بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

پس از عملکرد ضعیف طلا در هفته‌ای که گذشت، سنتیمنت وال استریت حالا نسبت به طلا نزولی شده است

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

طلا در هفته قبل به زیر 2000 دلار سقوط کرد و قیمت آن نزدیک به 50 دلار کاهش یافت، حالا نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان می‌دهد که تحلیلگران وال استریت نگران این موضوع هستند که این موج فروش احتمالاً هنوز به پایان نرسیده است. سنتیمنت نزولی در بین سرمایه‌گذاران خرد نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، اما سنتیمنت صعودی برای هفته آینده همچنان در صدر قرار دارد.

از ابتدای فوریه تا امروز، هفته قبل بدترین هفته برای طلا بود. معاملات آتی ماه ژوئن در ابتدای هفته از بالای 2013 دلار به 1964 دلار در صبح جمعه سقوط کرد. این بیشترین میزان در بیش از سه ماه گذشته است که طلا در ابتدای فوریه نزدیک به 70 دلار در هفته قبل کاهش یافت.

یکی از بزرگترین محرک‌های نزولی طلا، افزایش ارزش دلار آمریکا بوده است. داده‌های کلان ایالات متحده نشان از انعطاف‌پذیری اقتصاد آمریکا دارند، این موضوع بازارها را مجبور کرد تا انتظارات خود از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را دوباره قیمت‌گذاری کنند. ابزار CME Fedwatch اکنون 44 درصد احتمال می‌دهد که نرخ بهره یک بار دیگر در ماه ژوئن 0.25 درصد افزایش می‌یابد.

پیش از این، تقریباً در بازارها این اتفاق نظر وجود داشت که فدرال رزرو پس از افزایش 5 درصدی نرخ بهره در مدت کمی بیشتر از یک سال، حالا در ماه ژوئن افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد. اما حالا چندین عضو فدرال رزرو نیز از ایده توقف در ماه ژوئن عقب نشینی کرده‌اند. در نتیجه بازارها شروع به تغییر گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره در پایان سال کرده‌اند.

مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex، به کیتکو نیوز گفت: «افزایش نرخ بهره آمریکا و قوی‌تر شدن دلار باعث کاهش طلا شدند. پس از حدود 2.3 درصد کاهش، محدوده حمایتی نزدیک به 1950 دلار جلوی ریزش بیشتر طلا را گرفت. پس از حفظ سطوح کلیدی مقاومتی، تثبیت دلار باعث شد طلا در آستانه آخر هفته ثابت بماند.»

اکثر 15 تحلیلگر شرکت کننده در بخش وال استریت نظرسنجی کیتکو، نسبت به طلا در هفته آینده نزولی هستند. 53 درصد انتظار کاهش قیمت طلا را دارند. تنها 20 درصد نسبت به طلا صعودی بوده و 27 درصد نیز خنثی هستند.

در سمت سرمایه‌گذاران خرد، اکثراً همچنان نسبت به طلا صعودی هستند، اما سنتیمنت نزولی شاهد یک رشد قابل توجه بود. نظرسنجی کیتکو نشان داد از 927 شرکت کننده، 47 درصد انتظار افزایش قیمت طلا، 38 درصد انتظار کاهش و 15 درصد انتظار حرکت در یک محدوده رنج را دارند.

پس از عملکرد ضعیف طلا در هفته‌ای که گذشت، سنتیمنت وال استریت حالا نسبت به طلا نزولی شده است

میانگین هدف قیمتی سرمایه‌گذاران خرد برای طلا در پایان هفته آینده 1991 دلار است، نزدیک به 30 دلار بالاتر از سطوح فعلی.

طبق گفته مارک چندلر، اولین سطح مقاومتی طلا 1979 دلار و سپس 1987 دلار است. اما اندیکاتورهای مومنتوم نشان می‌دهند که فضا برای یک حرکت دیگر به سمت سطوح پایین‌تر وجود دارد. در این صورت، یک حمایت قوی در محدوده 1936 دلار قرار دارد. او می‌گوید: «چشم انداز طلا بستگی به نرخ بهره ایالات متحده و قدرت دلار دارد. پس از تغییرات بزرگ در انتظارات بازار، ممکن است در هفته آینده شاهد تثبیت قیمت طلا باشیم.»

مایکل مور، بنیانگذار Moor Analytics گفت: « پس از اینکه طلا دو هفته پیش سطح 2060 دلاری را تست کرد، تاکنون بیش از 100 دلار افت قیمت داشته است، بنابراین در هفته آینده احتاملاً شاهد فشار نزولی بر روی طلا خواهیم بود.»

آدریان دی، مدیرعامل و رئیس موسسه مدیریت دارایی آدریان دی گفت که خوش‌بینی در مورد حل و فصل شدن موضوع سقف بدهی یکی دیگر از عوامل نزولی برای طلا در کوتاه مدت است. با این حال، وی خاطرنشان کرد که روند بلند مدت طلا همچنان صعودی است.

آدریان دی به کیتکو نیوز گفت: «بانک‌های مرکزی متوجه خواهند شد که بدون وارد کردن آسیب جدی به اقتصاد و سیستم مالی، نمی‌توانند از طریق افزایش نرخ بهره به اهداف تورمی خود برسند. به دلیل حجم عظیمی از نقدینگی که طی دهه گذشته به سیستم مالی تزریق شده است، این آسیب آهسته‌تر خود را نشان می‌دهد، افزایش نرخ بهره یک درمان موقتی است و صرفاً تأثیر اجتناب‌ناپذیر تزریق نقدینگی به اقتصاد را به تأخیر می‌اندازد.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟