بعید است طلا در هفته آینده بتواند حمایت 1900 دلار را حفظ کند. حتی خریداران طلا هم به دنبال فروش طلا هستند

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

بازار طلا در پایان نیمه اول سال 2023 با فاصله زیادی نسبت به قیمتی که سال 2023 را آغاز کرد به کار خود پایان داد. سنتیمنت در بازار نیز به کاهش قیمت در کوتاه مدت اشاره دارد زیرا این فلز گرانبها با مقاومت‌های چالش برانگیزی روبرو است.

در حالی که سنتیمنت صعودی و نزولی در میان تحلیلگران وال استریت با هم برابر است، آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد سوگیری نسبتاً نزولی خود را حفظ کرده‌اند.

کریستوفر وکیو، رئیس معاملات آتی و فارکس در Tastytrade.com، گفت که جای تعجب نیست که سرمایه‌گذاران از طلا دور شوند زیرا فعالیت‌های اقتصادی قوی به حمایت از دارایی‌های ریسکی ادامه می‌دهند. وی افزود که وقتی صندوق‌های شش ماهه بازار پول که بازدهی بیش از 5 درصد را ارائه می‌کنند، سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌هایی با ریسک کنترل شده و عملکرد بهتر جذب می‌شوند.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

او گفت: «شما می‌توانید از عملکرد ضعیف در بازار خرسی (نزولی) جان سالم به در ببرید، اما هرگز برای عملکرد ضعیف در بازار گاوی (صعودی) جان سالم به در نخواهید برد. در این مدت نگرانی زیادی در بازار وجود داشته است، اما تاکنون هیچ یک از این نگرانی‌ها و ترس‌ها محقق نشده است، بنابراین سرمایه‌گذاران حاضرند ریسک بیشتری کنند.»

وکیو گفت: «به نظر می‌رسد طلا حمایت 1900 دلار را حفظ کرده است، اما به نظر من هر جهش قیمت از این سطح، صرفاً بستن معاملات فروش کوتاه مدت توسط سرمایه‌گذاران و برداشت سودشان است.»

او گفت: «طلا با شرایط دشواری مواجه است زیرا بازده واقعی اوراق قرضه در حال افزایش است و برای مدتی طولانی همراه با افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی بالا می‌ماند».

مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس، گفت که او نسبت به طلا صعودی است زیرا یک تغییر کوتاه‌ مدت در مومنتوم باعث افزایش نسبی قیمت خواهد شد. با این حال وی افزود که ترجیح می‌دهد در این شرایط بعد از هر رالی، فروشنده باشد.

او گفت: «من به دنبال یک دلار قوی‌تر و نرخ‌ بهره بالاتر در ایالات متحده هستم، چیزی که یک گزارش اشتغال قوی احتمالی در 7 جولای محرک آن خواهد بود. با این حال، به نظر می‌رسد اندیکاتورهای مومنتوم برای طلا در حال کف سازی هستند و کندل چکشی روزانه 29 ژوئن نشان می‌دهد که ممکن است به زودی شاهد برگشت قیمت باشیم. من پیش‌بینی می‌کنم قیمت طلا به سمت محدوده 30-1920 دلار جهش پیدا می‌کند، اما شخصاً تمایل بیشتری به فروش طلا در این محدوده دارم بر این اساس که محرک‌های اساسی (نرخ بهره ایالات متحده و قدرت دلار) دوباره خودنمایی خواهند کرد.»

این هفته، 21 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در این نظرسنجی سنتیمنت بین خریداران و فروشندگان مساوی بود. هشت تحلیلگر معادل 38 درصد صعودی و 8 تحلیلگر معادل 38 درصد نزولی هستند، و پنج تحلیلگر معادل 24 درصد انتظار حرکت قیمت در یک محدوده رنج را دارند.

در همین حین در نظرسنجی آنلاین 845 نفر شرکت کردند. از این تعداد، 314 نفر معادل 37 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده هستند. 374 نفر معادل 44 درصد انتظار کاهش قیمت را دارند، و نهایتاً 157 نفر معادل 19 درصد در کوتاه مدت نسبت به طلا سوگیری خنثی دارند.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

بعید است طلا در هفته آینده بتواند حمایت 1900 دلار را حفظ کند. حتی خریداران طلا هم به دنبال فروش طلا هستند

با این حال، میانگین هدف قیمتی در آخر هفته آینده در میان سرمایه‌گذاران خرد 1941 دلار است که نشان دهنده افزایش اندکی در مقایسه با قیمت فعلی است.

آدریان دی، رئیس موسسه مدیریت دارایی آدریان دی، نیز سوگیری صعودی اما محتاطانه‌ای نسبت به طلا دارد. او توضیح داد که احتمالاً قیمت طلا در هفته آینده افزایش محدودی خواهد داشت، اما همچنان درگیر کشمکش بین نیروهای رقیب در بازار است.

او گفت: «ریسک کوتاه ‌مدت همچنان برای طلا وجود دارد زیرا به نظر نمی‌رسد بازار طلا افزایش‌های آتی نرخ بهره در ایالات متحده و سایر کشورها را به طور کامل قیمت‌گذاری کرده باشد، و از طرف دیگر نیازهای مالی گسترده خزانه‌داری ایالات متحده نقدینگی را جذب می‌کند و به طلا آسیب می‌زند.»

گری واگنر، سردبیر TheGoldForecast.com، گفت که بهبود شرایط اقتصادی همچنان بر طلا تاثیر خواهد گذاشت.

او گفت: «اقتصاد قوی، کاهش بیکاری و افزایش بازدهی اوراق قرضه حرف‌های فدرال رزرو را تأیید می‌کند که اقتصاد ایالات متحده می‌تواند افزایش بیشتر نرخ بهره را جذب کند. این موضوع باید فشار نزولی بر طلا وارد کند. اگر دلار قوی بماند، بر فشار نزولی بر طلا اضافه می‌کند. از طرف دیگر ضعف دلار برعکس عمل می‌کند، اما به اندازه‌ای نیست که باعث یک رالی قدرتمند در بازار طلا شود.»

واگنر گفت که یکی از چیزهایی که با سنتیمنت نزولی در تضاد است و از طلا حمایت می‌کند افزایش آشفتگی ژئوپلیتیک است. هفته گذشته، جهان شاهد یک شورش نظامی ناموفق در روسیه بود که تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن را بیشتر می‌کند.

اکثر تحلیلگران صعودی متذکر شده‌اند که عدم اطمینان در بازارها و ریسک‌های فزاینده از طلا به عنوان یک دارایی امن حمایت می‌کنند.

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “بعید است طلا در هفته آینده بتواند حمایت 1900 دلار را حفظ کند. حتی خریداران طلا هم به دنبال فروش طلا هستند
  1. amineh گفت:

    عالی بود

    1. ali گفت:

      اره واقعا عالی بود خخخخخخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟