ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

رشد ارزش بازار طلا بخاطر سنتیمنت صعودی. طلا در تلاش برای حفظ جایگاه خود در چند قدمی سطح 2000 دلار

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

سطح 2000 دلار همچنان مانند سد محکمی در برابر طلا ایستاده است. با این حال، سرمایه‌گذاران خرد انتظار آغاز موج فروش قابل توجهی در بازار طلا را ندارند، چرا که در هفته آینده سنتیمنت صعودی همچنان به حمایت از قیمت طلا در نزدیکی سطح 2000 دلار ادامه می‌دهد.

سرمایه‌گذاران خرد در کوتاه مدت نسبت به طلا به شدت صعودی هستند، اما آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که تحلیلگران وال استریت اندکی مردد هستند و این هفته اکثریت کمی در بین آنها نسبت به طلا سوگیری صعودی دارند.

با این حال، حتی تحلیلگرانی که در کوتاه مدت نسبت به طلا سوگیری خنثی دارند، می‌گویند که عوامل متعددی در بازار طلا ایفای نقش می‌کنند و خرید این فلز گرانبها بعد از هر افت قیمت جذاب بنظر می‌رسد.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

یکی از دلایل افزایش تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن، افزایش ترس از رکود در اقتصاد جهانی است، اما برخی از تحلیلگران می‌گویند که کاهش نفوذ دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی، محرک اصلی رالی طلا به سطح 2000 دلار در هفته گذشته بوده است.

هفته گذشته، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه چین اولین معامله گاز مایع طبیعی خود را به یوان از طریق بازار بورس نفت و گاز شانگهای انجام داده است. همچنین در هفته گذشته چین و برزیل اعلام کردند که مبادلات تجاری و مالی مابین خود را به ریل (واحد پولی برزیل) و یوان انجام خواهند داد و استفاده از دلار آمریکا را کاهش می‌دهند.

کوین گریدی، رئیس شرکت فیوچرز و آپشن فونیکس می‌گوید: «با فاصله گرفتن کشورها از دلار آمریکا، زیربنای بسیار واضح و محکمی برای طلا ساخته شده است.»

گریدی افزود که هدف بانک‌های مرکزی از خرید طلا تنوع بخشیدن به دارایی‌های ذخایر خارجی و حمایت از ارز ملی است. این موضوع باعث شکل گرفتن حمایت بلندمدت بسیار قوی برای قیمت طلا و ایجاد یک کف قیمتی محکم در بازار طلا شده است.

او همچنین گفت: «بانک های مرکزی سرمایه‌گذاران دم دمی مزاجی نیستند که در صورت کاهش قیمت، طلای خود را بفروشند. آنها طلا را برای بلندمدت خریداری می‌کنند. این موضوع قدرت قابل توجهی را در بازار طلا ایجاد می‌کند. سرمایه‌گذاران شروع به درک این موضوع کرده‌اند که بازار طلا، ارزش زیادی دارد و به سرعت برای خرید بعد از هر افت قیمت وارد عمل می‌شوند.»

این هفته، 22 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت ‌کنندگان، 11 تحلیلگر معادل 50 درصد نسبت به طلا در کوتاه‌مدت صعودی هستند. در سمت مقابل، سه تحلیلگر معادل 14 درصد در هفته آینده نسبت به طلا نزولی هستند و نهایتاً هشت تحلیلگر معادل 36 درصد انتظار حرکت قیمت در یک محدوده رنج را دارند.

و اما در نظرسنجی آنلاین 782 نفر شرکت کردند. از این تعداد 507 نفر معادل 65 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. 158 نفر معادل 20 درصد انتظار کاهش قیمت طلا را دارند، و بالاخره 117 نفر معادل 15 درصد در کوتاه‌مدت سوگیری خنثی اتخاذ کرده‌اند.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

کیتکو

اگرچه سنتمینت در میان سرمایه‌گذاران خرد نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است، اما همچنان در سطح بالایی قرار دارد. این نظرسنجی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند قیمت طلا در نزدیکی سطح فعلی باقی بماند و میانگین قیمت در آخر هفته آینده 1984 دلار باشد.

در نظرسنجی قبلی، هم تحلیل‌گران وال استریت و هم سرمایه‌گذاران خرد نسبت به طلا به شدت صعودی بودند و درستی آن نیز ثابت شد. هر اونس طلا در بازار آتی ماه ژوئن با 0.5 درصد افزایش نسبت به جمعه قبل، در قیمت 1993.10 دلار معامله شد.

قیمت طلا در بازار آتی نه تنها در پایان هفته در محدوده مثبت بسته شد، بلکه برای دومین هفته متوالی محدوده 1950 دلار توانست به عنوان یک حمایت قدرتمند عمل کند.

جیم وایکاف، تحلیلگر ارشد سایت کیتکو گفت که مومنتوم تکنیکال بازار طلا خیلی قوی است. او توضیح داد که در کنار عملکرد صعودی طلا در هفته قبل، بازار شاهد بسته شدن بی‌سابقه قیمت طلا در ماه مارس و سه ماهه قبل (کندل ماهانه و کندل سه ماهه) است.

در گزارشی اختصاصی با آقای واکیاف، او گفت: «وضعیت تکنیکال بازار طلا در کوتاه‌مدت و بلندمدت از قبل صعودی بوده است و بسته شدن کندل ماه مارس در یک سقف قیمتی کم‌سابقه مثل اضافه کردن هیزم به آتش است.»

با این حال، برخی از تحلیلگران به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنند که در سطوح فعلی احتیاط کنند زیرا طلا ماه مارس را با تقریباً 8 درصد رشد به پایان رسانده است.

آدریان دی، رئیس مؤسسه مدیریت دارایی آدریان دی، گفت: «در کوتاه‌مدت نسبت به طلا سوگیری خنثی دارم، اما فقط به این دلیل که طلا پس از رشدی زیاد در ماه مارس حالا به استراحت نیاز دارد. اساساً روند طلا چرخش کرده است و ریسک از اینجا به بعد، به سمت بالا است.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟