سرمایه‌گذاران خرد نسبت به طلا صعودی هستند، اما تحلیلگران وال استریت سوگیری خنثی اتخاذ کرده‌اند

زمان مطالعه: 6 دقیقه

سنتیمنت برابر در میان تحلیلگران وال استریت

قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت به طور پیوسته افزایش یافت و پس از انتشار داده‌های اقتصادی سقف‌های بالاتر جدیدی می‌ساخت. در یک ماه اخیر شاهد حرکت‌های شدید و ناگهانی در نمودار طلا بودیم، اما در هفته قبل شاهد یک پرایس اکشن منظم‌تر و آرامتر از این فلزات گرانبها بودیم.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد نسبت به طلا در هفته آینده عمدتاً صعودی هستند، اما تحلیلگران بازار به همان انداز نسبت به چشم‌انداز کوتاه مدت این فلز گرانبها خنثی هستند.

آدریان دی، رئیس موسسه مدیریت دارایی آدریان دی، انتظار دارد قیمت طلا در هفته آینده تغییر چندانی نداشته باشد. او گفت: «پس از رالی اخیر، طلا در برابر اخبار بد آسیب پذیر است. مسائل بنیادی میان ‌مدت تأثیر زیادی بر طلا دارند. دیر یا زود، فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی، قبل از غلبه بر تورم، از چرخه انقباضی فاصله می‌گیرند و این موضوع چراغ سبزی برای رشد طلا خواهد بود. اما هنوز زمان آن نرسیده است.»

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در RJO Futures، پیش‌بینی می‌کند حالا که ریسک‌های ژئوپلیتیک فروکش کرده‌اند، طلا وارد یک دوره تثبیت قیمت طولانی مدت خواهد شد.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

پاویلونیس گفت: «قیمت به سقف بالایی محدوده معاملاتی چند هفته اخیر خود برخورد کرده است. به احتمال زیاد دیگر شاهد افزایش نرخ بهره نخواهیم بود و احتمالاً در ماه مه سال آینده شاهد کاهش نرخ بهره خواهیم بود، اما من شک دارم که این اتفاق بیفتد. شخصاً فکر می‌کنم که برای مدتی در همان جایی که هستیم، می‌مانیم.»

پاویلونیس گفت که با اینکه قیمت طلا همچنان به شاخص‌های اقتصادی واکنش نشان می‌دهد، اما آنها مسیر مشخصی را برای این فلز گرانبها ارائه نمی‌کنند. او گفت: «من فکر می‌کنم که بازار فقط در حال معامله طلا براساس یک طیف مختلط از داده‌های تورمی است. در بازار مسکن، آمار خانه‌های در حال ساخت نشان می‌دهد که تقاضا همچنان وجود دارد. گزارش‌های اشتغال نیز نسبتا قوی به نظر می‌رسند. نرخ CPI هم کاهش یافته است که ظاهراً دلیل اصلی آن مربوط به کاهش در هزینه‌های خدمات درمانی بوده است. من فکر می‌کنم هفته آینده نیز طلا در یک محدوده محدود حرکت خواهد کرد. من فعلاً چیزی نمی‌بینم که باعث یک بریک اوت صعودی در قیمت طلا شود. من تصور می‌کنم که قیمت در همان محدوده‌ای که بود باقی می‌ماند و در محدوده 1940، 1950، 1960 دلار معامله می‌شود.»

او گفت: «در صورتی که داده‌ها همچنان حاکی از کاهش تورم باشند و نرخ بهره کاهش پیدا نکند، طلا برای صعود با مشکل مواجه خواهد شد. من نمی‌دانم اگر مسائل ژئوپلیتیک وجود نداشته باشند، محرک طلا چه چیزی خواهد بود.»

این هفته، 12 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. مانند هفته گذشته، 3 تحلیلگر معادل 25 درصد انتظار دارند که در هفته آینده قیمت طلا افزایش یابد، اما این هفته تنها یک تحلیلگر معادل 8 درصد کاهش قیمت را پیش‌بینی کرده است. اکثریت قریب به اتفاق معادل 67 درصد نسبت به طلا در هفته آینده سوگیری خنثی اتخاذ کرده‌اند.

در همین حال، 595 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز شرکت کردند و فعالان بازار حتی خوشبین‌تر از نظرسنجی هفته گذشته بودند. 394 نفر معادل 66 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده هستند. 125 نفر معادل 21 درصد دیگر انتظار دارند که قیمت طلا کاهش یابد، و نهایتاً 76 نفر معادل 13 درصد نسبت به چشم‌انداز کوتاه مدت این فلز گرانبها خنثی هستند.

سرمایه‌گذاران خرد نسبت به طلا صعودی هستند، اما تحلیلگران وال استریت سوگیری خنثی اتخاذ کرده‌اند

هفته آینده برای انتشار داده‌های تجاری و اقتصادی، هفته کوتاهی خواهد بود، زیرا بخاطر روز شکرگزاری در ایالات متحده روز پنجشنبه تعطیل رسمی است در نتیجه سه روز اول هفته شلوغ خواهد بود. رویدادهای مهم هفته آینده عبارتند از: انتشار صورتجلسه آخرین نشست فدرال رزرو و آمار فروش خانه‌های موجود برای ماه اکتبر در روز سه‌شنبه، آمار ماهانه سفارش کالاهای بادوام برای ماه اکتبر، شاخص احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان برای ماه نوامبر، و تغییرات هفتگی آمار مدعیان بیکاری در روز چهارشنبه.

ایوریت میلمن، تحلیلگر ارشد بازار در Gainesville Coins، گفت او معتقد است که توجه سرمایه‌گذاران طلا از حوزه ژئوپلیتیک به سمت اقتصاد کلان در حال تغییر است.

او گفت: «من فکر می‌کنم که ما شاهد تغییر تمرکز بازار طلا از جنگ هستیم که بدون شک باعث رشد قیمت در هفته‌های اخیر شد. فکر می‌کنم که جنگ دیگر دلیل اصلی نگرانی‌ها در بازار طلا نیست و اکنون توجه بیشتر به سمت تصویر اقتصاد کلان و به ‌ویژه اقدامات آتی فدرال‌ رزرو معطوف شده است.»

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

میلمن گفت در حال حاضر نظر اجماع بر این است که به احتمال زیاد کار فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره تمام شده است و بازار طلا بر روی این موضوع تمرکز خواهد کرد که چقدر زود کاهش نرخ‌ بهره اتفاق می‌افتد. او گفت: «باستثناى یک رکود عمیق، نرخ بهره پایین اساساً بزرگترین محرک صعودی طلا است. من فکر می‌کنم داده‌های اقتصادی کمی مختلط بوده‌اند. اکثراً اعتقاد دارند که اقتصاد خیلی قوی است، بله، برخی داده‌ها چنین چیزی را نشان می‌دهند. اما در طرف مقابل نیز به همان اندازه نمونه‌ها و شاخص‌های اقتصادی وجود دارد که برعکس آن را نشان می‌دهند.»

«در نتیجه فکر می‌کنم طلا یک دوره حرکت در محدوده رنج و تثبیت قیمت را تا زمانی که تصویر واضح‌تری از شرایط اقتصادی شکل بگیرد، تجربه خواهد کرد.»

میلمن همچنین گفت که برخلاف دوره گذشته، زیر نظر رئیس فعلی فدرال رزرو، معامله‌گران طلا نمی‌توانند منتظر کاهش نرخ بهره برای خرید طلا باشند.»

او گفت: «این دوره با دوران آقای گرینسپن بسیار متفاوت است، او اساساً سعی می‌کرد آنچه را که فدرال رزرو قرار است انجام دهد پنهان کند تا کسی نتواند از فدرال رزرو جلو بزند. اکنون فدرال رزرو مستقیماً این موارد را اعلام می‌کند، و پاول بارها اذعان کرده است که تأثیر اقدامات سیاستی با تأخیر خواهد بود و معمولاً این تأخیر می‌تواند تا 18 ماه طول بکشد. بنابراین من فکر می‌کنم کاملاً منطقی است که بازارها بعد از دریافت سیگنال وارد عمل می‌شوند و صبر نمی‌کنند تا سیاست‌ها اجرایی شوند، زیرا ما می‌دانیم که تصمیمات سیاستی مانند تغییرات در نرخ بهره یا تغییر از سیاست تسهیل کمی به انقباض کمی، بین 12 تا 18 ماه طول می‌کشد تا به طور کامل در اقتصاد اجرایی شوند و در واقع بر بازارها تأثیر بگذارند.»

میلمن گفت: «بنابراین با توجه به این تأخیر طولانی، بدیهی است که فعالان بازار بخواهند بعد از دریافت سیگنال جلوتر از بقیه وارد عمل شوند، چراکه اگر منتظر بمانند تا بعد از اجرایی شدن سیاست و تاثیرگذاری با تاخیر آن سیاست وارد عمل شوند، از بازار عقب خواهند ماند. آنها می‌دانند که این تغییر 5 درصدی در نرخ بهره در یک بازه زمانی بسیار کوتاه رخ داده است، و هنوز یک سال و نیم نشده است، اما داریم نزدیک می‌شویم. من فکر می‌کنم که این موضوع را باید در محاسبات خود در نظر بگیریم.»

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، گفت که هیچ حرکت بزرگی را برای طلا در آینده نزدیک پیش‌بینی نمی‌کند. او گفت: «از آنجایی که خوش شانس بودم و پیش‌بینی هفته گذشته من دقیق از آب در آمد، اکنون به دنبال تثبیت بیشتر قیمت در هفته آینده هستم، بنابراین نظر من برای هفته آینده خنثی است.»

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management نیز نسبت به طلا برای هفته آینده خنثی است. او گفت: «استدلال من این است که بین افت معمول رویدادهای اقتصادی در آخر ماه و تعطیلات روز شکرگزاری ایالات متحده در هفته آینده، بازارها به طور کلی برای ده روز آینده آرام‌تر خواهند بود.»

دارین نیوسام، تحلیلگر ارشد بازار در Barchart.com، در مورد چشم‌انداز طلا در هفته آینده صعودی است. او گفت: «با رسیدن قیمت طلا در بازار آتی ماه دسامبر به 1996.40 دلار در ابتدای روز جمعه، روند صعودی کوتاه مدت طلا در هفته گذشته تقویت شد. اما بعد از چند روز حرکت صعودی طلا، ممکن است شاهد کاهش قیمت در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده باشیم.»

نیوسام گفت: «با استفاده از نظریه امواج الیوت، الان در موج دوم از الگوی 5 موجی کوتاه مدت صعودی هستیم. در نهایت، انتظار می‌رود که بالاخره سقف موج اول شکسته شود.»

مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس، برای هفته آینده سوگیری خنثی دارد. او گفت: «طلا روز دوشنبه در بازار اسپات در نزدیکی 1931 دلار یک کف قیمتی ساخت و روز جمعه در آستانه آخر هفته به 1993.50 دلار رسید. به نظر می‌رسد که محرک‌های اصلی این رشد قیمت کاهش نرخ‌های بهره آمریکا و دلار باشد. دلیل آن نرخ تورم نیست، بلکه کاهش تورم (آمریکا و انگلیس در روزهای اخیر) است که نرخ‌های بهره را پایین می‌آورد و دلار را تضعیف می‌کند.»

چندلر افزود: «تقویم اقتصادی در هفته آینده خلوت‌تر است و بازار کاهش 1 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال آینده را قیمت‌گذاری می‌کند. بنابراین، من به دنبال تثبیت در سراسر بازار سرمایه هستم و این می‌تواند باعث تثبیت طلا نیز شود. بنظر من اولین سطح حمایتی در محدوده 1970 تا 1975 دلار قرار دارد.»

جیم وایکاف، تحلیلگر ارشد کیتکو، انتظار دارد قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد. وایکاف گفت: «نمودار قیمت از رشد طلا حمایت می‌کند، درست مثل سیاست پولی ایالات متحده پس از گزارش‌ها از کنترل تورم در هفته‌ای که گذشت.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “سرمایه‌گذاران خرد نسبت به طلا صعودی هستند، اما تحلیلگران وال استریت سوگیری خنثی اتخاذ کرده‌اند
  1. محمد گفت:

    عالی خسته نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟