تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 3 آوریل

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 3 آوریل

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 14 فروردین 

  • کاهش غافلگیرکننده تولیدات نفت و رالی نفت

روز گذشته اوپک اعلام کرد تولیدات خود را 1 میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهد.

این خبر روز یکشنبه مانند یک بمب عمل کرد. نفت خام آمریکا از مرز 81 دلار در هر بشکه عبور کرد و به بالای سطوح میانگین متحرک 50 و 100 روزه جهش کرد – و احتمالاً به دنبال به چالش کشیدن میانگین متحرک 200 روزه، که کمی پایین‌تر از 84 دلار قرار دارد، خواهد بود. چرا اوپک پلاس چنین حرکتی را انجام داد؟ این کارتل رسما خواهان ثبات قیمت در بازارهای نفت است. اما در واقعیت، آنها به سادگی به دنبال قیمت‌های بالاتر هستند. همانطور که وزیر دولت نیجریه اعلام کرد: این گروه «می‌خواهد قیمت‌ها در حدود 90 دلار در هر بشکه باشد».

از ماه ژوئیه، همراه با کاهش تولیدات خود روسیه در نتیجه واکنش به تحریم‌های غرب، میزان نفت موجود برای بازارهای جهانی حدود 1.6 میلیون بشکه کمتر خواهد بود.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

این اقدام برای احیای تنش‌های ژئوپلیتیکی با ایالات متحده کافی خواهد بود. ایالات متحده قبلاً این تصمیم را نابخردانه خوانده بود و اعلام کرده بود این تصمیم برای تحریک نگرانی‌های تورمی در سراسر جهان کافی خواهد بود.

پتانسیل صعودی این تصمیم چقدر خواهد بود؟

آیا ممکن است اوپک پلاس قیمت هر بشکه را به 90 دلار برساند و در آنجا ثابت نگه دارد؟ افزایش تا قیمت 100 دلار چطور؟

خوب این امر ممکن است، اما دشوار خواهد بود. اگر افزایش قیمت نفت به چشم‌انداز تقاضای جهانی در یک زمان کاملاً ناآرام برای اقتصاد جهانی (به دلیل استرس بانک) ضربه بزند و نگرانی‌های مربوط به رکود را بیشتر کند، این احتمال وجود دارد که افزایش قیمت نفت به سرعت محو شود.

تصمیم خریداران نفتی به این بستگی دارد که اوپک پلاس چقدر مایل است با کاهش تولید، قیمت‌ها را بالاتر ببرد. اینکه اوپک پلاس چقدر مایل است قیمت‌ها را بالا ببرد، بستگی به این دارد که آیا اقتصاد جهانی بتواند قیمت‌های انرژی بالاتر را جذب کند یا خیر.

جدیدترین شاخص PMI بخش تولیدی کایکسین چین روز دوشنبه نشان داد که تولید در چین به طور غیرمنتظره‌ای در ماه مارس کاهش یافته و به سطح 50 رسید که حد بین انبساط و انقباض است.

اگر چین نتواند انتظارات رشد جهانی را افزایش دهد، تصور افزایش شدید قیمت نفت تا محدوده 90/100 دلار دشوار خواهد بود.

در این مرحله، میانگین متحرک 200 روزه احتمالاً به عنوان یک مقاومت محکم عمل می‌کند و قیمت نفت می‌تواند در محدوده 75/80 دلار تثبیت شود.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

شروع متزلزل هفته

تصمیم اوپک پلاس بازارهای مالی جهانی را متزلزل کرد، چرا که بدیهی است که افزایش قیمت نفت نگرانی‌های تورمی و شرط‌بندی افزایش نرخ بهره را احیا کرد.

بازده اوراق 2 ساله و 10 ساله آمریکا در جلسه معاملاتی آسیا افزایش یافتند در حالی که بازده این اوراق روز جمعه در پی انتشار ضعیف‌تر از انتظارات PCE و Core PCE کاهش یافته بودند.

سهام شرکت‌های نفتی احتمالا از این تصمیم اوپک استقبال خواهند کرد.

بازار فارکس

احیای انتظارات هاوکیش از فدرال رزرو احتمالاً روند فروش دلار آمریکا را معکوس کرده و دیگر همتایان بزرگ دلار را تحت فشار قرار خواهد داد.

اما دلار کانادا در موقعیت خوبی برای پیشی گرفتن از مجموعه G7 قرار دارد. جفت ارز USDCAD به دلیل ضعف دلار در دو هفته گذشته تحت فشار قرار گرفته است. اکنون، خریداران نفتی می‌توانند قدرت را در دست بگیرند و این جفت ارز را به زیر محدوده 1.35 برسانند. این حرکت می‌تواند به راحتی به سمت میانگین متحرک 200 روزه ، در حدود سطح 1.3380 گسترش یابد.

با این حال، دلار آمریکا قوی‌تر به طور کلی هدیه‌ای برای دیگران نخواهد بود. EURUSD در حال حاضر به زیر سطح 1.08 در جلسه معاملاتی آسیا سقوط کرده بود. قیمت GBPUSD کمتر از 1.23 بود و طلا در محدوده 1950 دلار معامله می‌شد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟