اختلاف نظر تحلیلگران و انتظار‌ها برای شفاف شدن روند در بازار طلا

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

طلا در هفته‌ای که گذشت تا قبل از نشست فدرال رزرو و تعیین نرخ بهره در جا می‌زد و حتی بعد از افزایش نرخ بهره واکنش شدیدی نشان نداد، اما صبح پنجشنبه بعد از انتشار آمار اشتغال و داده‌های رشد اقتصادی ایالات متحده که هر دو بهتر از انتظارات بودند، ریزش سنگینی را تجربه کرد. اما طلا در روز جمعه توانست خود را به بالای 1960 دلار برساند و نیمی از کاهش قیمت خود در روز پنجشنبه را جبران کرد، با این وجود تحلیلگران بازار همچنان نسبت به مسیر طلا در هفته آینده به طور مساوی اختلاف نظر دارند، در حالی که سرمایه‌گذاران خرد تا حدودی نسبت به چشم انداز طلا خوش‌بین‌تر (صعودی) هستند.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده افزایش پیدا کند. اما تحلیلگران بازار محتاط‌تر بوده و منتظر هستند تا شاخص‌های اقتصادی و روندهای تکنیکال به طلا جهت مشخصی بدهند.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در موسسه SIA Wealth Management، پیش‌‎بینی می‌کند قیمت طلا، علیرغم عملکرد مثبتی که در روز جمعه داشت، در کوتاه‌مدت کاهش پیدا کند.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

او گفت: «طلا در یک محدوده رنج حرکت می‌کند، و در حالی که در روز جمعه شاهد جهش صعودی در قیمت بودیم اما در مجموع به نظر می‌رسد طلا در یک محدوده معاملاتی ثابت در حال نزول است. من نسبت به طلا در هفته آینده نزولی هستم.»

از سوی دیگر، آدریان دی، رئیس موسسه مدیریت دارایی آدریان دی، اعتقاد دارد که اظهارات اخیر فدرال رزرو و تورم همچنان پایدار، محرک صعودی برای طلا هستند.

او گفت: «ما در حال نزدیک شدن به پایان چرخه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو هستیم، اما احتمالاً نرخ تورم در چند ماه آینده معکوس شده و دوباره افزایش می‌یابد زیرا رشد قیمت نفت تأثیر خود را بر اقتصاد می‌گذارد و باعث افزایش هزینه‌های حمل و نقل و بیشتر کالاهای موجود در فروشگاه‌ها می‌شود. پایان دادن به چرخه افزایش نرخ بهره قبل از مهار تورم، باعث رشد طلا خواهد شد.»

این هفته، 14 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در یک رأی مساوی، هر دو موضع صعودی و خنثی هر کدام 5 رأی معادل 36 درصد به دست آوردند. در طرف دیگر، 4 تحلیلگر معادل 28 درصد رأی به کاهش قیمت طلا در هفته آینده دادند.

این در حالی است که در نظرسنجی آنلاین 322 نفر شرکت کردند. از این تعداد، 158 نفر معادل 49 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده هستند. 106 نفر معادل 33 درصد دیگر به دنبال کاهش قیمت هستند، و نهایتاً 58 نفر معادل 18 درصد در کوتاه‌مدت نسبت به طلا خنثی هستند.

اختلاف نظر تحلیلگران و انتظار‌ها برای شفاف شدن روند در بازار طلا

آخرین نظرسنجی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند قیمت طلا تا پایان هفته آینده در محدوده 1984 دلار معامله شود.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

گزارش NFP ایالات متحده در روز جمعه، مهمترین رویداد هفته آینده برای فلزات گرانبها است و تحلیلگران این شاخص کلیدی اشتغال را با دقت زیر نظر خواهند داشت تا بتوانند سرنخ‌هایی در مورد حرکت بعدی فدرال رزرو پیدا کنند.

جیمز استنلی، استراتژیست ارشد بازار در Forex.com، گفت: «من فکر می‌کنم که قیمت طلا بدون تغییر با تمایل به سمت پایین حرکت خواهد کرد. گزارش کالاهای بادوام و تولید ناخالص داخلی هر دو خیلی بهتر از انتظارات بودند و این یک روز پس از آن بود که پاول گفت آنها برای تصمیمات آتی خود به داده‌ها وابسته هستند. و در حالی که تورم در حال کاهش است، شاخص‌های پیشرو جایگاه خود را نسبتاً محکم حفظ کرده‌‎اند، در نتیجه این وابستگی به داده‌ها ممکن است به سادگی منجر به یک افزایش نرخ بهره دیگر در ماه سپتامبر و احتمالاً یکی دیگر بعد از آن شود، که بازارها در حال حاضر اصلاً انتظار دومی را ندارند.

استنلی گفت: « شاخص هزینه‌های مصرف شخصی هسته (core PCE) هنوز بالای 4 درصد است، در نتیجه کاملاً مشخص است که کار فدرال رزرو هنوز تمام نشده است. در هفته آینده، من زمانی فروشنده خواهم بود که ببینم فروشندگان طلا بعد از هر بریک اوت صعودی وارد عمل می‌شوند.»

در بسیاری از تحلیل‌های تکنیکال هم، روند قیمت طلا در هفته آینده نزولی است. گری واگنر در تحلیل خود از‎ طلا گفت که تصویر تکینکال طلا در هفته قبل به طور قابل توجهی بدتر شد.

او گفت: «پس از اینکه طلا به سقف 1980.70 دلار رسید، یک ریزش سنگین را تجربه کرد، این حرکت قیمت یک ضربه سنگین به نمودار تکنیکال طلا وارد کرد. سطح 1980 دلار دقیقاً همان جایی است که سطح 38.2 درصد فیبوناچی اصلاحی روی آن قرار گرفته است. اگرچه قیمت بالاتر از میانگین متحرک 100 روزه باز شد، اما ریزش کرد و به زیر میانگین متحرک 100 و 50 روزه رسید و در پایین‌ترین سطح در 13 روز معاملاتی گذشته بسته شد.»

واگنر گفت ترکیب اظهارات هاوکیش فدرال رزرو و شکستن سطوح کلیدی و بسیار مهم تکنیکال توسط طلا به این معنی است که او انتظار کاهش قیمت بیشتری را برای این فلز گرانبها در روزهای آینده دارد.

قیمت طلا در پایان هفته خود را به سمت محدوده خنثی رساند، اما با این وجود تقریبا با 0.39 درصد افت، پایین‌تر از هفته قبل به کار خود پایان داد.

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟