ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تقسیم مساوی سنتیمنت بین تحلیل‌گران وال استریت پس از سه هفته افت قیمت طلا

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

کندل هفتگی در بازار طلا برای سومین هفته متوالی قرمز بسته شد چرا که انتظار بازارها از توقف نرخ بهره به افزایش نرخ بهره در جلسه ماه ژوئن فدرال رزرو تغییر کرد. بر اساس نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو، اکنون سنتیمنت در بین تحلیل‌گران وال استریت بر سر این که آیا افت قیمت طلا در هفته آینده ادامه خواهد داشت یا خیر به طور مساوی تقسیم شده است.

داده‌های کلان خوش‌بینانه و اعداد تورمی داغ‌تر از حد انتظار، بازارها را وادار کرده است که انتظارات از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را مجدداً قیمت‌گذاری کنند، به طوری که ابزار فدواچ (CME FedWatch Tool) اکنون 64 درصد احتمال می‌دهد که فدرال رزرو در جلسه 13 تا 14 ماه ژوئن یک بار دیگر نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش دهد.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

جیمز نایتلی، اقتصاددان ارشد بین‌المللی در موسسه ING، گفت: «اقتصاد ایالات متحده همچنان با هزینه‌کردهای قوی تورم را بسیار بالا نگه داشته است و این موضوع بسیاری را گیج می‌کند. کفه ترازو به طور فزاینده‌ای به سمت اعضای هاوکیش فدرال‌رزرو سنگین‌تر خواهد شد و اگر بحران سقف بدهی به طور مطلوب حل شود و آمار اشتغال (NFP) جمعه آینده داغ باشد، باید بپذیریم که افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

معاملات آتی طلای Comex برای ماه ژوئن در هفته قبل 35 دلار کاهش یافت که بیشترین کاهش  قیمت از ماه فوریه به بعد بوده است. پس از اینکه سنتیمنت طلا در میان تحلیل‌گران وال استریت در هفته قبل نزولی شد، حالا این هفته سنتیمنت صعودی و نزولی به طور مساوی بین آنها تقسیم شده است.

از بین 14 تحلیلگر وال استریت، 43 درصد نسبت به طلا در هفته آینده صعودی هستند. همین مقدار یعنی 43 درصد نیز نسبت به طلا نزولی هستند و انتظار کاهش قیمت طلا در هفته آینده را دارند، و تنها 14 درصد نسبت به طلا سوگیری خنثی اتخاذ کرده‌اند.

اما اکثریت سرمایه‌گذاران خرد همچنان نسبت به طلا صعودی هستند. نظرسنجی کیتکو نشان می‌دهد که از بین 762 سرمایه‌گذار خرد شرکت‌کننده در نظرسنجی آنلاین، 49 درصد انتظار افزایش قیمت طلا را دارند و 36 درصد انتظار کاهش قیمت، و نهایتاً 15 درصد نسبت به طلا خنثی هستند. طبق نظرسنجی‌های قبلی، درصد سنتیمنت نزولی همچنان در میان سرمایه‌گذاران خرد بالا است.

تقسیم مساوی سنتیمنت بین تحلیل‌گران وال استریت پس از سه هفته افت قیمت طلا

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

میانگین هدف قیمتی سرمایه‌گذاران خرد برای طلا در پایان هفته آینده 1981 دلار است، حدوداً 37 دلار بالاتر از سطوح فعلی.

دلیل بسیاری از تحلیلگرانی که انتظار کاهش قیمت طلا در هفته آینده را دارند تکنیکال است.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در موسسه SIA Wealth Management به کیتکو نیوز گفت: «با وجود اینکه طلا اخیراً در یک روند نزولی بوده است، اما به نظر می‌رسد که هنوز به اندازه کافی در محدوده اشباع فروش قرار نگرفته است یا هنوز آماده یک جهش به سمت بالا نیست، و با تعطیل بودن بانک‌ها در ایالات متحده در روز دوشنبه، طلا ممکن است برای مدتی همچنان به حرکت در روند فعلی خود ادامه دهد.»

طلا بعد از معامله شدن در قیمت 2062 دلار تا کنون بیش از 120 دلار افت کرده است، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم به کف قیمت طلا رسیده‌ایم. اما شاید به آن نزدیک شده باشیم.

مایکل مور، بنیانگذار موسسه Moor Analytics، گفت: «معامله قوی در زیر 2062.90 دلار نشان دهنده فشار بر روی طلا برای روزها یا حتی هفته‌ها است. تا کنون شاهد 123.7 دلار افت قیمت طلا بوده‌ایم. من همچنین فکر می‌کنم که احتمالاً در تایم فریم پایین‌تر در مراحل آخر ریزش قیمت نسبت به سقف قبلی هستیم، و کف قیمتی احتمالی در محدوده‌های 1937 دلار تا 1940، 1929، 1906 و 1882 دلار خواهد بود.»

آنهایی که نسبت به طلا صعودی هستند انتظار دارند معضل سقف بدهی در هفته آینده بدتر شود و محرک قیمت طلا به سمت بالا باشد. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA به کیتکو نیوز گفت: «مذاکرات سقف بدهی با مشکل مواجه خواهد شد و تاریخ اجرا آن احتمالاً به عقب کشیده خواهد شد.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟