نسبت به طلا صعودی است اما همچنین خاطر نشان کرد که قیمت 2008 دلار یعنی 10 درصد سود نسبت به قیمت طلا در ابتدای امسال، بنابراین به احتمال زیاد فرصت خوبی برای خریداران است که سود خود را برداشت کنند.

او گفت: «طلا در سطوح ناپایداری قرار دارد. اما باید از خودمان بپرسیم که چرا طلا تا این سطح بالا آمده است. ما با یک بحران بانکی مسری سروکار داریم که به رشد خود ادامه می‌دهد و نمی‌دانیم چه زمانی به پایان می‌رسد. در شرایط فعلی اعتماد زیادی به بازارهای سهام نیز وجود ندارد و در نتیجه مردم به دنبال مکانی امن برای محافظت از پول خود هستند. دلایل محکمی وجود دارد که چرا طلا می‌تواند از این سطح 10 درصدی عبور کند.»

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

لوسک اضافه کرد که حتی اگر قیمت طلا کاهش یابد، او انتظار دارد که هر افت قیمت با حضور خریداران مواجه شود.

لوکمان اوتونوگا، مدیر تحلیل بازار در FXTM، به سنتیمنت مشابهی اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر فرمان بازار طلا در دست خریداران است و ممکن است پس از شکست مقاومت 2000 دلاری و تثبیت قیمت بالای آن، قدرت خریداران دوچندان شود.»

با این حال، او همچنین گفت که سطح 2000 دلار ثابت کرده که سطح مقاومتی قدرتمندی است و شکستن آن کار دشواری خواهد بود.

او گفت: «این مقاومت می‌تواند قبل از ورود مجدد خریداران به صحنه، باعث کاهش قیمت طلا تا 1955 دلار و 1935 دلار شود. اما اگر مقاومت 2000 دلار شکسته شود، طلا می‌تواند خود را تا سقف ماه مارس 2022 یعنی 2070 دلار برساند.»

این هفته، 20 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، 13 تحلیلگر معادل 65 درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت صعودی هستند. در طرف مقابل، پنج تحلیلگر معادل 25 درصد برای هفته آینده نسبت به طلا نزولی هستند. و در نهایت دو تحلیلگر معادل 10 درصد انتظار حرکت قیمت در یک محدوده رنج را دارند.

در همین حال در نظرسنجی آنلاین، 896 نفر شرکت کردند. از این تعداد، 639 نفر معادل 71 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. 152 نفر معادل 17 درصد انتظار کاهش قیمت طلا را دارند، و 105 نفر معادل 12 درصد در کوتاه مدت سوگیری خنثی اتخاذ کرده‌اند.

کیتکو

سنتیمنت بازار طلا در میان سرمایه‌گذاران خرد به بالاترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته رسیده است. در عین حال، مشارکت در نظرسنجی این هفته به بالاترین حد خود از ابتدای سال تاکنون رسیده است که نشان دهنده علاقه فزاینده به بازار طلا است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که تا پایان هفته آینده سرمایه‌گذاران خرد انتظار حفظ قیمت طلا در سطح 2000 دلار را دارند. در ضمن تنها 18 درصد از شرکت کنندگان انتظار کاهش قیمت طلا به زیر 1950 دلار را دارند و کمتر از 10 درصد پیش‌بینی می‌کنند که طلا سطح 1900 دلار را تست خواهد کرد.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

آدریان دی، رئیس موسسه مدیریت دارایی آدریان دی، گفت که او نسبت به طلا صعودی است چرا که انتظار دارد افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در روز چهارشنبه آخرین افزایش باشد. وی همچنین گفت که ادامه افزایش نرخ بهره در شرایط فعلی برای بانک مرکزی آمریکا غیرممکن خواهد بود.

او گفت: « ورشکستگی سه بانک آمریکایی به علاوه کردیت سوئیس به وضوح نشان داده است که نمی‌توان نرخ بهره را از صفر به این شیوه تهاجمی بدون شکستن چیزی افزایش داد. تصور اینکه این چهار بانک تنها مؤسسات مالی در جهان که در آستانه ورشکستگی کامل هستند، یک خیال است. واکنش فدرال رزرو و بانک ملی سوئیس به وضوح نشان می‌دهد که وقتی اوضاع از کنترل خارج می‌شود، بانک‌های مرکزی همان کاری را انجام می‌دهند که همیشه انجام داده‌اند، سعی می‌کنند با پول مشکل را حل کنند. بنابراین، فدرال رزرو قبل از شکست دادن تورم و در حالی که اقتصاد در میان یک سیستم مالی شکننده به سمت رکود می‌رود، برای توقف افزایش نرخ بهره آماده می‌شود. چنین شرایطی برای طلا فوق‌العاده صعودی است.»

با این حال، همه تحلیلگران نسبت به طلا صعودی نیستند. برخی از تحلیلگران گفته‌اند که هر گونه کاهش بحران بانکی می‌تواند باعث آغاز یک موج فروش در بازار طلا شود.

مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex، گفت که بازار طلا با موانع تکنیکال قدرتمندی روبرو است.

او گفت: «برای حفظ مومنتوم صعودی، طلا باید از بالاترین سطح خود در 20 مارس که نزدیک به 2010 دلار است بالاتر برود. من شخصاً محتاط هستم. اندیکاتور استوکاستیک در حال کاهش است، و من گمان نمی‌کنم که بازار بتواند از کاهش 1 درصدی نرخ بهره در این سال فراتر برود. انتظار می‌رود گزارش شاخص PCE در هفته آینده یک نرخ ثابت برای تورم هسته و یک کاهش کوچک در نرخ تورم اصلی را نشان دهد، که هر دو را در سطوح بالا قرار می‌دهد.»

دارین نیوسام، تحلیلگر ارشد بازار در Barchart.com، گفت که او همچنین شاهد کاهش مومنتوم در بازار طلا است. او خاطر نشان کرد که در حال حاضر چند هفته است که روی طلا نزولی بوده است.

او گفت: «من یا لجباز هستم یا احمق، و در طول سال‌ها به یک اندازه به من گفته‌اند لجباز و احمق. من همچنان پیش‌بینی می‌کنم که طلا در بازار آتی ماه ژوئن به بالاترین حد خود رسیده است، این بار در بالاترین قیمت روز دوشنبه 2031.70 دلار. در طرف دیگر، شاخص دلار آمریکا در مسیر یک روند صعودی کوتاه مدت در نمودار روزانه خود است در حالی که منحنی آتی اوراق قرضه فدرال رزرو همچنان نشان دهنده کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن است. اوقات خوشی در پیش روی بازار طلا است.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟