بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تضعیف سنتیمنت صعودی سیگنالی مبنی بر کاهش قیمت طلاست، اما انتظار می‌رود بعد از هر افت قیمت خریداران وارد بازار شوند

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

ریزش قیمت طلا به زیر 2000 دلار، باعث تضعیف سنتیمنت صعودی کوتاه مدت طلا شد. با این حال، با وجود ابهامات زیادی که در بازارهای مالی وجود دارد، تعداد کمی از تحلیلگران و سرمایه‌گذاران خرد انتظار یک موج فروش بزرگ را در آینده‌ای نزدیک در بازار طلا دارند.

داده‌های اقتصادی بهتر از حد انتظار در ایالات متحده و ریسک نهادینه شدن تورم در کل اقتصاد، طلا را تحت فشار قرار داده و باعث شدند هفته قبل قیمت طلا در نزدیکی کف دو هفته قبل به کار خود پایان دهد. به گفته بسیاری از تحلیلگران وال استریت، در حالی که قیمت طلا در کوتاه‌مدت فضای بیشتری برای پایین رفتن دارد، اما چشم‌انداز کلی برای طلا تغییری نکرده است.

سنتیمنت صعودی نیز در میان سرمایه‌گذاران خرد در حال تغییر است، اما با این وجود آنها همچنان انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده در محدوده 2000 دلار معامله شود.

شان لوسک، یکی از مدیران در موسسه والش تریدینگ، گفت: «برخی سرمایه‌گذاران در سمت اشتباه بازار قرار گرفته‌اند و احتمالاً با بسته شدن کندل هفتگی در زیر 2000 دلار مارجین کال شده‌اند؛ به احتمال زیاد شاهد ادامه فشار نزولی بر طلا خواهیم بود. سنتیمنت صعودی در محدوده 2000 تا 2050 دلاری ضربه خورده است چرا که دفاع از این سطح کار سختی بوده است. با این وجود نمی‌توان میزان حمایتی که از بازار طلا در این مدت شده است را نادیده گرفت، در نتیجه هر افت قیمت با حضور خریداران مواجه خواهد شد.»

لوسک همچنین گفت که او احتمال می‌‌دهد قیمت طلا در کوتاه‌مدت تا 1930 دلار هم برسد. با این حال، او اضافه کرد که انتظار دارد سرمایه‌گذاران رسیدن طلا به قیمت‌های پایین‌تر را به عنوان یک فرصت استراتژیک ببینند و با خرید طلا از سرمایه خود در برابر ریسک فعلی تورم، رکود احتمالای و بحرانی عمیق‌تر در بخش بانکی، محافظت کنند.

با افزایش فشارهای نزولی، بسیاری از تحلیلگران از معامله کردن دست کشیده‌اند و منتظرند ببینند مومنتوم این اصلاح قیمتی چقدر قدرت دارد.

این هفته، 23 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، 6 تحلیلگر معادل 26 درصد نسبت به طلا در کوتاه‌مدت صعودی هستند. در سمت مقابل، 8 تحلیلگر معادل 35 درصد برای هفته آینده نسبت به طلا نزولی هستند و 9 تحلیلگر معادل 49 درصد انتظار حرکت طلا در یک محدوده رنج را دارند.

این در حالی است که در نظرسنجی آنلاین تنها 618 نفر شرکت کردند. از این تعداد، 329 نفر معادل 53 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. 166 نفر معادل 27 درصد دیگر انتظار کاهش قیمت طلا را دارند، و نهایتاً 123 نفر معادل 20 درصد در کوتاه‌مدت نسبت به طلا سوگیری خنثی اتخاذ کرده‌اند.

Kitco

اگرچه سرمایه‌گذاران خرد در کوتاه‌مدت همچنان نسبت به طلا صعودی هستند، اما سنتیمنت صعودی در بین آنها به شدت کاهش یافته است. هفته گذشته 68 درصد از سرمایه‌گذاران خرد نسبت به طلا صعودی بودند.

با نگاهی به قیمت طلا، سرمایه‌گذاران خرد پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلا در هفته آینده دوباره محدوده 2000 دلاری را پس می‌گیرد و به میانگین هدف قیمتی 2015 دلار در انتهای هفته آینده می‌رسد. اگر نگاهی دقیق‌تر به نظرسنجی آنلاین بیندازیم، می‌بینیم که تنها 18 درصد از شرکت‌کنندگان پیش‌بینی کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت به زیر 1950 دلار را دارند.

برای بسیاری از تحلیلگران، افت 1.4 درصدی قیمت طلا در هفته قبل چیز عجیبی نیست، زیرا انتظارات بازار پیرامون سیاست پولی فدرال رزرو تغییر کرده است. ابزار CME FedWatch نشان می‌دهد که افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در ماه آینده کاملاً قیمت‌گذاری شده است. در عین حال، به دلیل ترس از بازگشت تورم، بازارها چندین افزایش احتمالی نرخ بهره تا نزدیکی پایان سال را قیمت‌گذاری کرده‌اند.

آدریان دی، رئیس موسسه مدیریت دارایی آدریان دی، گفت که به دلیل تغییر انتظارات از نرخ بهره، در کوتاه‌مدت نسبت به طلا نزولی است.

او گفت: «طلا در ماه مارس بر اساس فرضیه نادرست چرخش قریب‌الوقوع فدرال رزرو، بیش از حد سریع رشد کرد. اکنون با تغییر این فرضیه، شاهد اصلاح قیمت طلا هستیم.»

برخی تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند که تغییر انتظارات از نرخ بهره باعث افزایش بازده اوراق قرضه و رشد دلار آمریکا می‌شود، که هر دوی آنها عوامل بازدارنده رشد طلا هستند.

مارک چندلر، مدیر عامل موسسه Bannockburn Global Forex، گفت که انتظار کاهش قیمت طلا در هفته آینده را دارد. با این حال، او اضافه کرد که باید شاهد ریزش قیمت به زیر 1950 دلار باشیم تا بتوان آن را یک موج فروش معنی‌دار در نظر گرفت.

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟